Már megint a Z-k...

2015.06.20. 22:15

...mert "A jóknak nincs hite, a gonoszok / Intenzitása véres szenvedély"

Sok horrort nézek. Egyáltalán sok filmet, sorozatot nézek, ezen belül is magasan viszi a pálmát mennyiségben a horrortéma. Nem szeretem a vámpírokat, illetve asszem azért nem, mert ez a napszakmáz nekem elvitte a stabil gány kategória felé ezt a vonalat. (Félreértés ne essék, a szerelem nagyon fontos, életbonyolító dolog, de messze nem szirup, a horror pedig érdekes, kanyargós, de a kettő így ötvözve ahogy KORA-ESTÉÉK tették, erősen korhatáros és nem alsó, hanem bőven felső nézhetőségi határt jelölve 12-es...)

A filmeket -amíg láttam, a regényeket, mármint láttam olvasni- osztályozom. A klasszikus ítéletrendszer szerint, betűkkel jelölve, de saját mércén futtatva azt.
S bizony a zombifilmek még az én listámon is igencsak az abc hátsó szegmensében kullognak. (Ami eléggé autentikus is, már ha nem radioaktív, felturbózott járkálókról beszélünk, ugye...)
A LISTÁM, melyen sorozatok nem kaptak helyet, azóta is stabil, talán az ÉLETREVALÓK került még bele, de maga a lista nem változott az én szokásaim viszont meg de. Vagyis mióta itt a városban legnagyobb bánatomra nincs, szinte egyáltalán nem járok moziba. Tulajdonképpen azt mondhatom, hogy hatványozottan többször jutok el színházba, mint filmszínházba, mely kijelentés nagyzolósnak hat, ám tényszerűen igaz, hiszen moziba szinte soha, színházba meg nagy ritkán el-eljutok. Filmeket a gépen nézek,leginkább online, s még többször sorozatot. ("Finom utalás-féleképpen"... ha éééérted.. a KEDVENCEM,  megjegyzem, van belőle csengőhangom s ez a családomként szól a teflonomon azóta...) Így került a képbe a The Walking Dead is, ami szívemhez igen közelálló darabja a szappanopera-történelemnek -s remélem, leszen még belőle-, majd tegnap és ma néztem végig a 'Z nation' azaz magyaréknál 'Z, MINT ZOMBI' első évadát. Hogy van-e vagy lesz-e még belőle azt nem tudom, de nem is hiszem, mert ugyan nem kerek, de elég nehezen folytathatónak tűnik nekem a sztori, de nem is ezért jegyzem fel itt a padomon. Sokkal inkább azért, mert a klasszikus film-besoroláson, melyen a horrorfilmek eleve hátulról, s ebben is a zombisztorik, pláne sereghajtóként indulnak -ezzel együtt, vagy épp ezért én horror-addikt vagyok-, ez a sorozat bő tucathelynyit ugrott előre egy a nemtomhányadik részben elejtett csillogó morzsa által.


/TWD ehunnan e/


Zombi apokalipszis



/Z nation benne Jurij emitt lakozik ni/

Volt egy rész -mondom, ha megfeszülök se tudom megmondani még a környező eseményeket sem, mert maradék kettő agysejtem nagyon el volt foglalva az idézet megjegyzésével...-, melyben Z polgártárs az apokalipszisről elmélkedett s alátámasztandó mondandóját egy verset hozott fel illusztrációul.

Engem ez annyira megfogott, hogy azonnal rákerestem, és igen, nyilvánosan bevallom, hogy nem beépített műveltségem adta meg az alapot a kutatómunkához, sőt, hanem épp annak igen hézagos volta, mert Yeats-ről vajmi keveset tudtam. Ellenben a Simon -e név csak Jurij által ismert, amely egy másik olyan csavar a filmben, ami megerősíti a betűrendben az előrébb jutását- által elmondott sorok vastag ceruzás aláhúzást érdemelnek.
Íme:
"Hát nem dúvad, ki időt szimatolva cammog Betlehem felé?"


Ismétlem, műveltségem, melyben a hézagok nagyobb területet foglalnak el, mint a tudással kitöltött tér, ennek híján volt -s tekintve memóriám nem is létező voltát, nem nagy jövőt jósolok neki odabenn, ám erre szolgál e pad...- s e sor ereje tökéletesen illeszkedik az egész vers hangulatába, s köszönöm, Z POLGÁRTÁRS, hogy előkotorhattam!


Tudom, olyan vagyok, mint Móriczka, akinek mindenről a pin@ jut eszébe, nekem meg mindenről az aktuálpolitika. De kérdezem én, ki az akinek nem egyértelmű a párhuzam a jelen helyzet -nemszavazó, panaszkodó idióták, önfejű demokraták, pénzsóvár, emberellenes hatalmon lévők és tetves nácik- és WILLIAM BUTLER YEATS sorai között??

A második eljövetel

Forgódva forgószélben sebesen,

nem hallgat a sólyom solymászra sem.

A centrum gyönge: minden szétröpül,

a világ csupa zűr, kivül, belül.

Vérszutykos ár csatangol s mindenütt

megfúl az ártatlanság ünnepe.

A jóknak nincs hite, a gonoszok

intenzitása véres szenvedély.

A kinyilatkoztatás már közel,

már közelít az új Eljövetel,

a Második! S míg elröppen a szó,

hatalmas képpel a Spiritus Mundi

szemem zaklatja: sivataghomokban

oroszlántest? emberfej? lény

les rám, a szeme gyilkos, mint a nap.

Lassún mozdítja combjait, körötte

rívó madarak árnya tántorog.

Sötétség újra. De én már tudom,

hogy húsz évszázad érzéketlen álma

szörnyet fogan s az bölcsőt követel.

Hát nem dúvad, ki időt szimatolva

születni cammog Betlehem felé?

/Nagy László fordítása/



Ugye???



A bejegyzés trackback címe:

https://talema.blog.hu/api/trackback/id/tr348243642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása