Magasabb

2014.01.19. 20:04

Én lettem magasabb, de ez még nem elég...

(Jaj, beugrott egy szám... jaj, nem bírom...)

Szóval, a lakásom hozzám ALAKÍTTATOTT, a LÁT segítségével s Misimester áldásos s tökéletes munkájával, ám a tervezett TEP műtét nagyon nem tervezett mellékhatásaként kialakult magasodásom további igényeket támasztott a már-már tökéletesnek hitt otthonommal szemben.

Mosogatni nem vagyok képes, mert nem tudok egy helyben állni a pult mellett annyi ideig, tehát a bő két évtizede meglévő -bár már fizikai valójában átlényegült, hisz az első kimúlt idős korára tekintettel- mosogatógép nem kényelmi, hanem mindennapi szempontok szerint elengedhetetlen szerepet tölt be. Csakhogy az új felállásban, hogy már kétfelől vagyok megTEPelve, így már nincs működő, s pláne fájdalommentesen működő alsó végtagom, a mosi alsó fiókját nem tudtam kipakolni, tehát erre valami megoldást kellett találni.
Kicsi a konyhám, ugyan nagyobb, mint mondjuk egy panelkonyha, de kisebb, mint a házunkban volt, tehát ha állok a közepén, remekül elérek bármit egy karnyújtásnyira, tehát nem kell sokat sasszéznom a pult mellett -odaát egy hosszú konyhám volt, amiben több szekrény, s nagyobb pultfelület állt rendelkezésre, de több sétafikát is igényelt a konyhai munka. Ezzel az előnnyel viszont jár a hátrány is, miszerint kevesebb a szekrény s pláne kisebb a szabad felület is,tehát okosan kellett berendezkedni. (Ahogy a fürdőszobával is, de ott is sikerült...)
Kiókumláltam -némi külső javaslat átgondolása után-, hogy mit lehetne tenni, s Misimester meg is oldotta nekem.



Most csak csupaszon a váz van a mosi alatt, de oda még kerül egy fiók, s így lesz teljes a kép. 
Nem tudom elegendő nyomatékkal kifejezni, hogy mekkora minőségi változás ez a cirka 30 cm! Köszönöm! 

És ez még nem minden!
Ha van egy széknek karfája, akkor gyakorlatilag akár 10cm-rel is alacsonyabb lehet, mint a számomra ideális ÜLÉSMAGASSÁG, de ha nincs, akkor meglehetősen behatárolt a szabadság e téren, így hasonlóképp a legutóbbi tepelésem óta egy merő küzdelem volt az étkezőasztal melletti székek használata.

Újfent Misimesternek rimánkodtam, aki ismét tökéletes munkával megoldotta már az évek óta általam használni nem tudott garnitúrát, hiszen az előbb említett gond miatt nem tudtam leülni rá, de a mesternek köszönhetően akadálymentessé lett az. Íme:


Szóval, mostanra a szék is alacsonnyá lett, vagyis én nőttem négy centit és így már kínszenvedés volt a leülés és felállás, tehát kértem, hogy ugyanolyan kerettel, mint a képen látható, oldja meg nekem, hiszen Ő fémmunkában maga a király.
Azt mondta, hogy nem úgy fogja, mert az hogy néz már ki egy széknél, meg billegális lenne -erre mondtam, hogy egy-egy csavarral rögzíthető a lábainál a keret sarkához, de ez nem győzte meg, én pedig tökéletesen megbízom képességében, így nyugodtan vártam az eredményre. 
S ma meg is hozta:



Eddig a dynair-párna szolgált magasításul, mert anélkül nem tudtam használni a széket, de most már nem kell az sem!

Köszönöm!

A bejegyzés trackback címe:

https://talema.blog.hu/api/trackback/id/tr908242980

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

23353 2014.01.19. 21:16:34

+ Épületekkel foglalkoztam, értem miről írsz.

265594 2014.01.19. 22:15:05

Ennek örülök, de azt hiszem, ahhoz, hogy ezt értse bárki is, nem elengedhetetlen körülmény az épületekkel való foglalkozás az előéletben. Elég, ha valaki látott már sérültet, vagy van idős rokona s látja a nehézségeit.... :) De pontosítva,netán rehabmérnöki tapasztalatod van?

23353 2014.01.19. 23:37:01

Minden új épület, avagy azok amelyek nagyobb renoválásokon kell hogy keresztül menjenek, úgy kell hogy építve legyenek hogy az tolókocsisoknak minden elérhető/kezelhető legyen. Ez az "építési regula" amit be kell tartani. Gondolom ez az EU-ban is hasonló.

265594 2014.01.20. 00:37:46

Ha így fogalmazol, akkor megkockáztatom, hogy hírből sem ismered a szabályozást. Ugyanis: 1) KOMPLEX akadálymentesítésről beszélünk, KELL beszélni, nem mozgássérültek -s végképp nem tolókocsisok .... MI IS AZ??????.....- részére, tehát csak fizikai akadálymentesítésről (például: http://relax.blog.hu/2007/10/18/intezmenyi_akadalymentesitesi_segedlet_i, vagy: http://horizont.nolblog.hu/archives/2013/04/18/Akadalymentesites_narancssargan_-_az_elmebaj_maga/); 2) Nem "minden új épület", hanem minden új vagy felújítandó KÖZépület, vagy közösségi használatú épület -például bevásárlőközpont vagy kocsma-, mert az előzőbe a lakóház terve is beletartozna, az pedig kizárólag egyedi igényeknek -ilyen szempontokat figyelembe véve- kell megfeleljen, utóbbiba pedig az iskoláktól a színházakon keresztül a nyilvános wc-kig minden épület benne van. Nagy különbség. Az EU szabályozása e tekintetben a mi_szabályozásunk, különös tekintettel az eu-s támogatás egy-egy építkezésnél való felvételére, hiszen akkor még külön ellenőrzött is ez a szegmens.

23353 2014.01.20. 01:55:14

Csak az itteni É- Amerikai szabályokkal vagyok ismerős. Igen, minden középület, nem családi ház, úgy kell hogy építve legyen hogy akadálymentes legyen.

265594 2014.01.20. 07:57:54

Ja, ám az akadálymentesítés akkor is a komplex_akadálymentesítést jelenti, nem kiemelve egy szegmenst. Na, akkor ezt tisztáztuk. Én Írországot ismerem valamennyire s ott, ilyen szempontból évezredekkel előttünk járnak ebben (is). Észak-Amerikáról csak hallomás alapján tájékozódtam, de gondolom, a szabályozás hasonló, a valóságról pedig nem sokat tudok. Te akkor nyilván. Ha tudsz, mondanál erről valamit? Közlekedés, iskolák, ilyesmi? (Köszi)

328579 2014.01.20. 11:18:52

Nekem tölcsér alakú ajtózárra lenne szükségem. Olyan bonyolult részegen azt a kis kulcsot bedugni! Dolgozom az ügyön!

265594 2014.01.21. 13:28:50

Hát, ez is egyfajta akadálymentesítés, bár, tény, hogy erre mondjuk nem lehet LÁT-ot igénybe venni. :) De projektnek érdekes lehet. :)
süti beállítások módosítása