Hevesen

2015.07.09. 19:40

A történet messze kezdődik, de ez a része konkrétan INNEN indul.

Szóval, itt is, aztán a facebook-on is kitettem ezt a kérésem, s ahogy már eddig is nagyon sok nagyon jó ember mozdult meg. Volt aki -többen is- elkérte a címet és postán adott fel nagy kupac könyvet -volt olyan is, aki kávét és csokit is mellékelt benne Sanyinak- többen idehozták hozzám a felajánlást, egy kispesti barátnőmnél is volt egy ad hoc lerakat, valamint a Szolidaritás központjában egy másik, ahová a legnagyobb adag került. Ez utóbbit aztán a Szociális csoport koordinátora hazavitte magához s ott összerakta a már nála parkoló szintén hatalmas adaghoz, mi pedig, innen Battáról a SÉRÜLTEKÉRT ALAPÍTVÁNY Támogató szolgálatával kedden reggel indultunk eljuttatni mindezt a célhoz.

Tehát jöttek értem, itt bepakolta Kriszti a személyi segítő és Gábor a sofőr, az itt lévő nem óriási, de azért nagy csomagot, majd indultunk Kispestre, ahol már egy jóval nagyobb adag került a kocsiba, és innen jött velünk segíteni is, meg barátságunk okán pláne, Magda majd innen át Rákos-bocsánatdenememlékszempontosanhova, ahol már jóformán megtelt a kisbusz, mert Erzsiék akkurátusan becsomagolva annyi könyvet készítettek elő, hogy azt öröm volt nézni... persze bepakolni -ahogy összekészíteni is- nagy munka volt, de én csak örömmel néztem s elvi támogatásomról tudtam biztosítani a serénykedőket.

Úton a Támogató Szolgálattal Heves felé

A táj elképesztően gyönyörű arra...

Így, ennyi kanyarral, ám ennek fejében rengeteg könyvvel, már dél volt mire odaértünk Hevesre, az OTTHONBA.

Sanyi, ahogy mondta is előre, reggel hattól tűkön ülve várta érkezésünk, s ennek megfelelően örült is, mire végre odataláltunk. Nővérkék és ápolók segítségével kipakolták a kocsit, én pedig követtem Sanyit a szobájába, hogy az évek óta tervezett kávézást megtehessük -útközben is, mikor telefonon beszéltünk, megerősítette, hogy készül már a kávém... ráadásul egy adag ebédet is félretett nekem, így luxus kiszolgálásban volt részem.
Ketten élnek egy szobában, a másik úrral is beszélgettem egy kicsit, de sajnos,nem sokáig maradhattunk, Magda Kriszti és Gábor a hallban vártak, míg beszélgettem az intézményvezetővel. (Már eljöttünk, mikor eszembe jutott, hogy le akartam fotózni a könyveket, mely képpel "igazolnám" a célba érésüket, se ezt persze -agy hiányában- elfelejtettem,így Őt kellett felhívnom s megkérnem ennek pótlására... Íme)

Ez csak egy része a könyvkupacnak, s a lényeg, Sanyi...

Sanyit örül... és ez jó...

Megmutatta a könyvtárat, melyet most látva konstatálhattam, még kisebb mint azt az elmondás alapján elképzeltem, tehát valóban nagyon jó helyre kerülnek a kötetek.
Az intézményvezetőnek átadtam a Szolidaritás Mozgalom Szociális csoport kérdését, hogy az ellátottaknak/lakóknak van-e szükségük esetleg ruhaneműre, mert azt rendszeresen gyűjtünk, így ha igen, küldünk ide is. 
Nagyon szimpatikus hölgy a vezető egyébként s a válasza nyomán már szerveződik a következő kaland, csak most nem könyvekkel, hanem felnőttméretű ruhákkal. Talán ősszel újra meglátogatom Sanyit.

Az intézet egyébként, amennyire  meg tudtam ítélni, nagy területen fekszik és gyönyörű, gondozott parkban álló kisebb-nagyobb épületek együttese. Kifejezetten kellemes hely.
Persze nyilván más látogatóba menni és megint más benn élni egy kvázi zárt intézményben. Ezt nem tudom megítélni, de sok-sok élethelyzet van amihez képest egy ilyen intézménybeli élet maga a paradicsom.

Tulajdonképpen nem sok a 150-160 km -a kurflikkal cirka ennyi az út Hevesig-, de az én cakkos csípőmnek nagyon nem tetszett már ez kétszer is, ám a nap maga, és, hogy végre kávézhattam túlélő barátommal meg de.
Sőt, az intézményvezető is és a hely hangulata is nagyon kellemes tapasztalattal gazdagított, és minden bizonnyal lesz még folytatás.

Köszönöm Magda, köszönöm Sérültekért Alapítvány, Támogató szolgálat, köszönöm Kriszti, köszönöm Gábor, köszönöm Szoli és legfőképpen köszönöm annak a sok-sok embernek akik összeadták a rengeteg, kivétel nélkül jó állapotban lévő könyvet!




A bejegyzés trackback címe:

https://talema.blog.hu/api/trackback/id/tr858243646

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása