Felülvizsga - kontraszttal

2015.10.08. 21:55

Sok előzménye van a mai nap történéseinek. Mihez képest persze, de időben is sok, és eseményekben is, hiszen az a szál, ami idegen, virális, bűzös, rothadó nyúlványaival élősködik rajtam, egy késő őszi vasárnap délután kezdődött Százhalombatta és Ercsi között a 6-os főúton 2001. novemberében.
Azóta túlélek.
Rokkantként, özvegyként, anyaként, sőt, most már nagyiként. Sok-sok apró darabból összerakott testtel, sok-sok titánnal és sok-sok türelemmel.

http://www.vd.hu/hirekgazdasag/rokkant-nyugdijak-megvonasa-9133.html

A regnáló narancsrezsim előbb elérte a társadalom összeugrasztását -s kemény munkával tartja fenn ezt, akár egyre újabb célpontokat adva a veszett kutyaként viselkedő híveknek.,- majd a rokkantak, mint egyike az általa kijelölt ellenség-csoportoknak szisztematikus terrorizálását. Ennek a folyamatnak az elején a rezsim államtitkára -kijelölt hóhér- TÁJÉKOZTATOTT MINKET, majd érvénybe lépett 2012. 01. 01-én A_TÖRVÉNY, mely jegyzet végén a bejátszást nagyon érdemes megnézni... és hányni egyet esetleg. Tehát én is, ahogy cirka 5% híján minden érintett, beadtam akkor önként és dalolva a kérelmem a végleges szakhatósági állásfoglalásom ellenére, hogy de, tekintetes főméltóság, hozzám való jóságukban ugyan nézzenek már meg ezredszer is és döntsenek felettem életem-halálom ügyében...
Nem sokkal ezelőtt az NRSZH-nál beadtam a Fogyatékossági Támogatásra a kérelmet, mert én, mezei, butaroki úgy ítéltem meg, hogy én biza "súlyos mozgáskorlátozott" vagyok, s megfelelek ennek a törvényben rögzített feltételeinek is. Íme a VIZSGÁLAT, majd az EREDMÉNY.
Azóta volt egy féltucat műtétem -ebből kettő csípőprotézis műtét-, kórházban töltöttem összesen cirka háromnegyed évet, s az állapotom folyamatosan romlik.

Mára, október 8-ra, reggel 9:00-ra szólt a behívóm. Budapest, XIV. Thököly út 82. szám alá, komplex felülvizsgálatra. (Megjegyzem vidékről, reggel 9-re...)
Volt bő egy hetem, hogy összeszedjek mindent, agyam kitett magáért, s háziorvosom nem kevésbé, sőt. hisz ezalatt négyszer kellett visszamennem hozzá, mert mindig elfelejtettem valamit. Elmentem röntgenbe, legózott alkatrészeimről készült felvétel, amit kiírattam cd-re, elmentem a pszichiáteremhez Battán, tőle is s a gyógytornászomtól is kértem egy összefoglaló státuszt, melyben leírták az aktuális állapotom, kezeléseim, miegymást. Csakígy tettem Tanár úrnál is, ahol jollyjoker-ként, tehát konkrét időpont nélkül, de előre megbeszélten vártam kedden az alkalomra, s lám, be is fértem még délelőtt. Most nem is vizsgált meg, bár készült rá, ám mikor mondtam, hogy na most van az a helyzet, amit korábban ecseteltem, hogy felülvizsgára kell mennem, s oda szeretnék vinni egy állásfoglalást Tanár úrtól. Csak a pontos dátumok miatt kellett a dokumentációba belenéznie, s pár perc alatt el is készült. (Akkor is az alapítvány szállított, s ahogy olvastam hazafelé a papírt, nem értettem egy szót... tanakodtunk rajta ahányan voltunk, de nem tudtuk...Akkor is a gyógytornászomhoz mentem egyből s Edit azonnal rávágta mi is az... nos, akkor kezdett lazulni egy kicsit addig folyamatosan görcsbe torzult gyomrom.) Hasonló iratot kértem a Városi Családsegítő-től a házi-gondozásról és a Sérültekért Alapítványtól is a házi-gondozás és szállításról is, valamint az OORI Nappali Kórház főorvosasszonyától is kértem ilyet, Ő postán küldte meg. Hiszen a komplex vizsgálat legfontosabb és meghatározó eleme az egészségi állapot, a munkaképesség, de ezzel párhuzamosan az életvitel, az önellátási képesség is nagyon fontos, ezekhez kértem ezen iratokat.


Szóval, a mai nap:
Ismét a Sérültekért Alapítvány Támogató Szolgálat-a szállított, személyi segítővel természetesen, aki ott is maradt velem. Reggel 7-kor indultunk, s bár ez tán túlzott bebiztosításnak tűnhet, de olyan volt a forgalom, hogy szinte Battától lépésben mentünk, a Lágymányosira meg sem kíséreltük a feljutást, mert az erőműnél állt a sor vége. A Petőfi viszont üres volt, ám előtte is meg utána is dugó volt.
8:27-re értünk be.
A 212. vizsgálóba küldtek. Mit sem változott a hely, szúk, alkalmatlan még mankóval is és nem akadálymentes. 
Végre ezt hallom:


-Takácsné!!! -kiált a szemüveges főnéni a 212. vizsgáló ajtajában állva, pontosan 10:47-kor. Leülni nem tudtam, kevés és annyira alacsony padok vannak a nagyon szűk folyosón, melyeket én használni nem tudok. Tehát ott álltam a falat támasztva 2 órán át... hogy végre hallottam a nevem, igyekeztem is a cél felé.
-Itt vagyok, jövök!
-A papírjait kérem! Igazolvány, lakcímkártya, TAJ-kártya és a 2012 óta keletkezett orvosi papírjait! -vágta oda katonásan.
Nyújtottam a pakkot -illetve a személyi segítőm, aki a Sérültekért Alapítványtól elkísért. Össze volt rakva mindenem, mert Ildike segített itthon. Egymásra téve az A4-es lapok olyan 3-3,5 cm magas kupacot képeztek. S a tetején egy átlátszó iratzacsiban az okmányaim és a direkt mostanra íratott állapot-jelentéseim.
Szakszemélyzet cancogott egyet, s odavetette:
-Ez mind 2011 utáni?
-Igen, sorba van rendezve és röntgenfelvétel is van ott, cd-re kiírva.
-Az meg minek?? Azt vegye ki!!
-A tájékoztatóban szerepel, hogy képalkotó diagnosztikai vizsgálatok eredményét is lehet hozni, ezért.
-Azt vegye ki! ...és ezt is! -az utolsó felülvizsga határozata.

Ezután ott támasztottam a falat 11:20-ig. Ekkor nyílik az ajtó, ugyanaz a nő jön ki, és már ahogy nyitja az ajtót beszél. S valami elképesztő a kontraszt, ami látható az előző attitűd és a mostani között. Mintha egy másik lény lenne:
-Márta! -mondom, nem tudom érzékeltetni a különbséget, egyszerűen melegséget sugársó hangon mondta, és ez félelmetes volt az előbbi undorító, fenyegető hangnem után- Maga miért jött? Magának nem is kellene jönnie ide!

Nos, köpni-nyelni nem tudtam....

-Behívtak -mondom, azt sem tudtam, mi van, nem tudtam kinyögni semmi mást. Mellesleg ahhoz azért kedvet kaptam, hogy a mankómmal verjem agyon...
-Állapotrosszabbodás miatt kezdeményezte a vizsgálatot? -baszki... baszkibaszki...
-Állapotrosszabbodás van, de nem adtam be a kérelmet, engem most behívtak, mert bár végleges volt az állapotom, de kérnem kellett ugye....

Szaknéni hümmögött, a papírokat nézte, majd kibökte:
-Érvényes, hatályos állásfoglalása van, mely szerint 'súlyos mozgásszervi fogyatékos'
-Tudom, itt állapították meg azt, de most ide behívtak.
-Nem vizsgáljuk meg. Magának nem kellett volna bejönnie ide! -megjegyzem, ha nem megyek, automatice elvesznek minden ellátást....
-Egy szobába el kell mennie még, egy Rehabilitációs szekértő tesz fel néhány kérdést. Jöjjön utánam, lassan megyek, tudom, nehezen jár.

Asztaretekqrvahéccencség... mellesleg már hányingerem volt vagy egy órája a fájdalomtól... Követtem. Ismét álltam 11:45-ig a 203-as szoba előtt. Behívtak.
-Családi házban él?
-Nem, egy lakópark lakásában.
-Ön a tulajdonos?
-50%-ban s a teljes lakáson haszonélvezeti jogom van. Balesetben sérültem meg, amiben meghalt a férjem, s a gyerekeink örökölték a másik felét.
Mikor dolgozott utoljára?
-1999-ben. Főállású anya voltam akkor s mellette dolgoztam, egy méteráru boltot vezettem.
-Mivel érkezett most?
-A százhalombattai Sérültekért Alapítvány Támogató Szolgálata hozott most is, mint általában.
-Nincs autója?
-Nincs és nem tudok vezetni.
-Csak autóval tud közlekedni?
-Erős korlátokkal tudom használni a tömegközlekedést, például végállomástól végállomásig.
-Köszönöm.


Ennyi. Majd postán küldik a határozatot.

Még míg vártam a második ajtó előtt, el kellett mennem a mosdóba. Anno zárva volt a rokiwc és a kulcs a recepción volt elkérhető. Gondoltam, azóta csak emberek lettek....
Jah.... bár változott a helyzet... mert most már a ZÁRT ajtóra ki van írva, hogy "Csak kerekes székesek használhatják, indokolt esetben, kulcs a recepción!"

WTF????????
a) kerekes szék, az egy konyhai szék, melyre kerekeket szerelnek, míg a kerekesszék az egy gyógyászati segédeszköz;
b) indokolt eset???? Ha bepisilek az annak számít?
c) kulcs a recepción... miután a "b)" pont szerinti indokolt esetben felkeresem ezen helyet, a második emeletről menjek le a 0-ra és kérjem el a kulcsot.... majd vigyem is vissza azt.....
...és akkor arról még nem is beszéltem, hogy a tágassággal és a kapaszkodókkal nincs hiba...ám a szaniter még a szabványosnál is alacsonyabb, a papírtartó cirka egy méterre van a fajansztól, az öblítőgomb csak iszonyat erővel hozható működésbe, a mosdó nem dönthető, és nincs szappan....
A kulcsért természetesen nem én mentem, de megtettem a kellő lépést, amelyre készültem.

Az autóra nem sokat kellett várnunk, de nem bírtam az épületben maradni. Bár szemergett az eső, de kinn álltunk a járdán, s nézegettem nagyon az ablakpárkányt, mely a lift szerinti -1-es szinthez tartozott, mert már minden ízületem az összes lábamban nagyon ordibált.. de nem ültem le. Hazajöttem.

Agyilag, fizikailag,mentálisan teljesen letaglózott ez a nap. Vonzom az ilyen színeváltozásokat. Kiváltom a KONTRASZTOT sokakból, sok helyzetben.
Nem unalmas az életem, igaz?

Most például az a fő vonal, hogy várom, jól teljesítettem-e a felülvizsgámon.









A bejegyzés trackback címe:

https://talema.blog.hu/api/trackback/id/tr328243442

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

14479 2015.10.09. 01:48:02

Bízzunk benne, hogy egyszer majd számon kérik minden gazemberségüket! Az unokák meg sok mindent képesek vidámabb színekben láttatni. :)

338199 2015.10.09. 02:45:46

Hát hallod, ez elképesztő. Ha valakiről egyszer már megállapították, hogy az állapotában javulás nem várható, esetleg rosszabb lehet, akkor miért nem hagyják békén? És miért lehet ezt büntetlenül megtenni?

265594 2015.10.09. 11:16:12

Pare! Én nem bízom ebben, Tudom, hogy mindenki megadja magának, amit ki kell próbálnia. És igen, Erik határozottan jót tesz nekem! Kedden randizunk!!! :) Pettra1! Tudod, ez a rezsim -ahogy a citált posztokban írtam- 2012. január 1-tól ellopta a rokkantak nyugdíját és az addigi l.-ll.-lll. csoport közül az l. és ll-t békén hagyva, állami diszkriminációval kizárólag a lll. csoportot -a 80% alattiakat- nyilvánította hangosan deklarálva ezt, csalónak. Sokunknak végleges állapot meghatározásunk volt, csakúgy sokunknak leírt nem rehabilitálhatóság és mégis, vagy "kértük önként" vagy a következő hónaptól elvettek mindent. Miért nem hagynak békén minket? Hát a HajdúBét-et sem hagyták békén, semmit sem... mi ráadásul, a rokkantak csoportja, érdekérvényesítésre képtelen, védtelen társadalmi csoport, így remek célpont az elmebetegnek... Ja, és azért lehet ezt megtenni, mert kormányszintet nem lehet diszkrimináció miatt perbe vonni, és Strasbourgban folyik egy per, amiről tegnap is olvastam, most meg nem találom a cikket. Ott is az állam nyert. Most majd megjön a határozat és jegyzem azt is.
süti beállítások módosítása