Fél centivel kisebb

2015.02.03. 18:52

Talán hosszban ez oly sokat nem számít... bár mondjuk szempilla esetében ez meglehetős különbség... de hajhossznál, hogy mást ne említsek ....például a testmagasságot, ugye... ez nem egy áthidalhatatlan különbség. 
Ám ma sikeresen megtaláltam ismét egy területet, ahol az elhanyagolhatónak tűnő fél centis difi bizony óriási mértékű eltérés. (Nem, nem mérnöki területről, hanem humán-léptékről beszélek, mert ugye előbbinél tized-század milliméterek is végelegesen ronthatják a sikert, emberéknél meg ennyi fel se tűnik...)
Alaphelyzet ugye az én lególábam, illetve legómindenem, de most a lábam a lényeg, melyre kell az orticipő, persze csak amennyiben járni akarok. (Ez nem túlzás, mezítláb a végtaghossz-különbség és deformáció miatt szimplán nem tudok járni.) 
S azt, abból is egy párat lehet évente egy alkalommal felíratni (ITT említettem a szabályozást is), s az ideit ismét Pesten az LBT-nél csináltattam. Most készült el, tegnap mentem próbára, illetve úgy szólt a "meghívás", ha jó, el is hozhatom.
November 24. óta készült!!!!
Ez barátok közt is bő 2 hónap... egyszerűen nem is tudom ezt minősíteni, de sebaj, lépjünk át ezen, (Csak annyi bajom van, hogy az az egy, amim most van, tényleg nem bír ki egy évet is csak épphogy, de ennyi időt aztán végképp... megtörik a kapli, elreped a talp, letörnek a kapcsok. bár tény, az idein csak meglazultak a kapcsok és némelyiket csavarhúzóval kellett beállítanom, de legalább a helyükön maradtak...) Jövőre újra itt csináltatom -ha ez beválik úgy, mint a tucatévvel ezelőtti elsőm, így ez a cipőváltás megint egy év lesz....
11-re volt időpontom, de előbb odaértem, mert a Támogató szolgálatnak így jött ki, de ez jó is volt, mert éppen leültem, s már jött is a cipészem, hogy mehetek befelé.
Felküzdöttem magam a tuti emelvényre, hozta a cipőm, belebújtam, felálltam... és azonnal valami baromi furcsát éreztem.
Két mankó nélkül lépni sem tudtam, s ez csak a legszembetűnőbb volt, de nyomta égnek kandikáló, nem merevített -mint a többi, hanem "magától" merev- nagyujjam, így visszaevickéltem, levettem, szaki bevitte és megkalapálta kicsit. Mikor visszahozta, újra próba, újra "séta" és kezdett bennem érni a gondoltam, a legnagyobb eltérés okáról... de közben akadt egy másik is, ami így, a lábujjam enyhülésével már teret kapott, a merev bokám körüli rész szűkössége, s ezáltal nyomása ügyes-remekül teljesítő lábamra. Ezt is megemlítettem, újra fel -állványra-, újra le -cipő-, s elmondtam a felsejlő emlékem is, miszerint nem-e lehet-e, hogy-e ennek a talpemelése kisebb, mint az előzőé... mert mintha rémlene, hogy Tanár úr a recept írásánál elmondta -megint- nem lehet pontosan megmérni a különbség mértékét, hiszen nincs fix anatómiai pont a lábamon, de szerinte ismét csökkenteni kéne a talpemelést, s ezért már csak 2 centit írt fel a jobb alá. Szóval, kérdeztem, nem-e ez-e van-e?
Visszament a cipőmmel, kitágította a bokarészt és hozta magával a dokumentációt is, s lám, tényleg. Majd, biztos ami tuti, le is mérte a jelen és jövő cipőmön a talpemelés vastagságának különbségét.
Volt 2,5 cm legutóbb
Van 2,0 cm mostantól
Hát, fura. Nagyon fura. Mintha lukba lépnék, de remélem, még alakul.
Úgy egyeztünk meg a hölggyel, hogy március 3-ig -akkorra kaptam időpontot- gyakorlatozom benne -naponta egyszer-kétszer egy-egy óra, aztán lehet ezt növelni-, és mondjuk két hét alatt kiderül jó-e így nekem, ha pedig nem, kell kérnem egy új ajánlást Tanár úrtól és rákerül újra a fél centi. Mert két hónapig garanciális a cipő. 80% támogatás mellett került 17.740 HUF-ba. Tehát még jó, ha lehet javítani, mert átalakítani nem lehetséges, ezzt már tudom (lólábból mártiláb lett s időközi cipőátalakítás csak sajáterőre ment, s ez ma is így van).

Majd lefotózom ezt is, de most a lábamon van s eddig nem jutott eszembe, pedig dokumentálom a dolgot, hiszen ez egy "éééérdekes" FOLYAMAT.

A platformtalp második felvonásának kezdete. egy könnyed NAPSÉTA volt, hiszen eufemizációban nagyon jó vagyok.



Ugye? (Keresés: platform cipő ortopéd, eredménye INNEN E.)

S hogy miért nem fogom megnézni/elolvasni a "több mint négy tucat egy színből"-t? Ha nem érted, nem is érdekes.



A bejegyzés trackback címe:

https://talema.blog.hu/api/trackback/id/tr948243240

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása