KV

2014.03.29. 04:16

Sokszor ejtettem szót már erről, itt, a padomon, így tudható ezen a tájékon is a viszonyom e nemes nedűvel. (Cirka 70 bejegyzésben említtetett meg...)
Ezek közól most idekívánkozik EZ
Hiszen Mona Lisa képét mostantól ilyen technikával akár én is előállíthatnám:



Persze ha lenne hozzá türelmem, kedvem, helyem no meg némi tehetség sem ártana, de sebaj, hisz a lényeg már rendelkezésemre áll, ami ehhez ugye a kávéfőző.
Háhá!!!

De haladok sorjában. 
Előző életemben, ahogy mindenem, hűt kávéfőzőm is volt, ám, mikor rám virradt új, roncsolt, nyomorék, maradék életem, jó ideig, egészen pontosan két évig azt nem tudtam használni, mert nem tudtam állni sem kapaszkodás nélkül, tehát nem tudtam megtölteni a gépet, így azt elajándékoztam s átszoktam a neszcuccra. Ám továbbra is maradt az illatos nedű -sok-sok tejjel butított változatában- napi sokszori élvezete. S ez, a havi tonnányi instant kávé, ment bő egy évtizede már. 

Nemrég vettem fejembe, hogy szeretnék átszokni a gépi kávéra, mely elhatározás nem is az volt igazán, sokkal inkább valami nosztalgikus vágy, vagy öregnénis múltidézés, de egyre mardosóbb jelenléttel.
Ki is néztem egy nekem nagyon szimpatikus -és gyanúm szerint elérhető árfekvésű- darabot, mely márkáját tekintve szintúgy nosztalgikus is, hiszen az első tévénk, magnónk, de még cd-lejátszónk is ehhez a családhoz tartozott, jelesül ORION patinás névvel billogozott darab. S kezdtem keresni, találtam is magát az OLDALT, ahol ugye, az Orion bolygó minden darabja utolérhető s első kézből meg is rendelhető, és majdhogynem meg is rendeltem róla EZT.  
Igen ám, de én rendre messzebb gondolok, mint a pénztárcám ér -például MOCIM-, de ebben Apu sietett segítségemre -ahogy örök hálám üldözi mindazokat akik mociügyileg álltak mellém- és a NARANCSBŐR küldésekor, melyet Ő egekbe szökő vérnyomással és cirkalmas káromkodások közepette olvasott, s egyfelé gondolkodásunk okán tudta, hogy én is szívesen olvasnám, de megvenni valószínűleg nem tudom, tehát mikor ezt a kötetet elküldte nekem, akkor a borítóba ragasztott nekem egy célzottan kávéfőzőnyi hozzájárulást, mondván, ha már a mociban nem tud segíteni, a reggeli -meg délelőtti, déli, délutáni s esti- kávéban benne legyen ...öööö   ... benne legyen a keze. Na. :)

Ám úgy alakult, hogy éppen akkor a METRO aktuális akciójában ott díszelgett ez a nemes s számomra nagyon is kívánatos darab, így megspórolandó a szállítási költséget, segítséggel hozzájuthattam djönyörűséges, sziszegő, illatos, csillogóan fekete kütyümhöz. 

(Na, ja. Le is fotóztam, én ügyes, csak valami megmagyarázhatatlan ikszatka folytán letöröltem a bluetooth cuccot a gépemről, s mazzagom nem lévén nem tudom a telefonomról átcsalogatni ide az eredményt, tehát most be kell érni egy nem hozzám kötődő, csak a honlapról levett képpel, mely esküszöm, egy az egyben azonos -csak egyéniségében más, de ez a látszatban mit sem számít- az enyémmel. )
Íme:


Tehát ha kávéról beszélek, akkor az inennstől már nem nesz, hanem bivaly gépi, s tán épp ezért viribelek én még ilyenkor is egy percnyi alvás nélkül hajnali négykor s verem a billentyűket a laptopon, hogy megemlékezzek Apunak köszönhető kávéfőző gépemről. S nem kevésbé fontos, hogy lejegyezzem, utána kell néznem a koffeinmentes vagy legalább csökkentett koffeintartalmú kávénak, mert ez azért nem maradhat. 

Alvás nélkül töltött éjszakám sok van. Heti minimum két alkalom, mostanában inkább három, mert csípőm jelzi, hogy a töketele a jelen állapottal, s nem hagy békén, úgyhogy az ennél is művibb behatásra alvásmegvonás eredménnyel nagyon nincs szükség.


Ám kávé az kell. Forrón, tejjel, bögréből. Jobb lenne nem egyedül, de ha így, akkor így.

A bejegyzés trackback címe:

https://talema.blog.hu/api/trackback/id/tr288243024

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

60145 2014.03.29. 07:16:29

Mielőtt elolvastam, megvolt, éljen a reggeli kávé íze, illata!

283390 2014.03.29. 09:10:09

Koffeinszegény kávé? Az valami olyan, mint a zsírmentes szalonna...:-)) A jó öreg kotyogó, az igazi "szertartás," napi három alkalommal is ...Koffeinnel...:-))

265594 2014.03.29. 09:23:15

Atlasz! Tudtam, hogy értő szívekre találok! :) Kokó! Igazad van. De a sokadik átvirrasztott éjszaka után az ember képes ilyen elvetemült konzekvenciákra jutni!! :D

328387 2014.03.30. 18:25:36

Kedves Talema! Gratulálok a jó kis gépéhez. Én is kávéfanatikus vagyok. De én ragaszkodom a jó öreg bomba formájú Midipress-hez és bele a régi vágású Omniához. De lassan nem lesz alkatrész hozzá, úgyhogy néznem kell eg újabb típust. Én azért ragaszkodom a Midipresszhez, mert szerintem a jó kávé egyik titka, hogy a kávéfőzőt mindig jól ki kell öblíteni hideg vízzel, hogy ne maradjon benne egy szem zacc se, ami odaéghet. De az újabb típusok nem nagyon szedhetők szét, vannak teljesen hozzáférhetetlen részek is. Első pillantásra az Ön gépe viszont ilyen könnyen tisztíthatónak látszik. Jól kiöblíthető a tartálya és jól hozzáférhetők az alkatrészei?

265594 2014.03.30. 19:02:25

Köszönöm! :) Hát, nem is tudom. Nem túl bonyolult jószág ez, az tagadhatatlan, s akár még meg is tehető vele a szétszedés... de be kell vallanom, én nem fogok sem legózni sem jengázni vele, mert örülök, ha boldogulok szimpla funkciójával. Tudom, igénytelen vagyok, de igénytelenségemben nagyon elégedett is a végre gépi kávéhoz valójutásban... öööö... ezt lehetne jobban is megfogalmazni, bocs. :)

328387 2014.03.30. 19:13:51

És milyen kávét szeret? Én ragaszkodom a régi márkámhoz, az Omniához. Viszont én is szoktam loccsintani bele egy kevés tejet legtöbbször. Kb. olyan 1/10-nyi menniséget a kávéhoz képest.

265594 2014.03.30. 19:24:41

Hát, én sok-sok tejjel iszom, és tudom, ez is szentségtörés a valódi kávéfanok szemében. :) Anyu anno Karavánt ivott, mert ezt tudta megfizetni s én most hasonlóképp vagyok, hiszen sajna az árszint az elsődleges. Ám a kévézés szertartása nekem legalább annyira fontos, mint maga a nedű, így inkább élvezem a meglévőt, mint siránkozom azután, amit nem tudok megfizetni. :)

328387 2014.03.31. 01:34:33

Régebben sokáig én is Karavánt ittam, és tulajdonképpen nem is tudom, miért szoktam át az Omniára, mert tejeskávénak az is finom sőt talán finomabb is. Talán azért, mert az utóbbi időben a presszókban, - a melóhelen is - csak tartós tejet tartanak, én meg azt nem szeretem. Így legtöbbször feketén iszom, és csak itthon iszom tejeskávét. És így nem olyan nagy a kontraszt, mert az Omnia kesernyésebb.

265594 2014.04.01. 20:26:01

Az Omnia valóban kesernyés, de éppen ezért olyan összetéveszthetetlen aromája van. Ínyencnek való. :)
süti beállítások módosítása