Emlék az ágyazásról...

2006.01.22. 13:59

Csalfa írása, mely kemény igazságot feszeget, miszerint átverhető az ember, alapvetően a jóindulatára alapozva, bennem egy olyan emléket ídézett fel, amit ott nem akartam leírni, de fontos, kerek, mosolygós-sírós kép, tehát szerepelnie kell...<P>Az apropó: <A href="http://csalfacafka.blogter.hu/?post_id=11034">http://csalfacafka.blogter.hu/?post_id=11034</A></P> <P>A Füzet-ben benne van valahol, mikor először felrémlett bennem a kép, ahogy Anyu este ágyaz magának.</P> <P>Ő mindig sok-sok takarót tett az ágyába a lepedője alá, és még a lepedő fölé is a lába alá hajtott egy plédet, majd -miután a paplan önmagában kevésnek bizonyult- még egy vékony nyári takarót is magára terített, mindkettőt külön gondosan behúzva, régi, illatos, itt-ott már foltozott huzatba...</P> <P>Ez a művelet bizony nem ment olyan ripsz-ropsz... Percekig eltartott és már-már külön koreográfiája volt. Mindig Ő csinálta, nekem -még ha 'jófej' lettem volna, sem- nem engedte át ezt soha. Én ültem a fotelban összekucorodva (hát, igen... ez a 'kucorodás' sarkalatos pontja az emlékeimnek... valószínűleg azért, mert tény, hogy soha nem leszek már képes megtenni ezt az egyszerű mozdulatsort...), közben készült az ágya...</P> <P>Ez így ment mióta az eszemet tudom. Akkor is, mikor nekem már másik családom lett, elköltöztem. Ám, mikor hazamentem, a biztos pont, biztos pont maradt... kucorodás, ágy, cserépkályha...</P> <P>Akkor is így volt ez, mikor Zsolti eltűnt. Mikor hónapokig semmit sem tudtunk róla. Semmit, sem azt hogy él-e, sem azt, hogy ha él, merre járhat.</P> <P> </P> <P>Én kucorodtam, akkor éppen Hármaska lakott a pocakomban (akkor sem volt ám egyszerű ez a művelet, de megoldottam :), Anyu meg végezte a szokásos esti ceremóniát... </P> <P>Régi kockás pléd...</P> <P>Régi gyapjú töltetű paplan...</P> <P>Csíkos pléd...</P> <P>Csíkos lepedő...</P> <P>Sötétkék-bordó kockás pléd összehajtva a lábához...</P> <P>Két kézzel hímzett díszpárna...</P> <P>Nagypárna...</P> <P>Két kispárna...</P> <P>Paplan...</P> <P>A régi, vékony, sárga nyári paplan...</P> <P> </P> <P>S miközben ezeket szépen, gondosan elrendezte, mindig elmondta, hogy milyen szerncsések vagyunk, hogy van hol aludnunk. Hogy amikor elsimítja a gyűrődéseket a rétegeken, mindig arra gondol, hogy annak, aki az utcán alszik mennyire fájhat a hideg...</P> <P>...és talán Zsolti az egyik...</P> <P>------------------------------------------------------------------</P> <P> </P> <P>Az ivásról: aki kint tölti az életét a hidegben, a kérlelhetetlen, zord, kiúttalan valóságban, annak lehet, hogy a napi egy-két feles többet jelent, mint nekem egy kanna tea... </P> <P>Átverhető lennék? Igen. És ha ilyennel átver az aki az utrcán kell éljen, akkor tegye. Tudom, milyen kirekesztettnek lenni. Ő abban él, az én százasom többet nem ér neki, mint a papír-poharas felest, de attól, ha úgy dönt, legalább néhány percig nem érzi, hogy fázik...</P> <P>Nem vagyok idealista, tehát tisztában vagyok azzal, hogy nem minden hajléktalan kerül ebbe a helyzetbe önhibáján kívül. De az 'ártatlanság vélelme' része az én pozitív gondolkodásomnak.</P>

A bejegyzés trackback címe:

https://talema.blog.hu/api/trackback/id/tr941596896

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása