Miért - magyarázat

2005.12.17. 23:32

Magyarázom a bizonyítványom. (Hátha akad valaki, aki érti még rajtam kívül. :o)<P class=MsoPlainText><FONT face=Arial size=2><SPAN style="FONT-SIZE: 10pt">Amikor elkezdtem írni a Füzet-em,... még a köztes lét határán voltam. Már tudtam, hogy mi történt velünk, tudtam a nevem, tudtam a fájdalom okát (nem 'csak' elfogadtam a nap velejárójaként), tudtam nagyjából az addigi életem. És tudtam, hogy végig fogom ezt csinálni. ("Ha nekiindulok, <STRONG>tudom, hogy nyerek</STRONG>... vagy meghalok.") Már biztos voltam benne, hogy megnyerem ezt a nyomorult játékot.</SPAN></FONT></P> <P class=MsoPlainText><FONT face=Arial size=2><SPAN style="FONT-SIZE: 10pt">Már emlékeztem a középiskolára, emlékeztem a gyerekkoromra... de a tegnap, az elmúlt hét, sőt, még az aznap reggel is homályba veszett. Kórházban eléggé egyhangúak a napok, nem a napi rutin miatt kellett nekem valami, hanem a saját lépcsőim dokumentációja miatt. Azért, hogy lássam, mi az a szint, aminél lejjebb nem mehetek, vagy épp ellenkezőleg: most iszonyú, de volt és lesz is még ennél jobb.</SPAN></FONT></P> <P class=MsoPlainText><FONT face=Arial size=2><SPAN style="FONT-SIZE: 10pt">Mikor Fazekas doki elmondta, hogy azért nem vágta le a lábam, mert ő mindenki ellenére azt gondolta, hogy én a megmaradt 10% agyammal, és az addig példátlan mértékű fizikai roncsolásokkal együtt képes leszek felépülni, nem teszi meg velem, hogy egyedül, egy lábbal kelljen felnevelnem a gyerekeimet. <STRONG>(KÖSZIFAZEKASDOKI!)</STRONG></SPAN></FONT></P> <P class=MsoPlainText><FONT face=Arial size=2><SPAN style="FONT-SIZE: 10pt">Ezután szervezett oda mellém pszihiátert, aki minden délelőtt jött hozzám. Beszélgettünk... s ő mondta, hogy ha már elbírom a tollat (mert azért ez sokáig komoly akadályt jelentett), akkor írjam le, amit érzek. Akkor elkezdtem. Segített. (Villámhárító volt, mint írtam is. Néha azt gondoltam, hogy kirohanok, eldőlök és csak ordítok... de nem tudtam menni se, nemhogy rohanni... na, ilyenkor volt jó a füzet, ami ezekkel a bejegyzésekkel 'FÜZET'-té nemesült.)</SPAN></FONT></P> <P class=MsoPlainText><FONT face=Arial size=2><SPAN style="FONT-SIZE: 10pt">Én már akkor se tartottam betegnek magam, mikor mozdulni is alig tudtam, mert az agyam működött (jól van, na! a 10% is több a semminél! :o)... Tehát tisztában voltam azzal, amim volt -akkor is, ha sokáig, hónapokig hiányzott a <EM>memóriám helyéről</EM> a b. előtti ~2 év-, és amim maradt, de főként a CÉL nem volt kérdéses nekem. Írtam a füzetet, írtam, hogy egész legyek, akkor is, mikor újra és újra széthullani látszott a világ. Akkor is, amikor fenn voltam, majdnem boldog. (Most is iszonyú ezt leírni. Bármennyire... szóval, nincs itt az almám másik fele. Velem van, de nincs itt.)</SPAN></FONT></P> <P class=MsoPlainText><FONT face=Arial size=2><SPAN style="FONT-SIZE: 10pt">Aztán, mikor az energiámból maradt egy jóadag a napi élet-rutin mellett, már nem írtam napi szinten. De azt gondoltam, hogy nem veszhet a semmibe a Füzet tartalma. Amit először megpróbáltam, nem jött be (az egészek, nem értik a széthullott túlélő nyelvezetét, senkit nem érdekel, és ez jogos). De én nem hagyom magam... (ha hagynám, ha olyan lennék, nem lennék már...:o), ez itt szembe jött velem... nyilvános... amíg ki nem tiltanak, írok, felteszem a Füzet-et. Dokumentálom okos gondolataim...:o)</SPAN></FONT></P> <P class=MsoPlainText><FONT face=Arial size=2><SPAN style="FONT-SIZE: 10pt">Összeszedtem, hogy miért is fontos ez nekem. Íme:</P></SPAN></FONT> <P class=MsoPlainText><FONT face=Arial size=2><SPAN style="FONT-SIZE: 10pt"><STRONG>Kikhez?</STRONG> <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p></SPAN></FONT></P> <P class=MsoPlainText><FONT face=Arial size=2><SPAN style="FONT-SIZE: 10pt">Elsősorban azokhoz, akiket ez érdekel<SPAN class=GramE>...</SPAN> Annak ajánlom ezt, </SPAN></FONT></P> <P class=MsoPlainText><FONT face=Arial size=2><SPAN style="FONT-SIZE: 10pt"><STRONG>aki biztonságban van az életében</STRONG>: örüljön az életének, a társának, halmozza az erőt, fordítson vissza belőle minél többet a társának, a gyerekének/gyerekeinek<SPAN class=GramE>...</SPAN></SPAN></FONT></P> <P class=MsoPlainText><FONT face=Arial size=2><SPAN style="FONT-SIZE: 10pt"><SPAN class=GramE></SPAN> <STRONG><SPAN class=GramE>aki</SPAN> nincs biztonságban</STRONG>: lássa, hogy létezik az alma. Hogy megvan a társ, az egész, de talán nem is ez a legfontosabb, hanem az ember saját erejére kell, hogy támaszkodjon, és létezik is ez az erő, akkor is, ha az ember nem tud róla, míg nincs rá szüksége<SPAN class=GramE>...</SPAN> </SPAN></FONT></P> <P class=MsoPlainText><FONT face=Arial size=2><SPAN style="FONT-SIZE: 10pt"><STRONG><SPAN class=GramE>aki</SPAN> hasonló helyzetbe került</STRONG>: kapaszkodó, ami segíthet megtalálni az utat, amin járva ki lehet mászni a mélyből. Nem csakis ez az út, amin én járok<SPAN class=GramE>...</SPAN> <SPAN class=GramE>ez</SPAN> csak egy a sok-sok közül, csak annyit lásson, hogy VAN út. Akinek itt van még dolga, az meg tudja tenni<SPAN class=GramE>...</SPAN> <SPAN class=GramE>ha</SPAN> ő úgy dönt, megteszi, akkor megtalálják őt a segítők (orvosok, barátok, <SPAN class=SpellE>ergoterapeuták</SPAN>...)<o:p></o:p></SPAN></FONT></P> <P class=MsoPlainText><FONT face=Arial size=2><SPAN style="FONT-SIZE: 10pt"><STRONG>Mit szeretnék?</STRONG> <o:p></o:p></SPAN></FONT></P> <P class=MsoPlainText><FONT face=Arial size=2><SPAN style="FONT-SIZE: 10pt">Azt szeretném, ha már én nem leszek itt, és nem tudom elmondani, hogy ők ketten -Zsolti és Csaba- milyen emberek, hogy mennyire erősek a gyerekeim, hogy megkaptam mindent tőlük, az élettől (mégis elcsesztem)<SPAN class=GramE>...</SPAN> <SPAN class=GramE>akkor</SPAN> is legyen valami nyoma ennek az egésznek. </SPAN></FONT></P>

A bejegyzés trackback címe:

https://talema.blog.hu/api/trackback/id/tr544157776

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása