Tévedés azt hinni, hogy a rokkantság -legyen annak oka bármi is-egyéni szoc. probléma.
Ink
ább olyan ez a hozzáállás, mint amikor a bevásárló központban messze elkerülnek, több méternyi helyet hagyva én, a mankókkal csetlő-botló és az_egészek között, mintha fertőző lenne a látható sérültség.
Éppen tegnap is volt erre egy szép példa, mikor mentünk önkéntes és éppen ezért nekem nagyon nagy jelentőséggel bíró segítőmmel, Mészáros Lászlóval, aki felvállalta, hogy felkísér Battától a helyszínig, hogy el ne vesszek, szóval, mikor valahol Pesten j
ártunk már, megjegyezte, hogy az emberek úgy adnak helyet nekem, a két mankóval közlekedőnek, mintha legalábbis fertőző betegséget hordozó lennék, se nem egy lépésnyire szabadítják fel az utat, hogy elférjek, hanem látványosan hátralépve amennyire csak lehet, tőlem távol húzódva "tárják ki a teret", Hmmm...nekem ez már lassan 11, ebben élt év után, igazán fel sem tűnik, persze dehogynem... de  sokkal jobban szeretem ezt a jóindulat látványos kinyilvánításának értékelni.


/A zöld pólós úr, szerényen meghúzódva a háttérben, Mészáros László/

A Magyar Szolidaritás Mozgalom volt az egyik f
elkarolója az eseménynek, melyet az Összefogás a korhatár alatti rokkantak emberi jogaiért csoport indított el s a Magyar Szociális Fórum nem kevésbé támogatott.
Jó ideje készültem, hogy ott lehessek, hiszen, ha tudok, ki kell mennem, mert más lehetőségem nincs, nem tudom befolyásolni az eseményeket,  ki kell nyilvánítani a véleményem, akár írásban -ahogy teszem is, mindig- akár így, személyes jelenlétemmel. Csakhogy ehhez nekem segítség kell. Tehát szerveztem a dolgot és már sikerült is, hogy több, személyesen nem ismert, de levelezés útján nem idegen emberrel összeraktuk az útvonalam, mely során ki hol segít nekem, hogy odataláljak a helyszínre. Sőt, mivel nem tudtam elrendezni, hogy autóval vigyen valaki -momentán ez nem ment....-, hát még azt is le kellett levelezni, hogy va
lahonnan kölcsön kapjak egy kerekesszéket.
S lám, minden sikerült. Utolsó pillanatban László -a zöld pólós fiatalember az illusztrációképp idetett fenti képen- a fészen szólt, hogy Ő jön, s elkísér engem, és Kata, aki szintén jött a demonstrációra, az Órdy Művészotthonból
tudott nekem kölcsönbe szerezni széket. Itt találtunk egymásra egy szintén fészbúkos barátnőmmel, aki szintén -mint László- nem kimondva, de megesküdnék rá, csak miattam jelent meg ott, akkor.
S megjegyzem, ez a lényeg. Mi, rokkantak, most először csak miattunk, elsősorban a minket ma, ebben a pillanatban érintő, s ránk gyilkosan ható törvénykezési rend miatt emeltük fel szavunkat, De lám, megértették sokan, hogy ami minket ért, az nem kizárólag a mi bajunk, hiszen a rokkantság mindenkit elérhet, és senki sem választja ezt az utat, de ha ezen kénytelen járni, akkor ahhoz elengedhetetlen a segítség.
Ezt ártik meg ezek az emberek, ők, akik itt velünk voltak.
Kettőkor volt a gyülekező, mi Battáról a deles busszal mentünk, mert ismerve az én s a villamos sebességét, nos, jobb volt nem az utolsó pillanatra hagyni az érkezést. S nagyon jól tettük, a kerekesszék -nagyon köszönöm- kitérővel éppen kettőre értünk a gyülekezőhelyre, s ott a Szolidaritás szervezője -König Mónika- kezébe vette az irányítást.










Mi, akik kerekesszékkel voltunk, a menet elején vittünk egy utcányi szélességű molinót, mögöttünk pedig a többiek.






Több beszéd is elhangzott, a számomra legemlékezetesebb egy középkorú roma férfi szavai voltak, aki elmesélte az életét, azt, hogy most éppen szívinfarktus után ő rehabilitálhatóvá lett a királyi gőg rendszerében. Elmondta nagy vonalakban az életét, én pedig nála egyedül engedtem el a molinó sarkát s tapsoltam határozottan, hiszen szavai olyan mélyen érintettek meg, hogy azt valamiképp ki kellett fejeznem.


Eljött az ideje, hogy a petíciót, melyet a kormánynak kívántunk eljuttatni bevigyék a FIDESZ székházba, hiszen mainapság a kormány, sőt a parlament teljes működése az egypártrendszer, mi több, valami deformált egyeduralmi rendszer alapján a ebből az épületből, egészen pontosan pedig orbán viktor beteg elméjéből vezérelten működik. Hazánk erre megy rá.
Tehát mi, ezt a petíciót ide vittük el. Előre tisztázták a szervezők, hogy igen, átveszi valaki a székhézban azt, de a fidesz kérte, hogy akkor, jelesül ennél az aktusnál, mikor megtörténik az átadás-átvétel, újságíró ne legyen jelen. Hogy ennek mi az oka, nos, arról csak találgatni lehet. (Vajh, miért, nocsak, nocsak, vajh miért...)
Nos, vitték a petíciót, s a hírtv agilis operatőre előrefurakodott, majd ezt meglátva a kióvakodó fidesz-akárki, nevét el nem árulva átvette azt s már ugrott is vissza nyugalmat jelentő székház oltalmába.
Most mondja valaki, hogy nem volt ez lejátszott úgy! S persze mondja azt is, hogy nem betegesen kicsinyes dolog ez.
Mi van király, fékünk a nyomorékoktól? Ó, eszem ostoba paranoid fejeteket és tisztességtelen hozzáállásotokat!
Ismétlem, fullajtár, akit kilökött a király átvenni a petíciót, a nevét sem volt hajlandó elárulni!!

Békésen hagytuk el a területet, s az még megjegyzést kíván, hogy mi -körülbelül 8-an 10-en- maradtunk a helyszínen, beszélgettünk kicsit, de ez idő alatt a karhatalom -három egyenruhás rendőr- nyugodtan várta, hogy megtisztuljon a terep, s csak mikor mi eltűntünk, hagyták el a helyszínt.
A beszélgetés alatt kaptam meghívást a Szoli-kocsmába, szombatra, ahol aztán a véletlenek -nincsenek, én tudom, de hagy nevezzem így iket- közjátéka folytán, meg is jelenhettem. Doku, köv.

Érzitek, hogy rólunk szólt ez? Rólam a rokkantról, rólam az özvegyről, rólad a munkanélküliről, rólad a diákról, róla a korengedményes nyugdíjasról és mindenkiről, aki magyar. A mi életünket teszi tönkre ez az eszement, pontosan átgondolt, önző ás elmebeteg politika.


_Elnézést kérek mindenkitől, akit név szerint nem említettem meg, s köszönettel tartozom neki a szervezésért. Kérem ezt tudjátok be, óriási eszem teljes hiányának, s tudjátok, mindenkinek hálás vagyok._

A bejegyzés trackback címe:

https://talema.blog.hu/api/trackback/id/tr678243380

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

204112 2012.05.27. 14:36:29

Hát akkor Téged látásból már ismerlek. A legjobb beszédet Kalmár Szilárd mondta, és az a hölgy, aki felháborodásában a végén elkezdett kiabálni - mikrofont is kapott -, s akivel mélyen egyet értettem : hogy szégyen csak ennyien jelenni meg. Na, de végre valaki hírt adott az eseményről. Terveztem magam is, hogy felteszek egy posztot, egyelőre a felháborodásomat Ossziánnál osztottam meg a többiekkel.

265594 2012.05.27. 19:13:39

Teljesen jogos, nagy bűnöm, hogy azt a hölgyet nem említettem meg, aki -ahogy mondod- a végén megkapta a mikrofont, pontosan úgy beszélt, és azt mondta el, ahogy és aminek el kellett hangoznia. Pontosan azzal a rengeteg emócióval és értelemmel mondta el véleményét, arról, ami rejtezik ebben az embertelen politikában amit most a fidesz, illetve egy személyben orbán viktor, véghez visz a hazánk ellen. Vagyis akkor ismersz már. :)) Tényleg kevesen voltunk, de nekem nem ez a lényeg, hanem az, hogy mi megtettük, amit megtehettünk.

204112 2012.05.28. 18:33:41

Ezek szerint . Csak néhány méterre álltam Tőled. :-)) Szerintem szégyen-gyalázat, hogy ilyen kevesen gyűltünk össze. De, abban igazad van. hogy a Te szempontodból ez most sikerélmény, és ennek én is szívből örülök! :-))

265594 2012.05.28. 21:18:50

Nahát! Ha tudtuk volna! :)) Mi a véleményed a Szolidaritás Mozgalomról? (Ha megkaptam a választ, mondom a kérdésem okát is...)

204112 2012.05.28. 23:30:55

Vegyes. Nem látom tisztán a szándékaikat. Zavar, hogy kapcsolatot tartanak a Jobbikkal. Azon kívül, hogy a jelenlegi kormány disznóságait kritizálják, és hatalmas tömeget tudnak megmozgatni, ha éppen úgy akarják, nem tudom, milyen elvek mentén politizálnának. A szolidaritás nagyon jól hangzik, de tényleg ennyire humánus, modern szerveződés? Szóval, kétségeim vannak, egyelőre csak figyelem őket. Igen, jó lett volna ismerősként üdvözölni egymást. :-)) Elvileg Rapszodynak is ott kellett lennie, innen a Nolról.

265594 2012.05.29. 08:34:10

A jobbik felé kacsintgató vonal kivált a Szolidaritásból. Amit én látok belőle, az tökéletesen megfelel egy demokratikus, a demokrácia értékeit maga előtt fontosnak tartó szerveződésnek.

204112 2012.05.29. 16:14:12

Ha kivált az a vonal, akkor a mozgalomnak jövője van, demokratikus jövője. Ezt nem tudtam, köszönöm az infót, örömömre szolgál.

A rokkant is ember 2012.05.30. 10:20:18

Csak egy apró adalék a témához: miközben Ti lelkesen taglaljátok, hogy a Facebook milyen jól segített összehozni a megjelent kb. 100-150 tüntetőt és szimpatizánst, és JOGOSAN keseregtek azon, hogy miért csak ennyin voltak...nos , tudnotok kell, hogy a helyzet ilyen alakulása nem rajtatok múlt és nem a véletlen műve. Ugyanis a MEOSZ, amely elvileg a mi legfőbb érdekvédelmi szervezetünk...nos a Meosz hivatalos levelezőlistája így reagált, amikor a Mozgilevlistára ezt a linket ( http://arokkantisember.blog.hu/2012/05/21/ezrek_eletveszelyben_majus_25-en_ott_a_helyed_a_fidesz_szekhaza_elott ) el akartam küldeni: "A levélbõl nem derül ki a szervezõk kiléte, de ettõl függetlenül ilyen jellegû felhívást csak akkor publikálunk ha az anyag valamelyik országos fogyatékos érdekvédelmi szervezettõl érkezik be." Ezek után csak azt kérdezem, hogy milyen összefogásról beszélünk? Miért lepődünk meg azon, hogy a kormány (és annak képviselői) semmibe vesznek minket, amikor a több százezer sérült és fogyatékkal élő (+ családtagok, + szociális szakma, akiket fel kellene rázni, mert ha mi éhen döglünk, nekik is kevesebb kliens és kevesebb munka jut..) egymással sem képes összefogni??

A rokkant is ember 2012.05.30. 10:30:09

A fentebb olvasható néhány hozzászóláshoz kapcsolódik az a véleményem, hogy nincs mszp-s szegénység, lmp-s nyomor, vagy jobbikos nélkülözés...ugyanígy vonatkozik ez a mozgássérültségre, betegségekre is. Tehát a hozzászólásokban nem azt kellene tán először taglalni és örvendezni, hogy melyik - nem túl jelentős - mozgalomnak mekkora köze van vagy nincs a Jobbikhoz, hanem nagyon őszintén leszögezni: eddig a sérültek társadalmát MINDENKI BECSAPTA. Az MSZP azzal, hogy mit nem tett értünk, a Fidesz azzal, amit tesz ellenünk. A Jobbik viszont MÉG nem ártott nekünk. A sarkos véleményeknél és elhatárolódásnál ezt is illik talán figyelembe venni - szerintem.

236448 2012.05.30. 12:59:32

Először is..szia Talema!:) ( Gertrúd vagyok a csoportból kilépett tag) Nyírfa! nagyon sajnálom, nem voltam a tüntetésen. Előtte való nap utaztam az érsebészeti klinkára és nem voltam olyan állapotban, hogy akár 10 percet is állni tudtam volna. El nem mondhatom mennyire bánt, hogy nem sikerült titeket személyesen is megismerni. Rokkant is ember! Az összefogáshoz az is kell, hogy az embereket ne (csak) az önös érdekei vezényeljék. Nárcisztikus vezetőkből éppen elég van. Pont ezért váltam ki a csoportból. Elég volt a diktatórikus vezetésből. És ebben a csoportban pont az van. Majd ha képes lesz valaki olyan ember kézbe venni a dolgokat aki valóban a demokrácia nevében vezeti az Összefogást, na majd akkor belépek.

Debra01 2012.05.30. 16:13:26

Az összefogás csoport kizárt, mert radikális vagyok. Ha maguk a sérültek is így állnak saját bajaikhoz, akkor hogyan várjunk empátiát? Mindenhol nagy hanggal összefogást sürgetnek, miközben nem fogadnak el külön véleményt. Szoli aktivista vagyok! Ha munka van, nem érdekel ki szólít. teszem a dolgomat. Kiálltam akkor és ott! Vállaltam a felelősséget az arcomat! A tüntetés után a "szakmai vezetők" eltanácsoltak...a fentebb említett okkal. Nem tudtam, hogy sírjak, vagy röhögjek...inkább az utóbbi mellett döntöttem,. A Szolidaritást belülről látom. nem az én feladatom a hibák felsorolása. Úgy döntöttem kb 8 hónapja, hogy Kalmár Szilárd csoportjában folytatom a munkát. Ő bátorított a tüntetés szervezésére. Mikor azzal szembesültem, hogy a "szakmai vezetők" nem akartak hozzá járulni, hogy a roma srác megszólaljon, megállt bennem az ütő. Kellett alakítanom, hogy se Szilárd ne hátráljon ki, se sértődés ne essék, és a roma fiú is maradjon. Amíg ilyen esetek megtörténhetnek...azt csinál velünk a hatalom, amit csak akar. nagyon örültem .minden embernek aki megjelent, mert ez annyit jelent, mint egészségesekkel egy 10 000-es tüntetés. Sikeresnek ítéltem meg, mert amire szántunk, azt elérte. Még a rémHirTv is korrekten számolt be rólunk. Nem váltottuk meg a világot. Nem csikartunk ki semmit, de kiáltunk magunkért, és bemondtuk a Fidesz pofájába, hogy mi a véleményünk róluk. A magam nevében...folytatom! Az összefogás meg igyekezzen összefogni....mert ezidáig nem nagyon ment nekik. Ha kérik, segítek. No harag, de ha rájuk nézek, akkor a mai beteg társadalmat látom...

204112 2012.05.30. 17:46:09

Szia, Rapszody, az a lényeg, hogy megvagy! :-)) Majd, ha jobban leszel, biztosan teszel fel posztot. Bocs' talema, hogy a Te blogodban örvendezem Rapszody előkerülésének, de nem tudtam mi van vele. Hát, érdekes dolgok derülnek ki a számomra. Nem ismerem ezeket a csoportokat, elnézést, hogy mondom, de, hál' Istennek sem a magam életében, sem a környezetemben nem kellett megtapasztalnom : mi az, rokkantnak lenni. Szeretném is, ha ez a tendencia folytatódna. Viszont meggyőződésem, hogy az egymással való törődés - ki mit tud tenni, adni - a kultúra része. Ha elmondanátok, milyen csoportok, érdekvédelmi szervek vannak, hogyan működnek , és nektek milyen tapasztalataitok vannak, azt megköszönném. A tájékoztatás fontos, nem csak én olvasom, olvasnám ezeket az írásokat. Üdvözlök mindenkit.

265594 2012.05.31. 09:48:51

Hű, köszönöm a kommenteket. Szakály Józsi -aki tudja, tudja- azt írta az imént egy levlistán, hogy többet ártott a demó a fogyatékos ügynek, mint amennyit használni reméltünk. Nos, szerintem meg a meoszra pontosan ráillik ez a mondata. Majd leszek, még kis időt kérek.

outsider 2012.06.06. 00:41:28

Kicsit /?/ kirekesztettnek érzem magam, nem csak innen, hanem néhány más, hasonló tartalmú oldalról is: noha én is beletartozom az ex-rokkantnyugdíjasok népes csoportjába, fogalmam sincs, ki miről beszél, kire mire utal,,és főleg: mi az ESEMÉNY, amiről szó van. Itt is: valaki feltesz egy posztot, amiből csak épp az nem derül ki, hogy PONTOSAN mi is történt és mikor....Az, hogy engem ez zavar, az az én problémám, ám az, hogy hozzám is - aki elég tájékozott és a FB-on meglehetősen otthonosan mozgó valaki vagyok - csak véletlenszerűen és utólag /!/ jutnak el ilyen hírek, talán mégiscsak jelent valamit! Például azt, hogy - biztos nem a ti hibátok - de baromi nagy baj van az információ-áramlással. Amiből - többek között - egyenesen következik a potenciális érdeklődők számánál jóval alacsonyabb részvétel. Kár. Nem érdemes visszadobni nekem a labdát, hogy "te mit csinálnál?" - nem tudom. De például, ha meg lehetne osztani - trükkök nélkül - 1-1 felhívást, talán javulna a helyzet. (Nekem eddig nem sikerült.) Ja, +1 "kekeckedés" : nekem túl belterjes ez az egész, mindenki mindenkinek üzen, persze nickname-en - rendben, de ha ez itt egy FB-os baráti társaság, mi közöm nekem az egészhez???

265594 2012.06.06. 10:02:08

Szia Outsider! Nem vagy kívülálló, és ez nem egy baráti társaság. Sokakkal először, ezen a -kényszerből életre hívott tüntetésen találkoztam, igaz, a fészen szerveződött a dolog, tehát virtuálisan már "ismertük" egymást. De ez nem egy baráti happening volt, hanem véresen komoly, már-már jajkiáltás mindünk nevében. Hirdetés volt, igaz csak későn, igaz, csak a fészen, de volt. Ez a blog amúgy egy énblog, rólam, az életemről, a gondolataimról szól, így csak azt tudom mondani, hogy ha lesz legközelebb bármii -amiről én tudok-, értesítelek. Vegyél fel a fészen (https://www.facebook.com/talema2001), s ott tarthatjuk a kapcsolatot, ha komolyan gondolod! Most szaladok, de ha felveszel, mondom tovább, mert van még. :)
süti beállítások módosítása