Csak a szél, aludjatok!

2012.05.12. 08:28

Most már van személyes tapasztalatom a filmről, sőt, a rendezőről is, hiszen részt vettem egy jótékonysági vetítésen.

Korábban ezt írtam ezen film kapcsán, mert magát nem láttam, csak az általa vetett politikai hullámokról volt meg a véleményem, s leginkább a hisztiről, melyet a királyi elit ma, Magyarországon véghez visz, ha ez a téma előkerül, s mely szépen ki is csúcsosodott e film kapcsán a Berlinale-n, ahol Fliegauf Bence elnyerte a zsűri nagydíját.


Leszögezem -s ez tűnhet úri nyavalygásnak is-, nem felhőtlen szeretettel tisztelem a facebook-ot, de tény, hogy amint már eddig is jó pár megmozdulásra -például- onnan nyílt lehetőségem, mert időm, mint a tenger, s most is ott való lógásomban csatlakoztam e csoporthoz. Persze ott is azzal kezdtem, hogy amennyiben akad egy vadidegen ember, aki felvállalja a kísérgetésem ódiumát a buszomtól a helyszínig, az ottani pesztrámat majd a hazajutásomban sem hagy magamra, eljutok. El akartam menni, naná erre a találkozóra, de tudtam, hogy vajmi kevés esélyem van rá, hiszen senki az ismerőseim közül nem tudott elkísérni, arra meg, hogy valaki pusztán szívének jóságából megtegye ezt, igen kevés sansz volt.
Ám, sikerült. Most is csak állok és toporgok, és csendesen mormolom a köszönetet különösen Virágnak, és a szervezőknek ott.
Szinte percre pontosan értünk oda és már az épület előtt kis csoport ácsorgott, benn az előcsarnokban pedig úgy kellett utat törni magunknak a vetítés terme f
elé, mely már dugig volt.
Virág előreverekedte magát egy bennfentesig, akivel korábban leszervezték, hogy lesz helyünk, s mikor ez megvolt, én is mehettem. A széksorok között a földön ülő embereken kellett átgázolni a helyünkig, melyet elfoglaltak már addigra, de amint meglátták én_nyomorékságom elismerték tévedésük és átadták helyünket. Alighogy elhelyezkedtünk, már kezdődött is.

Előbb bemutatták a film apropójául szolgáló eseményeket, az érintett családokat, majd megnéztük magát a filmet.






Mi lett Rióval?

Bennem nagyon sokáig ez a k
érdés dobolt, s még mindig tulajdonképpen. Épp ahogy kavarognak az érzelmek is, kérdőjelekkel, s néhány kétségbeesett felkiáltójellel...
Például:
- az a "reggeli", amivel édesapját eteti a nő mielőtt munkába indul...
- vagy ahogy a lány kívülállóként veszi tudomásul, hogy mellette erőszakolnak meg egy szőke lányt..

- de akár az, ahogy a nő "bosszúból" a felmosóvízbe önti a portás reggelijét tányérostul, félzsömléstül...
- és az amikor a takarítónő felségterületét jelezve a már kivívott győzelmét mintegy nyomatékosítandó a másik takarítónő vödrét fellökve tünteti el őt az útból...

Ezek sztereotípiák, és szerintem felesleges szinten rágják a szánkba azt amiről mesélni akar Fliegauf Bence.
Jelesül, hogy két világ, két párhuzamos világ létezik itt, most, s ebben a kérdésben. A cigányok és a nemcigányok világa, s a kettő között az átmenet csak és kizárólag konfliktusban jelenik meg, Néha erőszak, néha ruha adomány, de soha nem egyenrangú felekként élik meg a csoportok tagjai a találkozást.



"A vetítés után az Ezüst Medve-díjas, és azóta számos más díjat is
elnyert film alkotójával, Fliegauf Bencével György Péter esztéta
beszélget."
Jó páran kérdeztek, jó páran áhítatuknak adtak hangot a jelen lévő rendező felé, aki -a fotón is látszik- kis sapijában meg is felelt a rendezőknek kijáró sztereotípiának, ha már a film is jócskán operál ezen eszközzel.
Tetszett a beszélgetés, tetszett a film, tetszett a rendező stílusa, mind beszédben, mind a filmben, ám mindegyik tetszésemben ott az űr, valami, ami még nem engedi el bennem a kérdést, nem hagyja elégedetten lezárnom a dolgot. Mert az tökéletes, hogy a provokatív, a végsőkig feszített képeket használva lehet egy-egy kérdést igazán bedobni a köz elé, azzal a nem titkolt és teljesen jogos igénnyel, hogy most már az utolsó utáni pillanatban vagyunk ahhoz, hogy legalább tudomásul vegyük ennek a helyzetnek a létezését, s talán akkor hozzá is kezdhetnénk a megoldás keresésének. De hangsúlyozom, ehhez valóban el kellene jutni addig, hogy a_kérdés megfogalmazódjon.
Fliegauf Bence ehhez ezt a módszert választotta.  A képregénybe illő, már-már olcsó ötletekkel operáló megoldások mellett azt is meg kell jegyeznem, hogy mindezekkel együtt ez az alkotás akár egy mérföldkő is lehet, hiszen pontosan az a lényeg, hogy minél több helyre eljusson a kérdésfelvetés maga, s ez nem a populista, polgári, leereszkedő jókedvvel, hanem a hideg, valóság alatti -karikírozott, lejjebb menő őszintétlen őszinteséggel megrajzolt- képekkel operál.

Néha előugrott fejemben a kérdés, hogy vajon nem akar-é Fliegauf Bence a rokkantakról is egy pár perces kisfilmet készíteni, de addig készültem, hogy már nem volt idő a kérdés felvetésére, s ez annál is jobb, hogy nem bírtam volna ki, s rákérdeztem volna erre-arra.
(Mi lett Rióval? Hogyhogy nem emelt szót a lány, mikor látta az erőszakot? Ilyenek a cigányok? Nem, nem ilyenek,,,, s akkor is ezt mondom, ha értem, a célját ennek a jelenetnek, hogy a társadalomtól való teljes különállás, a nincs_tanú, akkor sem, ha egy cigány ott van helyzetet hívatott ábrázolni, akkor is azt mondom, hogy ezen jelenet célt téveszt. Nagyon veszélyes mezsgyén halad...)
Szóval kavarognak bennem a gondolatok, azóta is.


Előttem egy úr ült a teremben s ahogy rakosgattam mankóimat, no meg remek okos_ügyes_aranyos_dolgos de főleg nem_sarokba_állítós lábam, hátra fordult, s nekem szegezte a k
érdést: "Márta?"
Némmámondom... kiderült, hogy a fészbúkon a jelzett oldalon, ahol a vetítést hirdették kialakult egy vita, mely egy roma férfi s nem_roma hozzászólók között zajlott. A férfi nemtetszésének adott hangot a film sztereotípiáit említve -most már értem a nehezményezése mélységét-, s az itt előttem ülő, s engem ügyesen felismerő úrral arra próbáltuk rávenni ezt az embert, hogy jöjjön el a vetítésre s a rendezőtől magától kérdezze meg a számára fontos dolgokat. Nos, őt nem láttuk -persze ettől még ott lehetett-, de ez a felismerés nek
em nagyon jól esett.

Aztán ahogy kifelé küzdöttük magunkat a teremből, még egy hölgy megállított és megköszönte, hogy ott vagyok. Hmmmm.... én köszönöm, hogy ott lehettem... s még egy BESZÉLŐ-t is kaptam, ráadásul mikor mondtam a hölgynek -mea culpa, mea maxima culpa, nem emlékszem a nevére-, hogy néha szoktam kapni, ezen nagyon meglepődött, pedig igen. Bár, tény, számomra is meglepő a dolog, hogy én ilyen helyekre eljutok, de méla örömmel konstatálom csak a dolgot.

Virág kikísért a villamosig a Deákon, ott nagy nehezen haza tudtam zavarni, mert már így is fél napig engem kísérgetett, s mikor kiderítette nekem, hogy mikor is megy a buszom az Eteléről, végre valóban ott mert hagyni. Nagyon köszönöm.
Én pedig mentem a buszomhoz, ami annyira retró volt, hogy komolyan megfordult a fejemben, hogy ismét lesz kaland ezzel, mert ez a csotrogány a pályaudvarról nem tud kiállni, nemhogy azt a 30 km-t leküzdje ami hazáig hátra van.





23:55-kor indultam haza, 1óra elmúlt, mikor leszálltam és fél kettő után értem haza.
Reggel meg fél hatkor keltem és mentem a rehabra, ah
ol a második hetem utolsó napját töltöttem. Kaland az életem.


S végre megértettem a film címét. Sokkal, sokkal baljóslatúbb, sokkal mélyebb, mint azt valaha gondoltam volna. Ez m
aga a telitalálat, ezért, egyértelműen emelem kalapom!
Számomra mégis a kulcsmondat ez:
"Itt vannak!"
Hiszen Rió tudta. Készült.

Vajon elérte a b
unkert, amit maga épített?

A bejegyzés trackback címe:

https://talema.blog.hu/api/trackback/id/tr748243556

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

11256 2012.05.12. 09:15:59

nagyon nagy film, valóban. (nem pofára adják azokat a díjakat és még csak nem is témára.) egy megjegyzésem lenne: a párhuzamos világhoz. én azt hiszem, hogy ezek valóban párhuzamos világok, de az egyikből a másikba átkerülni - felemelkedéssel szinte lehetetlen (mindenképpen kivételes), - az ellenkező irányú elmozdulás szabadon átjárható. (nézd meg a hajléktalanokat.) egy darabig tart a "gyerekszoba", az otthonról hozott értékek, az erkölcsi tartás, az iskolázottság, a korábbi közösségek jellemformáló hatása, de aztán egy idő után ezek már mind nem számítanak, vagy nem eleget ahhoz, hogy az ember legalább mások szemében a szebbik világhoz vagy alapvetően ahhoz tartozzon.

265594 2012.05.12. 09:54:38

Számomra sem kérdés ennek megléte és valóban nem átjárható a határ a két világ között. Legalábbis nem az "felfelé". Vagy nem egyszerűen az. Nem a határ létét kérdőjelezem meg, hanem annak bemutatását, a határ meglétének érzékeltetését. És mondom, értem annak a roma férfinak a filmtől való elhatárolódását. A film jó, ez nem kérdés, csak az eszközeit firtatom. Éppen az ereje miatt gondoltam, hogy a rokkantakról, mint a cigánysággal egyenértékű ellenségcsoportról is forgathatna filmet.

Ofélia 2012.05.12. 10:32:25

"Éppen az ereje miatt gondoltam, hogy a rokkantakról, mint a cigánysággal egyenértékű ellenségcsoportról is forgathatna filmet." Bocsásson már meg a világ, de még élek nem értem meg az ilyen - igen igen téves és kártékony - felfogást, "közösségvállalást"...Te tényleg az hiszed (meg a zsidók meg a melegek), hogy a "cigánysággal egyenértékű ellenségcsoport" vagytok...? Hogy annak tartjuk például a fogyatékosokat? Hát ez példátlan! Te egy napon említed magad Sztojka Ivánnal, az öregek kegyetlen brutális kirablóival például...? Kinek "ellenség" egy mankóval járó? Egy tolókocsis? Megőrült itt már mindenki? A cigányokat sem azért utálják mert "cigányok", - ki a szart érdekel mondjuk egy sváb? - hanem mert a zömük agresszív, irgalmatlan, ösztönember, szorgalom, tanulnivágyás, kitartás, fejlődniképrsség nélküli! HA ehhez még járul egy észtjátszó "rajoskodás", harsány, neveletlen ordító nagypofájúság, hát az már a legtöbb normális embernél kiveri a biztosítékot, TASZÍT"! Véletlenül a "Szíven szúrt ország" című filmet nem nézted meg? A Cozma gyilkosságról? Arról mi a véleményed? Nem rázott meg? Ki ott számodra az "ellenség"...? Hogy lásd mennyire egyenértékűnek tekintem magam és Téged, azt kell, hogy üzenjem Neked: nyald ki a seggem! Barom....

265594 2012.05.12. 10:44:09

:))))))))))) Már majdnem elkezdtem gondolkodni a tételes válaszon, mert láttam némi értelmet az első néhány mondatodtban, de aztán a végére lesüllyedtél a nyilván megszokott saját szintedre tehát azt mondom, drága okos babám, tedd ami neked jó és használj olyan szófordulatokat melyek édesanyád dícséretére is válnak! Örülök, hogy te jobb vagy, mint a "rajoskodó, harsány ordító nagypofájú" csürhe, hiszen te normális vagy. A bűn, az bűn. Nincs rassza. Ha szerinted van, az más kérdés. Hiszen te normális vagy, tudom.

11256 2012.05.12. 10:51:51

milyen kis üde, nőies ez az Ofélia...

265594 2012.05.12. 11:03:21

Határozottan, és okos nagyon, hiszen, olvashatod, ő normális.

Potrien őrmester 2012.05.12. 12:19:00

...kár, hogy olyan film nem készült még, amikor az öreg bácsi odaszól hajnalban felriadt élete párjához, miközben már az ablakuk alatt ólálkodnak: — Ne félj, ez csak a szél...

265594 2012.05.12. 12:21:02

Kár? Ha hiányolod, forgasd le!

Ofélia 2012.05.12. 14:22:49

Tudod Talema (pláne evianna)...az én gyerekemet éppen a cigányok verték nyomorékká - a mobiltelefonjáért...(nem az uzsonnájáért)! Akkor, most, melyik ujjamat harapjam? Melyik partra álljak? A szelíden, iskolából hazatartó, békés, mindenkit tisztelő "nyomorék" fiam, vagy a gátlástalan, érték nélküli, erkölcsi nulla, viselkedés képtelen cigányok mellé? A 15 éves - még magával sem tisztában lévő, de üptre szülő "Édesanyjuk" mellé? Esetleg TE melléd...? Nem. Már nem tudom milyen magatartást vegyek fel! Mert nekem: életem végéig kell - immár - pelenkáznom....!

265594 2012.05.12. 15:27:40

Ezt értsem úgy, hogy mondjuk parapléggé sérült a fiad, akit te képes vagy lenyomorékozni most? Így nyilvánosan? Amúgy ezt: "Esetleg TE melléd...?" egészen pontosan hogy érted?

Ofélia 2012.05.12. 15:33:18

Ha te ezt hámoztad ki az egészből, ha te nem érted a lényeget, amit nem, és nem is akarsz érteni, és még engem vádolsz,- a saját fiam bántásával, pejorativítással - akkor hát kénytelen vagyok megismételni: te barom! És még hozzátenném: te szemét! Veled végeztem! Nem, hogy még "magyarázkodnék" neked...

14479 2012.05.12. 15:40:48

Csak elképzeléseim vannak arról, hogy bizonyos élethelyzetekben mennyire szűkülhet be az ember tudata. Gondolom, a film rendezője is próbált közelíteni ... Ha durvának tűnik az ábrázolás, az emiatt lehet. Bár... Szinte reménytelen... Én - azt hiszem - nagyon szegény voltam gyerekkoromban. (50-60-as évek.) Már emiatt is éreztem a kirekesztettséget. Most pedig azt, hogy a szegénység egy bizonyos fokából kitörni csak véletlenül lehet. És akkor még egy szót sem szóltam a faji előítéletekről...

13118 2012.05.12. 15:50:39

Ofélia agyilag sérült.

Ofélia 2012.05.12. 16:04:40

Hát igen, Hmmm! Ti így hívjátok! Azt a mérhetetlen keserűséget, csalódást, a reszkető félelmet , amit mi a cigányoktól elviselünk! Hál' istennek a karom nem sérült, tudom emelgetni - egyelőre - a fiamat, és nem érdekel, hogy lassan rátok kerül a sor! Sőt vágyom! A bilibe veletek! Ti is beleértek lassan! Én sem voltam mindig ilyen, de most már kérve, kérem: szemeket kinyitni! Mert ennek az országnak (bár nektek nem tudom jelent-e ez valamit is) KAMPÓ!

Ofélia 2012.05.12. 16:06:57

http://www.youtube.com/watch?v=mtv6O2OPPMw&feature=related

14479 2012.05.12. 16:11:52

Ofélia adalék. Lehet, hogy ilyennek látnak a magyarok?

265594 2012.05.12. 16:15:36

Ofélia! #11. Nos, tisztázzunk valamit te okos normális, te! Nem én mentem hozzád, nem én neveztem nyomoréknak az -állításod szerint- paraplég fiadat, tehát azt javaslom, ehhez mérten hepciáskodj! #14. Látom, ennyit ér a szavad. :)) De félre a "tréfát", igen, nehéz helyzetben vagyunk, s az olyanok mint te, még lejjebb tapossák a hazánkat. Büszke lehetsz magadra! De tudom, ha igaz amit fröcsögve ordibálsz, a keserűség teheti az embert embertelenné, mondom, ha igaz amit írsz,. lehet hogy jó ember voltál s a történés tett gonoszul keserűvé. Ha igaz ez, ne hidd, hogy a fiadra nem testálod ezt a mérhetetlen gyűlöleted s ne hidd, hogy nem érez lelkifurdalást, mert elrontotta a te életed. Hangsúlyozom, ha igaz, nem kétlem, de honnan tudnám. Ugye. Nem ismerlek, ahogy te sem engem. #12 Pare! Pontosan, elmondta a rendező ott is, hogy éppen ezért ennyire közeliek a szereplőkről készült felvételek, hiszen éppen ezt, a kitörhetetlenül zárt világot érzékeltetik így.

265594 2012.05.12. 16:23:13

15. Ofélia (látogató) 2012. 05. 12. 16:06 Hát, hallod, perverz vagy, nem kicsit, de nagyon! Ez téged boldoggá tesz? 16. Pare 2012. 05. 12. 16:11 Ilyenkor mindig ágaskodik a kérdőjel, miszerint a magyar, az egy rassz megnevezés? Vajh...

14479 2012.05.12. 17:10:38

A világ vagyok - minden, ami volt, van: a sok nemzedék, mely egymásra tör. A honfoglalók győznek velem holtan s a meghódoltak kínja meggyötör. Árpád és Zalán, Werbőczi és Dózsa - török, tatár, tót, román kavarog e szívben, mely e multnak már adósa szelíd jövővel - mai magyarok!

Ofélia 2012.05.12. 17:11:39

15. Ofélia (látogató) 2012. 05. 12. 16:06 Hát, hallod, perverz vagy, nem kicsit, de nagyon! Ez téged boldoggá tesz? Nem Édes, nem! Csak lásd: ez a jövő! Ő fogja "megkeresni" a nyugdíjadat! Ő fog gyógyítani, hidat építeni, "tanítani", esztergálni! Nem aggódsz? Egy kicsit sem? Ez az az etalon, ennyire beilleszkedő "magyarjaink vannak"! Verbálisan, lelkiekben és erkölcsben! NEM én foglak leverni a lábadról, fellökni, kicsinálni az első adandó alkalommal, hanem Ő! Akinek "nincs rassza"... És én nem fogok neked segíteni! Mert várd azt mástól! Mondjuk tőle...

14479 2012.05.12. 17:12:35

Anyám kún volt, az apám félig székely, félig román, vagy tán egészen az. Anyám szájából édes volt az étel, apám szájából szép volt az igaz.

14479 2012.05.12. 17:21:13

Én úgy vagyok, hogy már száz ezer éve nézem, amit meglátok hirtelen. Egy pillanat s kész az idő egésze, mit száz ezer ős szemlélget velem. Látom, mit ők nem láttak, mert kapáltak, öltek, öleltek, tették, ami kell. S ők látják azt, az anyagba leszálltak, mit én nem látok, ha vallani kell. Tudunk egymásról, mint öröm és bánat. Enyém a mult és övék a jelen. Verset irunk - ők fogják ceruzámat s én érzem őket és emlékezem.

14479 2012.05.12. 17:21:15

Én úgy vagyok, hogy már száz ezer éve nézem, amit meglátok hirtelen. Egy pillanat s kész az idő egésze, mit száz ezer ős szemlélget velem. Látom, mit ők nem láttak, mert kapáltak, öltek, öleltek, tették, ami kell. S ők látják azt, az anyagba leszálltak, mit én nem látok, ha vallani kell. Tudunk egymásról, mint öröm és bánat. Enyém a mult és övék a jelen. Verset irunk - ők fogják ceruzámat s én érzem őket és emlékezem.

Ofélia 2012.05.12. 17:22:01

Pare! Mantrázz még reggelig (magyar szakon végeztem), de József Attila lenne az első ( és utána ezrek), akik itt és most, velem fognának kezet! Csókolom is őket! Ők a NORMÁLIS nemzetekkel voltak, mint, ahogy én is! Most is. EZT, viszont álmukban sem gondolták, a verseik ma már sajnos nem erről szólnak ! Hogy nem a REND lesz az igaz....

14479 2012.05.12. 17:46:36

4. Ofélia (látogató) 2012. 05. 12. 17:22 Az idézeteket nem neked szántam. Csak a költő nagyságát bizonyítja, ha találva érzed magad. Más: Minden ember egyenlőnek születik. (Ez is idézet valahonnan.) Gondolom, annak kiderítése, hogy mitől lesz jóvá vagy gonosszá, akár életcél is lehet. Sokkal inkább, mint egy kisebbséget bűnbakká tenni!

Ofélia 2012.05.12. 18:01:54

Pare! Kedves Milyen "bűnbak"? Könyörgöm! Milyen bűnbak? Ez NEM koholt vád wllwnük! Ez nem indokolatlan! Velük vannak tele a börtönök - nem most, a válság óta - hetven éve! Szarnám én rá, hogy hogy és miként élnek, de ők forognak évtizedek óta a bűnözés élén! Simlisek, mindig a könnyebb végét fogják meg a dolgoknak, én nem tudom... pszichésen: szeretni kéne őket...? Másról sem szól az életünk mint az ők"megmentéséről". Ennyire kushadt, szar, önállóképtelen fajta? Elegem van! Csömöröm! És már igen: gyűlölöm őket! Minden. Minden nemzet előbbre lenne, ha nem ülnének ezek a herék a nyakunkon! De persze többre soha, soha nem gondolnék! Gondolkodjanak most már ők! Csak egyszer, végre egyszer. Gondolkodjanak már Ők!

14479 2012.05.12. 18:18:43

26. Ofélia (látogató) 2012. 05. 12. 18:01 Nem vagyok én pszichiáter - meg filozófus sem. És a végtelenségig sorolhatnám, hogy még mi minden nem. :) Viszont: szeretem idézni magam. "Minden ember egyenlőnek születik. ... annak kiderítése, hogy mitől lesz jóvá vagy gonosszá, akár életcél is lehet."

Ofélia 2012.05.12. 18:25:22

Kedves Pare! Akkor e szép zászló alatt, rezzenéstele arccal - mert fő a filozófia - szép csendes nyuagalommal nézd végig, ahogy kiírtják a családod! Bélának szakértőként sem tetszett a dolog, merthogy a szakdolgozatát is az esélyegyenlőségről írta.. Ettől függetlenül az egész étterem haragos pillantásokat lövellt az egyik asztal irányába, volt aki otthagyta az ebédjét, felállt és pánikszerű gyorsasággal elhagyta az önkiszolgálót. Fajgyűlölet, megint a zsigeri fajgyűlölet! - gondolta az autentikus Béla és már fogalmazta is a következő szösszenetét. "Elfogadhatatlan, hogy miután az elnyomott kisebbség beilleszkedni akaró egyedei megjelennek egy számukra szokatlan környezetben, ahol a saját kultúrájuk szerint merészelnek létezni, azonnal kivívják az intoleráns átlagember gyűlöletét. Ez nem civilizált, ez nem európai, ez nem kultúremberhez és nem a harmadik évezredhez méltó!" - háborgott Béla, egyelőre csak úgy magában.

Ofélia 2012.05.12. 18:26:11

Közben a felfelé törekvő állampolgárok olyan ricsajjal fogyasztották az ebédjüket, hogy az intoleránsok a legtávolabbi sarokban sem értették egymás szavát. A két vörös lófarkas, hordóhasú asszonyság a pultnál válogató, hétéves forma Sanyikát dirigálta, mit hozzon még nekik. Sanyika a maszatos kezével kotorászott az ételek között, míg megrakta a tálcáját. A kasszához a sort beelőzve nyomult, a számlát az odapenderülő tizenéves nővére fizette. Már nem mert rájuk szólni senki, mert amikor az egész család fáradt soronkívül fizetni és ezt valaki nehezményezte, a társaság rangidős hölgye általi dorgálásban részesült ("le is rúgom a fejed, geci!") Egy kisebb fiúcska az asztalok között rohangált, néha felbukott és szirénázni kezdett, ilyenkor valamelyik anyja jól kiordibálta magát, aztán minden a legnagyobb rendben folytatódott. Egy másik csemete kenyérgalacsinokat gyúrt és azzal dobálta az önkiszolgáló vendégeit, egy harmadik pedig a kóláját csorgatta az asztalra és a barna foltból az ujjával mázolt az asztalra felbecsülhetetlen értékű, naív, nemzetiségi műalkotásokat. Az egyik úrihölgy kanállal tömte a fejébe a palacsintát, ám lehetett néhány lyukas foga, mert minden harmadik falat után a mutatóujjával turkálta ki a beszorult ételdarabkákat a szájából, a másik felszúrta a rántotthúst a villájára és onnan harapdálta lefele. Béla kevés híján maga alá élvezett, hiszen először látta közelről azokat, akikért a sajtóban évek óta küzdött, harciasan. Azonnal leugatta a diszkrimináció, az előítélet, a szegregáció legkisebb gyanúját is és vitriolos írásaiban kipellengérezett mindenkit, aki nem ölelte keblére az összes kisebbséget, beleértve a pirézeket is. Elment minden kisebbségvédő demonstrációra, tüntetett a gyűlöletbeszéd ellen is, mert igenis ne gyűlölködjenek a szarfaszú fasiszta nácik, hanem pusztuljanak meg mielőbb!

Ofélia 2012.05.12. 18:26:12

Közben a felfelé törekvő állampolgárok olyan ricsajjal fogyasztották az ebédjüket, hogy az intoleránsok a legtávolabbi sarokban sem értették egymás szavát. A két vörös lófarkas, hordóhasú asszonyság a pultnál válogató, hétéves forma Sanyikát dirigálta, mit hozzon még nekik. Sanyika a maszatos kezével kotorászott az ételek között, míg megrakta a tálcáját. A kasszához a sort beelőzve nyomult, a számlát az odapenderülő tizenéves nővére fizette. Már nem mert rájuk szólni senki, mert amikor az egész család fáradt soronkívül fizetni és ezt valaki nehezményezte, a társaság rangidős hölgye általi dorgálásban részesült ("le is rúgom a fejed, geci!") Egy kisebb fiúcska az asztalok között rohangált, néha felbukott és szirénázni kezdett, ilyenkor valamelyik anyja jól kiordibálta magát, aztán minden a legnagyobb rendben folytatódott. Egy másik csemete kenyérgalacsinokat gyúrt és azzal dobálta az önkiszolgáló vendégeit, egy harmadik pedig a kóláját csorgatta az asztalra és a barna foltból az ujjával mázolt az asztalra felbecsülhetetlen értékű, naív, nemzetiségi műalkotásokat. Az egyik úrihölgy kanállal tömte a fejébe a palacsintát, ám lehetett néhány lyukas foga, mert minden harmadik falat után a mutatóujjával turkálta ki a beszorult ételdarabkákat a szájából, a másik felszúrta a rántotthúst a villájára és onnan harapdálta lefele. Béla kevés híján maga alá élvezett, hiszen először látta közelről azokat, akikért a sajtóban évek óta küzdött, harciasan. Azonnal leugatta a diszkrimináció, az előítélet, a szegregáció legkisebb gyanúját is és vitriolos írásaiban kipellengérezett mindenkit, aki nem ölelte keblére az összes kisebbséget, beleértve a pirézeket is. Elment minden kisebbségvédő demonstrációra, tüntetett a gyűlöletbeszéd ellen is, mert igenis ne gyűlölködjenek a szarfaszú fasiszta nácik, hanem pusztuljanak meg mielőbb!

Ofélia 2012.05.12. 18:26:54

Búú! - kiabált rá Bélára az egyik kedvence, mert felfigyelt arra, hogy ez a geci köcsög feltűnően méregeti őket. Béla erre elérkezettnek látta az időt és odament hozzájuk. - Asszonyom, én természetesen önökkel vagyok, kérem, ne zavartassák magukat a teremben érezhető gyűlölethullámoktól, fogyasszák nyugodtan az ebédjüket. - Mivaaaan? - érdeklődött a kisebbségi hölgy, mert pontosan nem látta át Béla nemes küldetésének kvintesszenciáját. - Én csak - hervadt le Béla arcáról a mosoly - csak azt lettem volna bátor kifejezni, hogy... - Húzzá innen anyádba amíg szépen vagyunk, érted? - jelezte az egyenjogú személy, hogy a továbbiakban nem óhajtja Béla fizikai közelségét. - A picsának toltad ide a ragyás pofádat, leszbikus! Béla elérkezettnek gondolta a távozás hímes mezejére lépni, hiszen többen kajánul figyelni kezdték a kibontakozó incidenst. Két órával később az utcán találkozott újra a népes családdal. Felderült az arca, hogy most majd végre tisztázza a dolgokat, de a védencei nekiestek, ütötték, rúgták, ahol érték és közben ordítottak, hogy már megint itt van ez a köcsög, öljük meg. A BKV szirénázó helyszínelő autója vetett véget a találkozónak, ami ugyan máshova sietett, de a Béla sérelmére randalírozókat annyira megijesztette, hogy azonnal felhagytak a magatartásukkal. Nem akartak kilencedszer is a bíró úrral és az ügyész úrral találkozni.

Ofélia 2012.05.12. 18:27:33

Béla arca szépen gyógyul, de az élete útleágazódáshoz ért. Maga sem tudja, hogy holnaptól a beilleszkedési nehézségek felelőseit fogja ostorozni, vagy belép a gárdába. Valamelyikbe. Bármelyikbe.

14479 2012.05.12. 18:31:51

28. Ofélia (látogató) 2012. 05. 12. 18:25 Menj orvoshoz! És engem hagyj békén...

Ofélia 2012.05.12. 18:39:06

Pare! Orvoshoz mentem! Ő a férjem... :-)

13118 2012.05.12. 19:19:07

hm. ezé' ilyen rossz az eü ...

265594 2012.05.12. 22:12:29

31. Ofélia (látogató) 2012. 05. 12. 18:26 És ezzel a tagadhatatlanul és megkérdőjelezhetetlenül valós, minden szavában semleges, mély értelmű, dokumentarista stílusú írással látod igazoltnak normalitásod. Mert te -mint mondtad- normális vagy. Béla is legalább annyira normális, akárcsak te. Ühüm. De látom, nagyon sok szabadidőd van. Kemény munka közben kell is a pihenés, a felszabadult tevékenység. #20 "NEM én foglak leverni a lábadról, fellökni, kicsinálni az első adandó alkalommal, hanem Ő! Akinek "nincs rassza"..." Értve olvass, ha kérhetem! Nem azt írtam, hogy neki, hanem azt, hogy a bűnnek. Értsd, kincsem, mindegy, hogy szőke kék szemű, idolalomtanár az illető, vagy fekete hajú, tömött bajuszú tenyeres-talpas vájár-e, ha bűnt követ el, bűnös. Ha pedig ellene bűnt követnek el, akkor áldozat. Nehéz lecke, tudom, de ez van.

265594 2012.05.12. 22:15:46

25. Pare 2012. 05. 12. 17:46 :)) #27 Egy ponton túl, nem érdekes az ok. Szerintem, van az a szint, ahol már nem magyarázható a zsigeri gyűlölet.
süti beállítások módosítása