Abszurd alak - filmen

2015.09.20. 19:25

Szombaton csak azért nem a VÍKEND vagy EVEREST lett a mozizásunk tárgya, mert a kezdési időpontjaik nem feleltek meg, ugyanis egy hirtelen ötlettől vezérelve kerestünk egyáltalán mozit, s ott már filmet. Tehát nem készültünk, nekem előző nap eszembe jutott, hogy esetleg, de nem beszéltük meg, így azt sem néztem meg, hogy mit játszanak hol meg mikor, úgyhogy abszolút légből kapott ötlet volt.
Így maradt az Abszurd alak, amiről és egy szót sem hallottam addig, pedig akár érdekelhetett is volna, hiszen WA az WA. UGYE.

Már ment a film, mikor rádöbbentem, hogy ki is a főszereplő, s onnantól már nemcsak a cím ígérete -mely eleve csábító volt-, hanem JOAQUIN PHOENIX általam nagyon bírt s régen látott személye miatt is kecsegtető volt.



/Nekem etalon pasifej ehunnan, ni/

S nem csalódtam, sőt. Minden perccel nőtt bennem az elégedettség, az a régen tapasztalt érzés, miszerint "igen, ez olyan woody-s...és milyen jó!!" (Jut eszembe, woody-s... a minap ismét láttam a ZOMBIELAND-et, melyben egy másik Woody csillogtatja meg vérmacsó mosolyát...)
Szóval, ahogy pörögnek -inkább lassan gyöngyöznek- az események -nem is, nem események, csak képek-étzések, laposüvegek, depresszív filozófia-monológ részletek-, úgy teljesedik ki az az igazi -nem objektív mércén, nem értek ehhez se,. csak számomra-, az igazi Woody Allen-féle modern kori reménytelenség. A_depresszió maga.





Aztán jön egy fordulat, mely felrázza az életunt filozófia-professzort és értelmet ad a laposüveg-univerzumnak.
S nekem ettől a pillanattól AZ IDEGENEK A VONATON járt agyam helyén, ami persze nem tökéletes átfedés, hiszen itt nincs meg a "viszonzás gesztusa", mely hiány talán magában hordozza a legvégső, liftmentes jelenetet.

Egy szó mint száz, az ABSZURD ALAK megéri a pénzét. Még akkor is, ha a kedvezményes nyomorékjegy is rettenetesen drága.

A bejegyzés trackback címe:

https://talema.blog.hu/api/trackback/id/tr168243660

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása