Csendes fohász, s egyben megemlékezés a magenta színű gigakonszern istenéhez, a hozzá fűzött kapcsolatomról.

Hol is kezdjem? Nos, talán a Augusztus 20. utcában s az idővonal cirka 1994-es événél, amikor is –még lánykori nevén élő- az egyetlen a hazai piacon –mely akkor már kezdett valóban piaccá nyílni, de még a kezdeti lépéseknél tartott- létező telefonszolgáltató s szűkebb, akkor két gyermekkel, egy családfenntartóval, s egy gyesen lévő feleséggel bíró család közt létrejött szerződéses viszonynál, mely folytatódott a költözéseken s szerződés módosításokon át, az utolsó, összesen 99 hónapot magában foglaló időszakon át, a mai napig. Akarom mondani a tegnap előttiig.
Mert történt, hogy elszakadt az nagy-nagy gigakonszern felém tanúsított türelmének jelképes cérnája, s se szó, se beszéd kimonyta a minden szolgáltatását felém.
S tette ezt úgy, hogy ijedtemben, mikor láttam, hogy a szószos zöldségmártás megdermedve fagy a képernyőre –lévén a TvPaprikát néztem éppen- s felhívtam a mobilomról –mert a mazzagos teflon is aszonta, hogy hellóvan- a magenta színű okosság központi számát, a kedves ügyintéző sem tudott érdemi segítséget nyújtani. Ez a beszélgetés tartott néhány percig, mely alatt semmi nem derült ki, illetve annyi, megszűnt a szerződésem, de ennek okát nem tudták megmondani.
Oké mondom, ez van, cirka egy hete kötötték be az IP-tv-t, így teljes szolgáltatást vettem a cégtől, mely mondom, uszkve egy hétig üzemelt is, majd –nocsak- törölték a_zemlékemet is. Szóval, oké mondom, ilyenkor tsókolom, mit lehet csinálni? 
Telefonálgattam –persze mobilról, hisz a mazzagos díszként üzemel azóta-, s annyit ki tudtam nyomozni, hogy van két elmaradt számlám, szeptember-októberi dátummal, melyek türelmi ideje most telt le, s ezért kapcsolták ki a szolgáltatást.
Nocsak, nocsak! Értesítés? Netán emil? Vagy emelt számla a következők valamelyikében, netán?
Nos, közben este lett, így elnapoltam a dolgot. Reggel, midőn felébredtem, kezdtem ott ahol abbahagytam, s hívtam ismét a_zatyaúristent már internetfronton kishazánkban… ismét –most megnéztem- 35’ mobilról kezdeményezett beszélgetés alatt sikerült kinyomozni, hogy nincs mit tenni –egy idióta, kedves, készségesnek nem mondható, felsőbbrendűen arrogáns stílusban köpködve beszélő nő volt a vonal másik oldalán, a behajtási csoport nevében-, majd akkor köthetek esetleg új szerződést, ha a tartozásom kiegyenlítettem. Mikor mondtam okoskának, hogy ha mondja, elhiszem, hogy van tartozásom, de nem tudok róla, most hallom először, nem lehetett volna mondjuk felszólítást küldeni, netán mondjuk emilben, esetleg, de pláne??? Aszongya néni, ez a rendszer a papíralapú figyelmeztetést használja előszeretettel. Mivanmondom, emilszolgi aztán levélkék csakis??? He??... S tán akkor nem várom meg, hogy kikapcsolják, de sőt, virágos bokrétám, mondám… egy hete kötötték be a teljes csomagot –IP-tv, digitális vonal, dupla sávszélességű internet-, nem-e lehetett-e volna-e akkor szólni, hogy „héhüjenekedtartozásodvan”, sőt, a szaki még mondta is, hogy „Lám kedves, magának biztos nincs hátraléka, mert akkor nem kötnénk be az új csomagot!”… erre okos, kedves, lelkiismeretes ügyintéző a telefonba benne, azt mondta, nem, az nem lehet, nem kötik be ha tartozás van, itt valami nem oké, sőt, ők küldtek értesítést és korlátozták is a szolgáltatásomat.

Nem bazmeg, nem.

Majd lecsengett bennem a hirtelen feltámadt kívánságroham mely a szolgáltahó felé ébredt, s ismét hívtam őket, hogy valami pontosat megtudjak.

Ismét a szokásos kör, ügyintéző nem érti, látja, hogy egy hete kötötték be, s azt, hogy tegnap kikapcsolták, de ennek okát nem látja. Elmondám neki, hogy mi az ábra, erre közli, hogy ja, elhiszi nekem, de a rendszer olyan, hogy az ügyintéző ilyen infót nem lát, ezért kell tovább kapcsolnia. Ez meg is történt, ismét a behajtási csoporthoz jutám, ahol aztán újra tovaküldtek –mert bizonyos infók ott sem érhetők el-, s végre emberhez kerültem. Kedves, tisztességes, felhasználóbarát emberhez. Mondtam, mi a pálya, látta a teljes történésfolyamot, s elmondta, hogy kérhetek részletfizetést is, ha annak első részletét befizettem akkor köthetek új szerződést, s a többit két részletben fizethetem majd, de csak akkor ha ehhez ragaszkodom, mondván, hogy velük ezt telefonon lebeszéltem, mert ezt az infót az üzletben az ügyintéző nem fogja látni; vagy kifizetem egyben az egészet, s akkor is azonnal köthetek újat. A számom megmarad, mert azt tartják 3 hónapig, visszakapom majd, ja és le kell adnom a friss kütyüket, melyek ugye cirka egy hete laknak nálam; modem, s a dekóderek.
Mondtam, hogy mozgássérült vagyok, nem tudok átcuccolni ennyi pakkal Érdre, nem lehet megoldani, hogy kijöjjenek érte, elvégre az övék a cucc, s én úgyis kötök új szerződést, így akár maradhat is. Ja, azt nem lehet, vagyis lehet, de az majd’ egy tízesbe kerül nekem.


Ja. persze...

Nos, fuvarost kerestem inkább, így dél körül mentünk is.
Érden a Budai úton lévő fiók, mely ránézésre akadálymentes –is lehetne- vérlázítóan nem az, s ezt most is majd’ sírásig megtapasztaltam-, most is tele volt, de hamar sorra kerültünk egy igen fiatalos frizurával élő, valóban fiatal ficakhoz, aki mellesleg letegezett –gondoltam, rákérdezek, netán a már-már lehetséges unokáimmal játszik együtt néha, vagy mi van, fiacskám?-, s kiderült, nem addig a’!
Hiszen most ugyan én nem fizethetek, így, nem is köthetek új szerződést. De fura.
Viszont leadhattam a kütyüket, aláírhattam ezer meg egy papírt –ja, ficak is nézte az oldalt s eccercsak mondja: „De hát a telefonod nem is tőlünk van!”, oh, kisbogár, na, kanalazzátok már össze a dolgaitokat, mert ez elég lehangoló ám így…. de bazmeg, onnan van, s az van a legrégebb óta. Tehát konklúzió: ha kiküldik a csekket, melyen összesítik a hátralékom - melyről nem tudtam-, s a most kötött szerződés hűségidejéből adódó pluszt, s azt kifizettem, akkor köthetek esetleg új szerződést. Cirka egy hónap múlva.

Vagyis gyerekek, ennyi volt a történetünk. A magenta színű mamut és én.

Átautóztunk a Digi kirendeltséghez, aminek a központi telefonszáma nem élt egész nap –de ez remélhetőleg csak pillanatnyi izé volt-, s előbb csak érdeklődtem a lehetőségekről. Mely során kiderült, hogy a lakópark, ahol élek ősz óta, meglehetősen macerás digi-fronton, hisz nem mindegyik lakás érhető el, de kis telefonálgatás a szakikhoz, s kiderült a sarok, ahol a lakásom van, éppen jó ez ügyben, így azon melegében kötöttem is szerződést.
Kétharmada lesz az előfizetésem az eddigihez képest. Ez jó hír. De majd kiderül, mennyire stabil a szolgáltatás, meg egyáltalán.

Most várom, hogy szóljon a szaki –digiszaki-, hogy jönni akar s kötne már.





Tehát, én nem töltöm. Ha így, hát így. És ez nemcsak a szolgáltahókra vonatkozik, hisz ha valaki ezt választja, s leírja magát nálam, akkor ott többé nincs pohár, mely töltődhetne.

"...fátyolos hajnalban…itt leszek ha elmúlik a tél...
...csak akkor telik be a pohár hogyha töltöd…
...különböző istenek de ugyanaz az ördög…
...te hiszel én bízok
"

A bejegyzés trackback címe:

https://talema.blog.hu/api/trackback/id/tr478242792

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

293656 2013.02.09. 12:53:37

Sálom kedves elftársak! Egy kis hazafias versikével kedveskednék. Őrüljetek. .......... ............. Wass Albert: Ébredj magyar! Nemzetemet dúlta már tatár, harácsolta török, uralkodott fölötte osztrák, lopta oláh, rabolta cseh. Minden szomszédja irigyelte mégis, mert keserű sorsa Istenfélő nemzetté kovácsolta. Becsület, tisztesség, emberszeretet példaképe volt egy céda Európa közepén! Mivé lett most? Koldussá vált felszabadult honában, züllött idegen eszmék napszámosa! Megtagadva dicső őseit, idegen rongyokba öltözve árulja magát minden utcasarkon dollárért, frankért, márkáért, amit idegen gazdái odalöknek neki! Hát magyar földön már nem maradt magyar ki ráncba szedné ezt az ősi portán tobzódó sok-száz idegent? Ébredj magyar! Termőfölded másoknak terem! Gonosz irányba sodor ez a megveszekedett új történelem!

265594 2013.02.09. 12:56:16

Okos vagy, leülhetsz!

11715 2013.02.09. 13:13:12

lehet, hogy küldtek emilt, csak nem kaptad meg - ezen rég csodálkozom, miért bánnak úgy minden új előfizetővel a szolgáltatók, mintha náluk létesítene először kapcsolatot, mindegyik ad egy emilcímet, amit szerintem senki nem használ, megkapja, aztán el is felejti, ahogy kell. van nekem saját, tizenéve használt címem, nem lenne egyszerűbb, ha azon értekeznének velem? egyébként mi már nagyon sok szolgáltatónál megfordultunk, de egyik se jobb a másiknál, most éppen upc, de ezzel is kezd tele lenni a hócipőm.

265594 2013.02.09. 13:40:13

Én outlook-ot használok, és ott van egy külön a-téhóm mappa is, melybe jönnek a szolgáltatótól induló, a szolgáltatótól kapott emilcímre érkező levelek. NEM JÖTT EMIL TŐLÜK EZ ÜGYBEN, de havi hírlevél, meg akciós ez-az-amaz jött, tehát nem nálam van a sár. :) Én csak ennél voltam mindig, de most már nem leszek.

235117 2013.02.10. 06:46:10

Ilyesmi hasonló dolgokban jó sokan belekóstoltunk már, ezért az a fixa ideám, hogy ezeknél az "ügyfélbarát szolgáltatószerűségeknél" valamiféle jutalék rendszer működhet, ami az új ügyfelek beszerzését preferálja. Nem biztos, hogy nem szándékosan nem fésülik össze a távozó régi ügyfelek számával az újakat. Amúgy eddig azt vettem észre, hogy a valóságos dolgozóik, már akik szerelnek, javítanak a helyszíneken sokkal ügyfélbarátibbak, mint a "menedzsertípusú" műkörmös, vagy fehéring nyakkendős yuppijaik. Különben a telefonálással kapcsolatos halálom a hívás utáni bejelentkezések azon szövege, miszerint a megnövekedett ügyfélforgalomra tekintettel....stb, stb., majd végre minden rendben látszólag után, ön rossz adatokat adott meg , majd az egyszer kétszeri ugyanazon "rossz" adatok után minden rendben, csak éppen elcsordogált jó pár forint valahová a zsebemből.

265594 2013.02.10. 07:47:47

Itt eddig nekem nem volt igazán kiakasztó balhém -bár, most eszembe jutott egy hónap, néhány évvel ezelőtt, amikor egy teljes hónapig sem telefon sem internet nem volt, mert ugyan a házon belül, de az általuk kihúzott vezeték törött meg és ezért megkukult minden, s ezt a központ nem volt hajlandó elhinni, csak mikor szabadjára engedtem a mérgesnénit a telefonban magamból, akkor küldtek ki valakit, aki jé, megtalálta a bajt, addig meg fizettem...-, de tudom, hogy a szolgáltató, legyen az bármiben is szolgi, nem értünk van, hanem a profitért. Aminek mi, ügyfelek, legfeljebb katalizátorai vagyunk, de igazán csak rontjuk a dolgot egyénenként a maceráinkkal. Most mobilról több mint másfél órát beszéltem ezekkel. Hmmm.... Ma megyek haza, otthon ugye ismét nem lesz netem, teljes gőzzel várom a digiembert, hogy bekösse amit be kék kötni, hogy új életre keljen a lakás. :)

163107 2013.02.10. 11:51:01

Jó a digi, legalább is errefelé nincs semmi panasz rá, viszont azt a bizonyos 2 hónapot, akár jogos, akár nem (mivel hallgatólagosan elismerted, hogy tartozol vele, de ha tiltakozol is mindegy ezeknek), mindenképpen behajtják. Mondom, akkor is, ha nem jogos, ha nem küldtek csekket sem felszólítást se, csak úgy kitalálták. Én tértivevényes levélben mondtam le a telekom szolgáltatást. Oké, többet nem küldték a csekket - rendben vagyok, gondoltam - pedig dehogy. Jött egy levél és csekk, hogy ezt meg ezt még fizessem nekik be, mert megvették a tartozásomat. Mit? De bizonykodtak, hogy meg van véve, és azt nekem, hiába mondtam le, ki kell fizetnem. Bagatell összeg egyébként, szívózhatnék, mert be tudom bizonyítani, hogy én ugyan nem maradtam adósuk - de kényelemből nem teszem, mert kalkulust csináltam. Az új szolgáltatóval fele annyit fizetek, mint eddig, tavaly spóroltam vagy 60 ezer ft-ot. Hab is van a tortán: ezek a drágák nem is vették le a programot. Ma is nézhetem, ha akarom, vagy ha az invitel épp vacakol. (14 hónapja mondtam le a telekomot). Így működnek errefelé a dolgok. Örülj, hogy megszabadultál tőlük!

265594 2013.02.10. 12:11:09

Jogos a két hónap, ezt elismertem első pillanattól -már amikor megtudtam, hogy nem fizettem, mert mondom, akkor költöztem s nyilván elkevertem a csekket-, ahogy az is biztos, hogy nem küldtek felszólítást, sem nem korlátozták a szolgáltatást,így alkalmam sem volt észrevenni, hiszen az utána következő csekkeken sem volt változás vagy figyelmeztetés. Nekem elvették a teljes szolgáltatást, így most néma az egész lakás.... :) Illetve már a Petőfit sikerült élesíteni. :) A Digit nem nagyon ismerem, de bízom benne, hogy működni fog. Nem tehetek mást. :)
süti beállítások módosítása