EBH

2011.02.26. 11:50

Avagy: A G-pont.


Hétfőn este már nem nagyon hagyott a gondolat békén, miszerint másnap reggel jelenésem van, s tulajdonképpen mit is keresek én ott? De -már mikor jelentkeztem is.- az járt az eszemben, hogy ha lajstromba vettek, akkor nyilván nem furakszom be illetéktelenül, így amennyire lehet, nyugodt voltam.
Aztán reggel indultam is, egy barátom vitt fel, s mivel ő munkába ment, korábban értem a szállóba, mint a kiírás szólt, így ücsörögtem majd' egy órát egyedül a szobámban.



Nem pontosan ez volt, mert elrendezésében kicsit más, de berendezési tárgyai tekintetében, s főleg hangulatában tökéletesen látható, miről beszélek.
9-re volt kiírva az első óra, én előtte kétségbeesetten hívtam aki eszembe jutott, hogy mégis hová kell mennem, vagy üljek ott három napig... de információt nem kaptam, így a határidő előtt néhány perccel elindultam, lesz ami lesz alapon.
Ahogy csuktam az ajtót, a szomszéd szobából éppen jött ki egy fiatalember, bőrdzsekiben, lófarokba fogott hajjal, s én rögvest le is csaptam rá: "Csak nem EBH?"
De, az volt... úgyhogy onnan együtt mentünk felfedezőútra, le a recepcióhoz, ahol megtudtuk, hogy ugyan jól emlékeztem, de lányos zavaromban mégis hagytam az enyészeté lenni az információnak, vagyis a Zöld Szalonban lesz a tréning. Tehát, irány az első emelet, a nevezett terem.


/Fenti két kép innen/

 
Végre rátaláltunk a velünk együtt 18 főre, plusz a projektvezetőre, akik a mostani Az egyenlő bánásmód érvényesítése és a társadalmi érzékenység fejlesztése című képzésen részt vesznek.

A várakozásaim mik voltak? A tréning talán első elemeként kaptunk két-két etikettet, melyekre fel kellett írni, egyikre a "mit hoztam", másikra a "mit vinnék" kitételnek megfelelő gondolataim. Én a "Hoztam"-ra felírtam:
Tapasztalat,
Érdeklődés,
Bizakodás
A "Vinnék"-re:
Tapasztalat,
Egyensúlyt,
Kapcsolatot,
Konkrét információt.

Azt mondhatom, elvárásaim nem voltak irreálisan magasak. Ehhez képest viszont óriási értékkel gazdagodva távozhattam, csütörtök este.
És itt nem a mindennap korlátlanul fogyasztható svédasztal és hasonló reggeli nyújtotta "előnyökről" beszélek....


Avagy-ügyben.
Segédanyagként sok más mellett megkaptuk a 2003. évi CXXV. törvény az egyenlő bánásmódról és az esélyegyenlőségről szövegét is. Ebben felsoroltatik a megkülönböztetések fajtái, azok meghatározása, az ebben érintett csoportok köre, többek között.
Így hangzik a részlet:

"Az Ebtv. szerint „közvetlen hátrányos megkülönböztetésnek minősül az olyan rendelkezés, amelynek eredményeként egy személy vagy csoport valós vagy vélt

a) neme
b) faji hovatartozása
c) bőrszíne
d) nemzetisége
e) nemzeti vagy etnikai kisebbséghez való tartozása
f) anyanyelve
g) fogyatékossága
h) egészségi állapota
i) vallási vagy világnézeti meggyőződése
j) politikai vagy más véleménye
k) családi állapota
l) anyasága (terhessége) vagy apasága
m) szexuális irányultsága
n) nemi identitása
o) életkora
p) társadalmi származása
q) vagyoni helyzete
r) foglalkozási jogviszonyának vagy munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyának részmunkaidős jellege, illetve határozott időtartama
s) érdekképviselethez tartozása
t) egyéb helyzete, tulajdonsága vagy jellemzője

miatt részesül kedvezőtlenebb bánásmódban, mint amelyben más, összehasonlítható helyzetben lévő személy vagy csoport részesül, részesült vagy részesülne."

Tamás, akivel a végén egy hosszasabb kávézást eszközöltünk még az étteremben, rámutatott erre a nem elhanyagolható részletre. Ki-ki vonja le a megfelelő következtetést ebből, mert ugye az látható a felsorolásból, hogy a fogyatékosság a G-pont a kérdésben.
Vagyis a téma legérzékenyebb, ugyanakkor talán a legnehezebben megközelíthető részlete.
Egyéb kérdés?

................................................
Kapcsolódó írásaim a képzés gyakorlatairól: 1, 2, 3, 4,...


 

A bejegyzés trackback címe:

https://talema.blog.hu/api/trackback/id/tr994157306

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása