Roki vagy nem roki?

2005.12.14. 10:36

Eddig évente kellett mennem felülvizsgálatra, ahol eldöntötték az állapotom besorolását a rokkantság/munkaképesség viszonyában. Legközelebb 5 év múlva kell mennem. Köszi, jól vagyok!<P><STRONG>2001. 11. 18-án véget ért az életem.</STRONG></P> <P>A 6-os út mellett, a szántóföldön állt meg az autónk. Ott meghaltunk. Én először, Ő először és utoljára ebben az életében.</P> <P>Mikor éppen sem itt, sem ott nem voltunk, az autó fölött megbeszéltük, hogy én még nem mehetek, én leszek képes meggyógyulni és felnevelni a gyerekeinket.</P> <P>Ő átment.</P> <P>Én is mentem tovább akkor, de nem engedtek át a kapun. Zsolti és Anyu nem hagyták, hogy átmenjek. Ők is mondták, amit én már tudtam, de nem akartam elfogadni: hogy nekem még dolgom van itt, nem mehetek, fel fogom nevelni a lányokat.</P> <P>A kóma alatt, mely egy hétig tartott, még két alkalommal küldtek vissza ők ketten. Apunak azt mondták az intenzíven, hogy bármelyik pillanatban meghalhatok. Ha mégsem halok meg, a legjobb eset is csak az, hogy haza lehet majd engem vinni, mint egy növényt, mert sem mozogni sem kommunikálni nem leszek képes. Nem maradt agyam; tovább voltam oxigén nélkül, mint addig bárki aki visszatért, ettől meglágyult a 90%-a, a maradék pedig nem lehet elég az élethez. De talán jobb is nekem, mert a lábamat le kell vágni, a csípőm felrobbant, és ha ez még nem lenne elég, akkor a májam vagy vesém fog elvinni, amik összetörtek az ütközésnél.</P> <P>Aztán felébredtem. Mikor a lélegeztetőt kiszedték beszélni is tudtam (igaz, hogy rajzfilm-hangom volt, de beszéltem :o), majd 3 hónap nihil következett. Két dolog jutott át ezen a szűrőn. Az első, a legfontosabb, a gyerekeim létezésének a tudata. Hogy azért vagyok (még) itt, mert felnevelem őket. (Igaz, hogy sokáig ~2 évvel "fiatalabb" kiadásra "emlékeztem", mindig új meglepetés volt, mikor jöttek látogatni... milyen szépek, milyen okosak...és milyen nagyok!! :o) A másik a más helyen raktározott, de sokkal erősebb lenyomatot hagyó, iszonyatos, mindent kitöltő fájdalom tudata volt. Ahogy hallom a folyosón a kötözős kocsi hangját... amikor hallom, hogy kopog a nővérek cipője a kövön, és ide jönnek... amikor nincs idő, nincs semmi, de tudom, hogy közeledik a látóteret betöltő, könyörtelen, engesztelhetetlen kín... (A nővérek, kötözősök mindent megtettek, hogy enyhítsék. Segítettek. Kibírtam. Köszönöm!)</P> <P>Nem vágták le a lábam. (KÖSZIFAZEKASDOKI!) Majd másfél évvel később, a csípőcsontomat is megoperálták, protézist építettek be, azóta tudok ülni... (...és kinőtt a lábam...! :o) Visszanövesztettem a 25 cm csonthiányt a lábszáramba, megműtötték a bokámat is, már leér a sarkam (hajlani nem hajlik, de legalább állni tudok ~biztonságosan :o).</P> <P>Egy mankóra szükségem van a házon kívül, mert nem tudok lépcsőzni támaszkodás nélkül, így pl. a járdaszegély is leküzdhetetlen akadályt jelent nekem. (Amikor rossz napom van, előfordul, hogy itthon is kell... sőt, van hogy mindkét mankó is... a fájdalom ezred része a réginek, kibírható, de kell(enek) a mankó(k) olyankor.)</P> <P>Ha esik az eső, hó, vagy akár csak köd van, vagy fúj nagyon a szél, nem tudok kimenni a házból. Járni tudok, tök jól vagyok... de nem fogok felborulni, csúszik a mankó a nedves kövön, a szél meg elfúj (nem vagyok egy nádszál, csak éppen bizonytalanabb vagyok, mint fénykoromban :o).</P> <P>A doki előtt, a felülvizsgálaton, le kellett hajolnom, megérintenem a lábfejem... Nem ment. Mondtam, hogy le tudok hajolni, csak kapaszkodnom kell. Azt a választ kaptam, hogy ne sajnáltassam magam, menni fog az. Megróbáltam, nem ment. Mikor újra mondta, hogy rajta, csinálja, akkor mondtam, hogy nem megy, ráadásul csípőprotézissel elvileg nem is nagyon hajlonghatnék (de mondjuk nem is tudok), újra mondta, hogy ne sajnáltassam magam... Na, erre elmosolyodtam és mondtam, hogy: más kérdés? (Addigra már megvizsgált...) Nem volt más kérdés, én felöltöztem ( a mankóm kétszer felborult, mert csak a falhoz lehetett támasztani, a földre pakolt ruháim felett, mert nem volt nekik hely...:o), elköszöntem és kijöttem.</P> <P> A lényeg az, hogy 67%-os roki lettem. A papíron az van, hogy: "Állást, járást nem igénylő munkát végezhet."</P> <P>Nem tudok. Rajtam akarnak spórolni? Tegyék! Legyen nekik. Nem fellebbeztem. 2010-ben kell újra mennem.</P> <P>Na, ez a roki-kiszolgáltatottság. Nem jó, de nem is ez a legmélyebb szintje a megaláztatásnak.</P> <P>Kifüstölögtem magam.</P>

A bejegyzés trackback címe:

https://talema.blog.hu/api/trackback/id/tr214157785

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása