Nem szavazok senkire!

2013.05.05. 20:25

 

Sokadszorra hallom ezt a kijelentést. Hol elkeseredetten, hol erővel, hol pedig valami bezzeg_majd_én_megmutatom mentalitással.

Két kérdésem lenne ezzel kapcsolatban, s mindkettő amolyan költői kérdés csupán -ahogy a kérdéseim zöme szok' lenni-, hiszen bőven elég lenne, ha akár egy valakinél egy gondolatmorzsát rögzítene.
Szóval:
1. Aki erre az elhatározásra jutott, az érti a jelen választási rendszerben a helyét a_polgárnak? Tehát tisztában van azzal, aki most ovis sértettségében beveri a durcit, toppant egyet és azt mondja, lebiggyesztett ajkakkal, hogy nem_szavazok_senkire_soha_többet, hogy amennyiben ezt megteszi, onnantól egy kurva szava nem lehet az életét érintő, vagy nem is közvetlenül őt, de a hazánkat érintő bármely kérdés/történés kapcsán, hiszen elszalasztotta... jobban mondva tudatosan elbaszta az egyetlen esélyt a politikába való tényleges beleszólásra? Mert a helyzet az, dumálni lehet, sőt, kell is, hátha az a gondolat eredménye, de ha csak egy központi szajkó eseti lecsapódása, akkor is, mert tán másban a lózung önálló gondolatot szül, tehát a helyzet az, hogy a parlamentáris demokráciában nincs más nyomatékosító eszköze a polgárnak, s ha ezt az egyetlent akármilyen okból hagyja elúszni, akkor onnantól pofa alap. Hogy úgy mondjam.
2. Mert nem is az előző a lényeg, sokkal inkább az, hogy egy olyan helyzetben, mikor az ilyen sértettség egy bebetonozódó diktatúra ellen éled, s ezt akár meg is érthetem, akkor annak malmára hajtja a vizet a felcsapott állú, dacos óvodás. Nyilván, mert a kialakult helyzetben -s beszéljünk a mostról- hibásnak érzik magukat, mert anno elhitték, hogy minden bajuk oka Gyurcsány, s a megváltó maga az alacsonyságában világratörő eszmékkel hadonászó agilis törpe, aki karizmatikus egyéniségével egy ideig sokak elől titkolni tudta Napóleon-komplexusát, s most, mivel ugyan nem meggyőződésből mellettük, sokkal inkább Gyurcsány ellen szavaztak, így pontosan érzik, hogy a helyzet kialakulásában, melynek gyilkos voltát saját bőrükön is érzik, bizony részesek, s ezt mintegy enyhítendő, makacsságból inkább soha, senkire nem szavaznak, de ezzel a legerősebbnek, az így kialakuló legerősebbnek, tehát relatív legerősebbnek adják elvesző szavazatukat.

Ezt akarják? Ha nem szavaznak senkire, nem mennek el a négyévente egyetlen alkalomra, mikor tevőlegesen beleszólhatnak a döntésbe, akkor bizony megtolják ismét, alaposan a narancsszekeret.
Vagy tán még rosszabb, a király gólemének szekerét.


/EZT AKARTÁTOK?/

Aztán majd, ha őket, akik most is és régóta elfordítják fejüket, mert sértettek, mert ezt elbaszták, szóval ha ők jönnek majd s őket viszik, már nem lesz senki, akinek szólhatnának.... rémlik?

...
S most találtam egy képet, mely annak amit mondani akarok ezzel, az esszenciája:


/KÉP INNEN/

A bejegyzés trackback címe:

https://talema.blog.hu/api/trackback/id/tr348242834

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

70185 2013.05.05. 21:06:48

20 év alatt megszámolhatatlanul verték át a népet.Kik jobban,kik kevésbé. A politikába való beleszólás a választáskor véget is ér,érdekes lenne tudni hogy hány Fidesz szavazó veri a fejét a falba azért,mert nem erre a Fideszre szavazott.Megértem hogy sokan úgy érzik hogy majomnak vannak nézve.Én már úgy gondolkodok,hogy melyik kormány működése alatt buktam kevesebbet (a gyarapodás szó az elmúlt 22 évben ritkán volt rám jellemző,pedig dolgoztam szinte végig ... a munka becsülete,ugye),rájuk fogok szavazni.Legfeljebb újra pofára esek.Már megszoktam.Végül engem nem érdekel a Portik-Laborc ügy,nem érdekelnek a plakátok,nem érdekelnek a gumicsontok,csak az hogy mennyire hagynak élni.

265594 2013.05.05. 21:15:06

Korrekt hozzáállás. Nem is kell más, nekünk, itt lenn, ennyi a dolgunk. Én azt mondom, akik a fideszre szavaztak 2010-ben, azok ha ezt, így érezték helyesnek, bármilyen ok legyen is az, jól tették. Mert ez a takony semmit de semmit nem mondott el, csak sározta a mindenki mást, és lebegtetett ezt-azt, így a rájuk szavazó 51%-nyi ember zöme a lutrira, a saját hitére szavazott,mert karizmája van ennek a humanoidnak, a tömegmanipulációhoz nagyon ért, de ezen kívül talán semmi máshoz. Tehát aki rájuk szavazott, az nem bűnt követett el, hanem tökéletesen megfelelt a demokrácia adta szabályoknak, amit ez a beteg diktátor kihasznált, s csinált a demokráciából egy autoriter rendszert.A bűnt, ő követte és követi el most is. De a hibákból tanulni kell, nem annullálni a feladatot!

14055 2013.05.05. 22:01:41

A hibákból valóban tanulni kellene.. Ehhez azonban legelébb a hibát kellene felismerni.. Azaz a hiba már ismert, a hiba a "képviselet"..

265594 2013.05.06. 07:56:20

Ezt pontosítanád nekem? Vagyis Te is azt mondod, nemhogy szavazni nem kell, hanem az egész választás elhibázott dolog? Ha nem képviselet, akkor mi kellene?

14055 2013.05.06. 08:45:57

Ez a képviseleti rendszer valóban elhibázott dolog. A képviselő az, aki a tagság döntését képviseli, a tagság döntésének végrehajtására kap felhatalmazást, nem pedig az, aki dönt a tagság helyett.. A képviselő nem bianco kap felhatalmazást, kompetenciája meghatározott, valamint számon kérhető és elszámoltatható. Ebben a rendszerben mi nem számon kérhető és elszámoltatható képviselőket választunk, hanem legfeljebb a nekünk semmilyen felelősséggel nem tartozó felettünk uralkodó oligarcháinkat választhatjuk meg, kvázi bianco felhatalmazással. -Jelzem nem is oly régen az egyik "képviselő úr" el is szólta magát, amikor is egy nyilatkozatában amikor a riporter neki szegezte a kérdést, hogy kinek az érdekeinek a képviseletében született egy döntés, válaszát úgy kezdte, hogy ő nem képviselő, hanem törvényhozó ! Nesze neked képviselet :) Micsoda identitás zavar! A törvényhozó hatalom nem ruházható át csak a szabadság elvesztésével, ha nem a magunk hozta törvényeknek engedelmeskedünk, akkor nem vagyunk szabadok..

251002 2013.05.06. 10:38:29

Olyan formában én sehogy nem adom a szavazatomat, hogy a demokratikus ellenzék semmit nem ad érte cserébe, még ígéreteket sem. Mert ilyen formán az egyetlen esélyünket szalasztjuk el, hogy valamilyen jogokat kivívunk magunknak. Mi fog történni, ha elmegyünk szavazni és visszaszavazzuk az "álbaloldalt" a hatalomba? Csökkenni fog a 4 milliós szegénység? Ugyan mitől? A vállalkozásélénkítéstől? Amit szintén tőled vesznek el... Haladni fogunk tovább az úton a 6 milliós szegénység felé! Félreértés ne essék, amikor ígéretekről beszélek nem pénzre vagy kolbászra gondolok, hanem jogokra. Például olyasmire, hogy a nép alkotmányos (és alkotmányozó) jogait visszaállítják. Hogy a közügyeket a közjó és a közérdek alapján intézik. S hogy a népfelség az, amely jogosult meghatározni, hogy mi is a közjó. A politikus meg szerény szolgája lehet a köznek. De ahogy Zsuzsa is írja, itt ismét csak biankó csekkről van szó. Még csak egy mea culpa sincs a politikusok részéről, hogy elnézést, de elbasztuk, visszaéltünk a hatalmunkkal. És hogy a jövőben ilyen többet nem fordul elő. Szóval ha nincs mea culpa sem, akkor nem nyilvánvaló, hogy megint csak át akarják verni a fejünket?

265594 2013.05.06. 13:52:39

Na, ideírtam, nem másoltam le, elküldtem, el is veszett. Szóval, próbálom újra összeszedni amit leírtam. 5. KerekesZS 2013. 05. 06. 8:45 Alternatívát most sem adsz, csak azt mondod, ez rossz. Ezzel egyet is értek, mert ami 3 éve itt megy, az más jelzővel csak ennek fokozásával írható le. S az "oligarcha" ismételgetése kevés, bár vikinek a 8 év alatt ilyen eszközökkel sikerült démonizálnia mindenkit aki nem hisz benne vakon. 6. aLEx 2013. 05. 06. 10:38 Szóval, Te sem szavazol? Írtam fentebb, ez most szerintem a legnagyobb bűn amit polgár elkövethet. A megjelenés pedig azért ilyen alacsonyszintű, mert a média ma egyáltalán nem kiegyensúlyozott, a demokratikus oldalnak bekerülni csak olyan hírrel lehet, ami eleve kiforgatott s esetleg csak az érti belőle a valóságot, aki ismeri a részleteket. Aki gyárilag kíváncsi, s nem bigott narancshívő, neaggyég náci, annak tájékozódnia kell. Például: http://www.egyutt2014.hu/ Konzultáció a gazdaságpolitikai programok elkészítéséről: http://www.egyutt2014.hu/hirek/konzultacio_a_gazdasagpolitikai_programok_elkesziteserol.html De elindult a plakát-kampány is: http://fn.hir24.hu/Root/Shared/Pictures/2013/04/30/egyutt-2014(2).jpg http://fn.hir24.hu/Root/Shared/Pictures/2013/04/30/egyutt-2014.jpg http://fn.hir24.hu/Root/Shared/Pictures/2013/04/30/egyutt-2014(3).jpg És még egy fontos dolog: http://sphotos-a.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/602239_628113353868953_1346259145_n.jpg Én bízom az E14-ben, s abban, hogy végre az emberek rájönnek a "dögöljön meg a szomszéd tehene is" mindannyiunk vesztét okozza.

199664 2013.05.06. 19:47:51

Az engem nagyon meglepett,hogy a leváltókat reprezentáló Bajani nemes egyszerűséggel kijelentette,hogy nem akar bűnbakokat,nem lesz elszámoltatás,és marad a határon túli magyarok szavazati joga! És már el is szállt minden bizalmam Bajnaiban ,a DK-ban,meg akárki,baloldalinak látszó fiában(Ezt akár írhattam volna Zsuzsa:Gondoljátok meg proletárok...c.-űhöz is!!) Ugyanis a magát baloldalinak hazudó ,kormányváltani szándékozó gyülekezetnek csak a váltási szándéka van meg,minden egyebet ugyanúgy a dolgozók nyakába varrna,mint a fidesz-kormány!! Semmiféle törekvés nincs arra nézve,hogy mi is lenne a helyes ,a célra vezető,hogy kell-e alkotmánymódossítás,kell-e a néppel tárgyalni a törvények tartalmának (tehát mit is szabályozzon!!?) megállapításában,és milyen jogi, szankciók garantálják azoknak betartását,stb.stb.! Ha azt mondják,hogy a képviselő csak a szavazókörzet szavazati többségének megszerzésével kerülhet be a parlamentbe,és azt képviseli ott,amivel a szavazói megbízták,és visszahívható,ha pl.Bajnai rémképzelgéses törvényét szavazza meg a nép akaratával szemben,akkor visszahívható ,és ezt még a választások előtt propagálják,akkor sincs semmi,mert bekerülve a parlamentbe,megszerezve a hatalmat,azt csinálnak ,amit akarnak!Szóval,jelenleg nagy a tinngli-tangli játék veszélye,és meggondolandó,hogy mit is várunk el a képviselőktől!Illetve mit is várhatunk el !?Mert nincs olyan garantált törvényünk,ami a nép akaratát vinné sikerre!!

265594 2013.05.06. 20:12:28

Ezt így érted? http://hazaeshaladas.blog.hu/2013/04/07/bajnai_gordon_eloadasa_a_nemzetpolitikarol De én nem kampányolok senki mellett. Meggyőződésem van, nem is titkolom azt, de senkit sem akarok nemhogy kötelezni, de még meggyőzni sem. Azt mondom, ha nem_él_szavazati_jogával a jelen rendszerben, akkor most éppen a fidesz malmára hajtja a vizet, s látható, ezzel tulajdonképpen a nácikat is segíti. De a végén amit mondasz, azzal azt mondom, hogy inkább hazudjanak, mint tette éveken át ez az alacsony elmebeteg? S úgyse tart be semmit, de akkor legalább van kire szavazni?

265594 2013.05.07. 12:00:00

Itt is egy konkrét olvasnivaló, de látom, ez már nem érdekes. Nem is baj, de jó ha olvas az ember, s azután dönt. http://www.egyutt2014.hu/hirek/megvedjuk_az_orbani_korrupcio_aldozatait_es_igazsagot_szolgaltatunk_nekik.html?preview=1

251002 2013.05.07. 13:19:04

RE: 7. talema (szerkesztő) 2013. 05. 06. 13:52 "Szóval, Te sem szavazol? Írtam fentebb, ez most szerintem a legnagyobb bűn amit polgár elkövethet." Már ne is haragudj! Naponta élem meg, hogy a polgári baloldal a személyemmel és a véleményemmel szemben kirekesztő. A polgári baloldal nem akar új társadalmi konszenzust és nem akar társadalmi összefogást sem a Fidesz-diktatúra ellen. Ha a polgári baloldal engem kirekeszt, akkor csak nem leszek olyan hülye, hogy az engem kirekesztőket segítem hatalomra? Minek? Hogy kirekesszen? NEHOGY MÁ' A KIREKESZTŐ AZ ÉN SZAVAZATOMMAL REKESSZEN KI ENGEM! A bűnt pedig ne az én nyakamba varrd! Hanem annak a nyakába, aki nem akar társadalmi konszenzust például velem! ne keverd a szezont a fazonnal!

265594 2013.05.07. 14:17:39

ALex! Olvastad a linkeken az oldalakat amiket idetettem vagy csak zsigerből kirohansz s hisztizel, mert ez a kódolt? Nem azt mondtam, hogy kire_kell szavazni, hanem azt, hogy aki NEM_SZAVAZ az bűnt követ el. Pláne akkor, ha a fidesz ellen van, de lusta elmenni aznap és leadni szavazatát, mert így a legerősebbet, jelen esetben az elmebeteg vikit erősíti. Ezt mondtam, ha nem érted, fuss neki újra! S egy kérdés: miért rekeszt ki téged a polgári baloldal? S mi is az pontosan?

251002 2013.05.07. 15:05:56

RE: 12. talema (szerkesztő) 2013. 05. 07. 14:17 "Nem azt mondtam, hogy kire_kell szavazni, hanem azt, hogy aki NEM_SZAVAZ az bűnt követ el." Akkor lágy szíves tegyél már oda olyan pártot is a szavazólistára, akire tényleg érdemes nekem is szavazni! Nézd Talema! Megegyezhetünk ám abban is, hogy elfogadom, bűn nem szavazni. S akkor nyilván én vagyok a "bűnöző", mert nem szavazok. De esetleg ha az is érdekel, hogy miért nem szavazok, akkor elárulom. Hát azért nem, mert MIND BŰNÖZŐNEK TARTOM! MAFFIÓZÓNAK! Ha érted egyáltalán, hogy miről beszélek. És akkor ezek után visszakérdezek... MIÉRT IS BŰN NEM SZAVAZNI BŰNÖZŐKRE? "Ezt mondtam, ha nem érted, fuss neki újra!" Te meg annak fuss neki még egyszer, hogy miért kellene nekem bűnözőkre szavaznom? "S egy kérdés: miért rekeszt ki téged a polgári baloldal? S mi is az pontosan?" Na látod! Oda se figyelsz és észre sem veszed. Akkor minek is beszéljek róla?

265594 2013.05.07. 15:50:21

Nem élsz az egyetlen, véleménynyilvánításra kapott s ellen is jegyzett, jogoddal. S ha ezt teszed -vagyis ezt nem teszed- s továbbra is fikázol mindent, akkor bűnt követsz el. Ha maffiózónak tartasz mindenkit, akkor miért is nem alapítasz valamit amiben hiszel? Ja, mert ahhoz tenni kellene? Nem elég sározni mindent? Értem. :) Komolyan, én ne akarok veszekedni, de látom, neked ez remek alkalom, lelked rajta. :) ""S egy kérdés: miért rekeszt ki téged a polgári baloldal? S mi is az pontosan?" Na látod! Oda se figyelsz és észre sem veszed. Akkor minek is beszéljek róla?" Én buta vagyok, tedd meg, hogy te, okos, erős hím, elmagyarázod nekem érthetően ennek a mondatodnak értelmét s ha esetleg még a kérdésre is válaszolsz pláne el leszek ájulva! :) Komolyan érdekel, miben kirekesztő veled szemben a baloldal?

251002 2013.05.07. 16:35:17

RE: 14. talema (szerkesztő) 2013. 05. 07. 15:50 Nem értem, hogy milyen jogon ítélsz. Hiszen láthatóan nem értesz semmit. Fikázzál nyugodtan. Nincs rá semmi alapod, mert ha Te nem foglalkozom a társadalom más tagjának a bajával - csupán azért, mert te a magadét tartod fontosabbnak -, akkor más miért foglalkozzon a te bajoddal? "Ha maffiózónak tartasz mindenkit, akkor miért is nem alapítasz valamit amiben hiszel?" Elmondtam már másnak is, saját nevükön meg álnéven blogoló politikusoknak is, hogy ez HAMIS ÉS CINIKUS VÉLEMÉNY. A többi pártot tőkejövedelmekből támogatják. Nekem meg azt mondod, hogy munkajövedelmemből alapítsak egy olyan ellenzéki pártot, amely hatékonyan felveheti a versenyt a bűnöző pártokkal? Ugye nem gondoltad komolyan? " Ja, mert ahhoz tenni kellene? Nem elég sározni mindent? Értem. :)" Nem értesz te semmi! A véleményedet egyébként kikérem magamnak! Te most azt akarod elmagyarázni nekem, hogy tennem kéne? Én meg azt magyarázom neked, hogy a "tenni" adott esetben azt jelentené, hogy a családom megélhetését szolgáló munkabéremet kellene egy politikai pártra költenem. Ugye nem gondolod komolyan? Hát miért nem költöd TE a rokkant nyugdíjadat egy olyan politikai pártra, amelyre én is tiszta szívvel szavaznék? "Komolyan, én ne akarok veszekedni..." Akkor fogd vissza magad és ne vizionálj! Milyen jogon ítélkezel? MIT TETTÉL TE AZÉRT, HOGY LEGYEN EGY OLYAN PÁRT, AMELYIKRE ÉRDEMES SZAVAZNI? Szerintem semmit. Lapítottál mint szar a fűben, most meg járatod a szád. "Én buta vagyok, tedd meg, hogy te, okos, erős hím..." Az ilyen női praktikákra nem is válaszolok. Csak megkérdezem, miért nem látogatod a blogjaimat és miért nem fejted ki az azzal kapcsolatos véleményedet? Nyilván azért, mert téged azok nem is érdekelnek. Na látod! Ez a válaszom arra is, amit firtatni próbálsz. Észre sem veszed, nem is tudsz róla, mert nem is érdekel, hogy ki kicsodát rekeszt ki a politikai nemzetből. Számodra a lényeg csak az, hogy ne veled történjen ez. És íme, most megdöbbenve látod, hogy a kutya sem siet szavazni a Te pártod mellett. És felháborodva tiltakozol, hogy ez BŰN! Holott csak annyi történt, ahogyan Te nem foglalkozol mások nyomorával, apolitikusan elmész a politikai véleményük mellett, most lám mások mennek el semleges módon a Te politikai véleményed mellett.

265594 2013.05.07. 16:45:10

Olyan aranyos vagy! (Hogy én miért fogom ki rendre az ilyen fröcsögőket, az megérne egy hosszabb mesét azt hiszem...:) Akkor most is elmondom, nem én mentem hozzád, hanem te jöttél hozzám, s nem nem azért, mert nem érdekel a véleményed, hanem azért nem megyek hozzád most már, mert a stílusod nem tetszik. Ha tudsz normális lenni, ismét kérlek, mondd el miért érzed magad kirekesztve! S olvass, újra mondom, nem valakire_szavazz mert azt mondom, hanem vegyél részt és add le a szavazatod a legrosszabb esetben egy formáció ellen, különben a legerősebbet támogatod. Akár tetszik, akár nem. S én toleránsabb vagyok az átlagnál. Ez tény. Ahogy az is, hogy buta vagyok -persze relatív, mert 10% aggyal okosabbnak számítok szinte mint bárki-, s szintén tény, hogy konok is. Szóval válaszolsz?

265594 2013.05.07. 16:53:17

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=371756092942304&set=a.280750868709494.68168.278219632295951&type=1&theater

251002 2013.05.07. 17:07:30

Elnézést kérek! Fröcsögni semmi kedvem... Csak azt a véleményemet kívántam elmondani a blogban, hogy NEM LEHET BŰNNEK NEVEZNI, HA VALAKI NEM SZAVAZ BŰNÖZŐKRE. Ezt nem tudod megcáfolni. Sőt felhozni sem tudsz ellene semmit. Mondhatnánk esetleg azt, hogy a kisebb rossz elve alapján szavazzunk a kevésbé bűnözőre! De még akkor is ott a kérdés, hogy MELYIK A KISEBBIK ROSSZ? Ez pedig ízlés kérdése. A véleményemet elmondtam, ezzel befejeztem. Elnézést kérek, de mire kellene még válaszolnom?

265594 2013.05.07. 17:24:39

Kinyilatkoztatsz. Ez is egy módszer. :) Például azt kérdeztem, hogy ha nem szavazol, akkor mire fel bírálod a rendszert? Az E14-gyel mi bajod van? Idetettem egy pár írást, idetettem plakátokat. Ha ez neked ízlés kérdése, akkor ebben sem egyezünk kicsit sem. Nem ízlés kérdése a diszkriminatív hozzáállás, nem ízlés kérdése az anakronisztikus jogi berendezkedés, nem ízlés kérdése a jogállam megszüntetése, nem ízlés kérdése a szerzett jogok megszüntetése és sorolhatnám. Az lehet az, hogy ízléses-e kezet csókolni egy magát királynak tekintő elmebetegnek, vagy ízlés dolga, hogy beáll-e az ember egy nyíltan náci pátba (bár már ez sem), de az nem, hogy gondolkodik-e felelősen a jövőről az ember, akár a saját jelenén keresztül. Mi van az én pártommal különben? :D

251002 2013.05.07. 17:36:17

"MELYIK A KISEBBIK ROSSZ?" Helyesbítek: MELYIK A KEVÉSBÉ BŰNÖZŐ? Ugye, hogy milyen abszurd kérdés? Hajlanék rá, hogy azt mondjam, talán a demokratikus ellenzék a kisebbik bűnöző. De engem az zavar, hogy a demokratikus ellenzék nem hajlandó egy új társadalmi szerződésre és nem hajlandó egy új társadalmi konszenzusra sem. Ennek nyilván az az oka, hogy a jövőben is mindent ugyanúgy óhajt tovább folytatni. Azaz csak várjuk ki a végét! Lesz a "demokratikus ellenzékből" még nagyobb stílű bűnöző is. Pláne most, hogy vélhetően tanult a Fidesztől is. MÁSKÜLÖNBEN HOGYAN LEHET MAGYARÁZNI AZT A DOLGOT, HOGY A "DEMOKRATIKUS ELLENZÉK" MÉG EGY VACAK ÍGÉRETRE SEM KÉPES A TÁRSADALOM FELÉ? Tehát nem hogy konszenzusra, de még csak egy vacak ígéretre sem képes. Még csak egy "Mea Culpa" sem volt, hogy ezt vagy azt elcsesztük. Ellenkezőleg, bűnösnek van kikiáltva az, aki egy "Mea Culpa" vagy egy vacak ígéret nélkül nem hajlandó hitelt adni a "demokratikus ellenzék" egyetlen szavának sem. Kedves Talema! Én nem estem a fejem lágyára (mint sokan mások). Nem vagyok hajlandó (mint sokan mások) belemenni abba, hogy hülyének néznek! Ha nincs "Mea Culpa" és nincs még egy vacak ígéret sem arra, hogy győzelem esetén a demokratikus ellenzék legfontosabb dolga egy új társadalmi konszenzus létrehozása lesz, akkor én nem vagyok hajlandó hinni a demokratikus ellenzéknek egy szavában sem. Minek? Hiszen csak az egyik diktátort leváltaná a másik. Ebben én nem vagyok érdekelt.

251002 2013.05.07. 17:58:28

RE: 19. talema (szerkesztő) 2013. 05. 07. 17:24 "Kinyilatkoztatsz. Ez is egy módszer. :)" Mit nyilatkoztattam ki? "Például azt kérdeztem, hogy ha nem szavazol, akkor mire fel bírálod a rendszert?" Én a polgári demokráciát bírálom olyan szempontból, hogy az csak áldemokrácia. És vallom, hogy igenis volna lehetőség a demokrácia fejlesztésére. Miért ne beszélhetnék én erről? Mert van, aki úgy gondolja, hogy az áldemokrácia minden létező demokrácia csúcsa? Továbbá vallom azt is, hogy a termelőeszközök magántulajdona alapján álló piacgazdaság igenis igazságosabbá tehető, felszámolható (de legalábbis csökkenthető) a kizsákmányolás, azaz egy élhetőbb társadalom igenis megvalósítható. TILOS TALÁN A RENDSZER REFORMÁLÁSÁRA TÖREKEDNI? "Az E14-gyel mi bajod van?" Nem hiszek az E14-ben. Az E14 sem akar új társadalmi konszenzust. Nem akarja sem a polgári demokrácia továbbfejlesztését, sem a kapitalista termelési mód reformját. Vagyis tisztán és kizárólag az Orbán-kormány leváltása a célja - anélkül, hogy a társadalmi válság megoldására törekedne. Pedig megtehetné, hogy azt mondja: "Rendben fiúk, ha Orbán Viktort elzavartuk, akkor beszélhetünk róla, de addig ne ez legyen a gondunk!" Ez volna a fair válasz! Hogy lehet, hogy Bajnai még erre sem képes? "Idetettem egy pár írást, idetettem plakátokat." A reklám szövegeket soha nem veszem komolyan. "Nem ízlés kérdése..." Ebben egyetértünk, de nem is erről van szó. hanem arról, hogy mi lesz OV elzavarása után. Nem látom, hogy mi változik és kinek az akarata szerint. A "népfenség" akarata szerint vagy holmi politikusok akarata szerint - a "népfenség" ellenére? Például nem látom, hogy a nép visszakapja-e az alkotmányozási jogát. Mert azt nem a Fidesz vette el a néptől, hanem már korábban, a liberális kurzus - amikor a munkához való jog kikerült az alkotmányból. Tehát visszakapja a nép az alkotmányozási jogát vagy nem? Erre nem válaszolt Bajnai sem. Ő is ügyesen eltereli a figyelmet a lényegről. Miért is nem lehet erről beszélni? Mert nem is akarnak... Kedves Talema! Ilyen "apróságokat" Te nem veszel észre. Neked pofon egyszerű hülyeségekkel telebeszélni a fejedet. Én viszont megkérdezem: MIÉRT ÉN VAGYOK A BŰNÖS, HA NEM SZAVAZOK RÁ? MIÉRT NEM AD Ő VÁLASZT AZOKRA A KÉRDÉSEKRE, AMIKET FIRTATOK? AZ NEM BŰN?

265594 2013.05.07. 18:37:47

"De engem az zavar, hogy a demokratikus ellenzék nem hajlandó egy új társadalmi szerződésre és nem hajlandó egy új társadalmi konszenzusra sem. Ennek nyilván az az oka, hogy a jövőben is mindent ugyanúgy óhajt tovább folytatni." Ezt honnan veszed, mert hogy ez nem igaz amit írsz. "MÁSKÜLÖNBEN HOGYAN LEHET MAGYARÁZNI AZT A DOLGOT, HOGY A "DEMOKRATIKUS ELLENZÉK" MÉG EGY VACAK ÍGÉRETRE SEM KÉPES A TÁRSADALOM FELÉ? Tehát nem hogy konszenzusra, de még csak egy vacak ígéretre sem képes." Ja, hogy neked ígéret kell? Ájvé! Akkor te tökéletes narancsszavazó vagy, megértem, hogy az előzőn odeikszeltél, most hiányzik a langyos hit, ugye? Milyen mea culpa-t vársz? Bajnai egy prosperáló gazdaságot adott át, az ami most van, az nem prosperál, hanem minden szinten, a társadalom összes szintjén ellenségeket gyárt és csakis deficitet, a gazdaság romokban, szóval, milyen mea culpa-t vársz? Te nem reformálsz hanem utálkozol és átkozódsz. Nagy különbség. :) "Kedves Talema! Ilyen "apróságokat" Te nem veszel észre. Neked pofon egyszerű hülyeségekkel telebeszélni a fejedet." Felnézek az ilyen emelkedetten önelégült s híven magabiztos okos erős hímekre, de komolyan, úgy irigylem magabiztosságod, mert mint mondtam, én buta vagyok, de látom te, az én 10% agyam teljesítményénél sokkal de sokkal okosabb vagy. :)

251002 2013.05.07. 19:25:31

RE: 22. talema (szerkesztő) 2013. 05. 07. 18:37 "De engem az zavar, hogy a demokratikus ellenzék nem hajlandó egy új társadalmi szerződésre és nem hajlandó egy új társadalmi konszenzusra sem. Ennek nyilván az az oka, hogy a jövőben is mindent ugyanúgy óhajt tovább folytatni." (Én) "Ezt honnan veszed, mert hogy ez nem igaz amit írsz." (Te) Természetesen megmondom, honnan veszem. A politikusokkal való vitákban kapom ezt a választ. Most viszont te áruld el, hogy szerinted miért nem igaz, amit írtam?! "MÁSKÜLÖNBEN HOGYAN LEHET MAGYARÁZNI AZT A DOLGOT, HOGY A "DEMOKRATIKUS ELLENZÉK" MÉG EGY VACAK ÍGÉRETRE SEM KÉPES A TÁRSADALOM FELÉ? Tehát nem hogy konszenzusra, de még csak egy vacak ígéretre sem képes." (Én) "Ja, hogy neked ígéret kell? Ájvé! Akkor te tökéletes narancsszavazó vagy, megértem, hogy az előzőn odeikszeltél, most hiányzik a langyos hit, ugye?" Nem vagyok "narancsszavazó", soha nem szavaztam a Fideszre! A rendszerváltás után kétszer szavaztam az SZDSZ-re (tehát liberális szavazó voltam), majd a harmadikon (és onnan kezdve) már az MSZP-re. Viszont Medgyessy Péter megbuktatása óta nem vagyok hajlandó szavazni senkire sem, ott telt be a pohár a hazugságokkal! Örömmel venném tehát, ha a dehonesztáló megjegyzéseidtől megkímélnél. Érzékelhetnéd, hogy én is igyekszem korrekt módon párbeszédet folytatni. "Milyen mea culpa-t vársz? Bajnai egy prosperáló gazdaságot adott át..." Nem Bajnairól beszéltem, nekem vele semmi bajom (azon kívül, hogy politikai értelemben személytelen). Hanem a "demokratikus ellenzékről" beszéltem és a rendszerváltás, valamint a privatizáció "bűneire" gondoltam. Mert ennek az egész huszonvalahány éves folyamatnak az eredménye a jelenlegi 4 millió szegénységi küszöb alatt élő leszakadt réteg. Gondolod, hogy még egy vacak "mea culpa" sem jár nekik? "Te nem reformálsz hanem utálkozol és átkozódsz. Nagy különbség. :)" Bocsánatot kérek, ezt Te most csak úgy mondtad. Szövegszerűen hol és mikor utálkoztam vagy átkozódtam? Azt megértem, hogy neked nem szimpatikus a véleményem, de ettől még nem lehet automatikusan "utálkozónak" vagy "átkozódónak" minősíteni. Egyetlenegy "utálkozó" vagy "átkozódó" szót ki sem ejtettem a számon. Mindössze annyit mondtam, hogy NEM LEHET BŰNNEK NEVEZNI, HA VALAKI NEM SZAVAZ BŰNÖZŐKRE. Az, hogy a politikusok bűnözők, az nem "utálkozás" vagy "átkozódás", hanem VÉLEMÉNY. És nyilván van is benne valami, ha Te sem tiltakozol ellene. A "magabiztos okos erős hímekre" tett megjegyzésedre nem kívánok reagálni, ez ismét csak női praktika. Nézd! Neked valóban hülyeségekkel beszélték tele a fejedet, ugyanis egy pillanatig meg sem fordul benned, hogy elgondolkodnál a szavaimon. Ez már a te problémád. Talán ha lesz időd, elgondolkodsz a szavaimon. Én készséggel elmondtam a gondolataimat és az érveimet. Ha nincs meg benned a készség, hogy az ellenérveidet sorold, akkor talán helyesebb lenne, ha itt befejeznénk, mert bántani nekem téged nem áll szándékomban. Viszont azt megfontolásra javasolnám, hogy teljesen mindegy, miért fog veszíteni a 2014-es választásokon az "ál-baloldali" összefogás (vagy nevezzük inkább E14-nek!). Mert az a társadalom ítélete lesz és ez független attól, hogy szerinted "bűn" nem-szavazni a "baloldalra". Te ugyanis hiába agitálsz a bűntudatra apellálva, amikor a társadalmi igazságot a választások eredménye fogja megmutatni. Az pedig arról fog szólni, hogy az ellenzék elhibázott stratégiát választott magának. Sajnálom, de az elhibázott stratégiáért ne énrám próbáljátok kenni a felelősséget!

251002 2013.05.07. 19:33:50

RE: RE: 22. talema (szerkesztő) 2013. 05. 07. 18:37 (Kiegészítés) ""Ja, hogy neked ígéret kell? Ájvé!" Még szép, hogy ígéret kell! Sőt - JÓL DOKUMENTÁLHATÓ POLITIKAI ÍGÉRET KELL! Engem ugyanis nem ejtettek a fejemre. Olyan politikusoknak, akik éjjel-nappal hazudnak, én nem hiszek többet. Az ígéret nálam legalábbis írásos szerződéssel egyenértékű. Akár leírják, akár nem. Én ugyanis tudom, hogy mit jelent az adott szó. Medgyessy Péter volt az utolsó politikus Magyarországon, akiről elhiszem, hogy számított neki az adott szó.

265594 2013.05.07. 19:39:34

Mi ez a többes szám? Kik azok akik próbálnak rád kenni bármit is? És ha nem érted, hogy nem valakire szavazni biztatlak, hanem a bárkire szavazást tartom kötelességnek, a szavazást magát, akkor itt adom fel. :) Pedig nem szokásom. :)

199664 2013.05.07. 19:49:11

Talema! Talán nem kellene szétverni a saját blogodat!A vitaindító megvolt,aLex elmondta a nagyon markáns,nagyon karakán véleményét(én személy szerint egyetértek vele!!),te pedig azzal vádolod,hogy hisztériázik! Ennél nagyobb bunkóságot nem is mondhattál volna!(bocs a jelzőért!) Ha figyelted volna aLex blogjait,hozzászólásait,akkor az egyik legkövetkezetesebben ,logikusan kommentelő,és blogíró,akinek nagyon kemény véleménye van,és vannak baloldali elméletei,tervei,és jó meglátásai! Sajnos ,azt kell mondanom,hogy minden hangos Orbán -kritikus,minden nagyhangú elv-hős már összeveszett hasonlóan hozzád,aLexel,mert mindenki a saját elveit,apró elgondolásait próbálja ráerőltetni a másikra,és semmmiféle kritikát nem képes elviselni még a vele egy oldalonállótól sem!Ez pedig azért baj,mnert ami kicsiben megy,az megy nagyban is! Az ellenzék nem meri a fidesz kerekének küllői közé vágni a dorongot(pedig ezer súlyos dologgal lehetne ellehetetleníteni!),ha mi emeljük fel a cselekvésre buzditó szavunkat,akkor a te száddal,és klaviatúráddal (meg sok máséval!) próbálják meg befogni a szánkat,és saját fészkünkből próbálnak kitaszigálni bennünket meg nem értés,vagy egyéb nevesített jogcím alatt!Valami nagyon nevetséges az,hogy pl nagyon sokan dorongolják le a fideszt,átkozzák,forradalommal ,börtönnel fenyegetik őket,kiteregetik a szennyeseit,de ha aLex megmondja ,hogy minek tartja a lgymatag ellenzéket,akkor mindenki,feledve a közös platformot,mindjárt nekiugrik! Ez lesz a vesztünk,mert én például már nagyon rühellem azt,hogy aki kicsit is radikálisabban nézi az Orbán leváltani szándékozók egyhelyben toporgását,azt károsabbnak tartják,mintmagát a fideszt! Pedig csak szinvallásra akarjuk a mai hivatalos ellenzéket bírni azért,hogy ha hatalomra kerül,ne azt csinálja ,amit eddig,hanem végre álljon neki az országépítésnek,a dolgozók megbecsülésének,és ezt úgy tegye,hogy tudja,hogy egyszer volt kutyavásár Budán! Ami alatt azt értem,hogy a háború utáni helyzetben lévő Mo. még egyszer a nép vállán állva sosem fogja felépíteni az országot,mint 45 után történ! Akkor szegény volt mindenki,a dolgozók is,de a kommunisták is,akik igérve jólétet,amit két kezeddel teremtesz meg,kiemelkedve a szegénységből,és akkor ez sikeres volt,mert az is lehetett!Ma a kormány,és sleppje,valamint a gazdagh ellenzék kezében,bőre alatt,svájci bankjában vannak annak a rendszernek az eredményei,.gazdagság formájában,amit azoktól az emberektől csakliztak el,akikkel majd a választások után szándékoznak újjáépíteni Mo.,úgy,hogy ütik majd a dolgozók hátát,éhbérért dolgoztatva,míg ők "mutatják az irányt",hogy hogyan is kell áldozatot vállalni az újjáépítésben! Én erre nem vagyok vevő,,amit elrontottak a rendszerváltással,és tesze-tosza népnyúzó kormányzásukkal ,azt fizessék meg ők!Csupán erről van szó,tehát ne alattvalóknak,szavazógépeknek tekintsenek bennünket,és főleg ne gyereknek,akit ígéretekkel,a jólét víziójával ismét balekra lehet venni,meg lehet vezetni,mint 89-ben tették,és azóta folyamatosan!Hát ennek vég,és aLex sem mondott mást!!

265594 2013.05.07. 20:01:40

26. pietnik 2013. 05. 07. 19:49 "...minden hangos Orbán -kritikus,minden nagyhangú elv-hős már összeveszett hasonlóan hozzád,aLexel,mert mindenki a saját elveit,apró elgondolásait próbálja ráerőltetni a másikra,és semmmiféle kritikát nem képes elviselni még a vele egy oldalonállótól sem!" Szóval mindenki szembe megy az autópályán? Éééérdekes... :D Az utolsó bekezdésedből azt látom, érted amit hablatyolok. Örülök, ez a lényeg, s nem nekem kell igazat adni sőt, senki vagyok, nem is értem, miért támadt nekem, csak azt mondom, ha nem szavaz valaki, akkor a most legerősebbnek adja a voksát. Ez puszta esélyszámítás.

251002 2013.05.07. 20:25:48

RE: 25. talema (szerkesztő) 2013. 05. 07. 19:39 Bár írhatnék többes számban is, hogy kik és mit akarnak rámkenni, egyenlőre még nem határoztam el magam és még nem írtam semmit. Egyre inkább utálok ugyanis minden civakodást. "...nem érted, hogy nem valakire szavazni biztatlak, hanem a bárkire szavazást tartom kötelességnek..." Márpedig nem értem, mert az összes politikus és az összes parlamenti párt bűnöző. Nem tudtad Te sem megválaszolni, hogy a sok bűnöző közül miért és melyikre kell szavazni. Ennek hiányában Te nem nevezheted a NEM_szavazót bűnösnek! EGYSZERŰEN NINCS RÁ SENKINEK ERKÖLCSI ALAPJA.

251002 2013.05.07. 20:39:20

RE: 27. talema (szerkesztő) 2013. 05. 07. 20:01 "Szóval mindenki szembe megy az autópályán? Éééérdekes... :D" Hát, ami azt illeti, képes vagyok mindenkivel szembe menni az autópályán. Nincs bennem tekintélytisztelet. És nagyon jól tudom, hogy nem a "szembejövő autók száma" dönti el, hogy kinek van igaza. "...nem is értem, miért támadt nekem..." Elnézést! Nem támadtam neked. Csak elmondtam, hogy "NEM LEHET BŰNNEK NEVEZNI, HA VALAKI NEM SZAVAZ BŰNÖZŐKRE." Szeretném, ha megértenéd! Nagyon durva dolog bárkit bűnnel vádolni! Én vagyok az, aki úgy érezheti, hogy ok nélkül nekem támadtál.

265594 2013.05.07. 20:43:29

HA KIABÁLSZ, SEM LESZ IGAZAD! :D Én mégis hogyan mondhatnám meg, bárkinek, hogy kire szavazzon? Most komolyan! A döntés a szavazati joggal rendelkezőé, én pedig nem vagyok egy vátesz, hogy befolyásoljak bárkit. De azt tudom -s szerinted alappal-e vagy sem-, hogy bűn nem élni ezzel a joggal, mely egyben kötelesség is. Pláne akkor, ha az így támogatott pártot ellenzed. Márpedig te azt mondod fidesz leváltást akarsz, de ezért annyira nem vagy képes, hogy elmenj szavazni? ORDÍTHATSZ, de gondolkodhatsz is akár. :)

265594 2013.05.07. 21:02:49

29. aLEx 2013. 05. 07. 20:39 Megint szétszedted a kommented, így majdnem lemaradtam a végéről. :) Tény, hogy nem a mennyiség határozza meg az igazságtartalmat, de valamit azért csak mutat. Bátor legény vagy, meghajolok előtted! :) "Csak elmondtam, hogy "NEM LEHET BŰNNEK NEVEZNI, HA VALAKI NEM SZAVAZ BŰNÖZŐKRE." Szeretném, ha megértenéd! Nagyon durva dolog bárkit bűnnel vádolni!" Durva, igen, de te megteheted. Értem. :D Ok nélkül és támadlak? Jaj, te szegény. Bocsika....

251002 2013.05.07. 22:02:39

OK, Talema, rád hagyom. Legyen meg a Te akaratod!

265594 2013.05.08. 08:16:46

Megint kinyilatkoztatsz. Ha ez neked jó, egy tapodtat se engedj a gondolatnak! :) De komolyra, ne válaszolj, csak gondold végig: ha nem szavazol -jelen esetben a fidesz önkényuralma ellen sem- akkor ezt a rezsimet támogatod. Ez a célod? És jelen esetben bármilyen kifogás tökéletesen irreleváns, mert most minden nyavalygásnál súlyosabb a helyzet, most talán még a választáson, ja már nem is lesz második forduló, el lehet zavarni ezeket, de ha most nem, akkor valszeg csak véresen és még szörnyűbb, a radikálisok, a nácik gólemerejével változhat a helyzet. Ebben akarsz felelősséget v

251002 2013.05.08. 11:00:10

RE: 33. talema (szerkesztő) 2013. 05. 08. 8:16 "ha nem szavazol -jelen esetben a fidesz önkényuralma ellen sem- akkor ezt a rezsimet támogatod. Ez a célod?" Nem, nem ez a célom. Hanem az a célom, hogy a társadalmat ráébresszem egy új társadalmi konszenzus szükségességére. Nos az MSZP és a DK elutasít mindenféle társadalmi konszenzust. Ők csakis a politikai pártok közötti konszenzusban hajlandók gondolkodni, mely a jelenlegi erőviszonyokat volna hivatott tükrözni az ellenzéki pártok között. Azaz ennek célja kifejezetten a hatalomátmentés. Ismét itt tartunk... Bajnai pedig apolitikus módon úgy tesz, mintha föl sem fogná, meg sem értené, sőt NEM IS HALLANÁ a felhívást a társadalmi konszenzusra. Magyarán langyos a fiú magatartása, ő is csak ignorálja az egészet. Nos, ha Bajnai süket a kérdésben, akkor kedves Talema MAJD TE ELMAGYARÁZOD NEKI, HOGY MI AZ A TÁRSADALMI KONSZENZUS! Én nem várom el, hogy most legyen társadalmi konszenzus, mert erre már kevés az idő. De határozott ígéretet várok arra, hogy a Fidesz leváltása után ez lesz a legfontosabb. Azt változatlanul állítom, HA NINCS ILYEN ÍGÉRET, MIÉRT SZAVAZZAK BAJNAIRA? "... bármilyen kifogás tökéletesen irreleváns, mert most minden nyavalygásnál súlyosabb a helyzet..." Ez nem irreleváns. Csak Te nem érted a dolog jelentőségét. Ha ugyanis annyira súlyos a helyzet, akkor Bajnai miért nem hajlik a konszenzusra? Azért Talema, mert Bajnai nem is akar konszenzust a társadalommal. Ha viszont nem akar konszenzust a társadalommal, akkor miért is szavazzak rá? Hisz akkor a társadalomnak ellensége! Nemcsak Orbán Viktor az ellensége a társadalomnak, hanem a "demokratikus ellenzék" is az. Minden politikus ellensége a társadalomnak, aki nem törekszik társadalmi konszenzusra. Te kedves Talema ebben vállalsz felelősséget és közreműködést. A társadalom egyik ellensége helyett a másikat akarod hatalomra juttatni. Én mind a kettőt el akarom zavarni. De ha jót akarsz Bajnainak (meg a saját elképzelésednek akarsz egy esélyt), akkor próbáld meggyőzni Bajnait! Én nem fogok ellenezni semmilyen konszenzust Bajnaival. Csak Bajnain múlik...

251002 2013.05.08. 11:30:29

Megpróbálom még érthetőbben megmagyarázni... A "demokratikus ellenzéki" politikusok nem hajlandók társadalmi összefogásra a Fidesz ellen. Ők csak olyan ellenzékben hajlandók gondolkozni, amelyben ők játszanak vezető szerepet. Azaz mindenki mást megpróbálnak az ellenzéki együttműködésből kirekeszteni. Sajnálom, ha Te ezt nem vagy képes látni! Most dől el, hogy lesz-e valaha igazi baloldal Magyarországon vagy marad a 23 éven keresztül megszokott impotens "álbaloldal", amelyben a globális kapitalizmussal kollaboráns szolgalelkűség dominál. Most dől el, hogy visszük-e többre, mint a nagy rakás szar, amit az álbal elért 20 év alatt. Mert számomra a "liberális demokrácia" helyreállítása édeskevés mint cél. Én a társadalmi problémák megoldásán gondolkodom. Ehhez kell az igazi baloldal. És ez az, amihez az álbal kifejezetten a társadalom ellensége. Amire szerinted nekem szavaznom kellene, az az "álbaloldal". Nos, én nem szavazok álbaloldalra. Viszont tőled kérdezem - Te miért szavazol az álbaloldalra? Azt hiszed, a Te érdekeidet fogják képviselni? Eddig azt tették? Ennyire hiszékeny vagy? Kedves Talema! Te arra szavazol, akire akarsz, ez lelkiismereti kérdés. De ugyanúgy nekem is van lelkiismeretem és kikérem magamnak, hogy bűnnek nevezed, ha a saját lelkiismeretem alapján szavazok! Semmiféle erkölcsi jogalapod nincs arra nézve, hogy "bűntudattal" kampányolj. Ha nektek nincs szükségetek társadalmi konszenzusra a Fidesz leváltásához, akkor nyilván mérlegelték a vezetőitek azt, hogy konszenzus nélkül egyedül is képesek vagytok a választásokat megnyerni. Ez a Ti dolgotok, Talema. Ennyi az egész... És nem kell rinyálni!

265594 2013.05.08. 13:15:25

Szajkó: nem kampányolok senki mellett sőt, megkockáztatom, senki ellen sem, de elmondom a véleményem. Szajkó: nem vádolok, elmondom a véleményem. Ez új, tehát nem a szajkó mondja: megtisztelő, hogy közvetlen kontaktot tételezel fel Bajnai és köztem, de ilyen nincs. Gondolkodom, tedd te is azt néha! (Jobban fárasztasz, mint hittem.... elkeserít, mikor ennyire nem érti meg valaki amit mondok, pontosabban ennyire ragaszkodik saját fejlövéséhez...) " Ennyi az egész... És nem kell rinyálni!"

251002 2013.05.08. 15:38:35

OK, ha Te engem leszajkózol, meg más módon is dehonesztálóan kommunikálsz velem, akkor nincs okom tovább megtisztelni téged azzal, hogy párbeszédet próbálok folytatni veled. És légy szíves ne kérdezd, hogy miben nyilvánul meg az, amikor más politikai véleményét ki akarod rekeszteni. Mert az igenis megnyilvánul a dehonesztálási szándékban - amelyet lám saját magad is produkálsz.

265594 2013.05.08. 15:43:12

Ki szajkózott le? gyöngyöm, virágom, azt mondtam a szajkóm nem győzi hajtogatni neked ugyanazt sokszor. Az én szajkóm!!!! Értelmezve olvass könyörgöm! :D Nem adtál alternatívát csak mocskolsz, és támogatod e rezsimet ezzel. :)

199664 2013.05.08. 16:43:56

Talema! Nem a szembejövők,hanem a vele egyirányba haladók azok,akik érdekesek,és akik élből támadják aLexet!Azok támadják,és "oldalazzák",talán azért mert ő tudja ,merre halad,a többieknek meg csak sejtéseik vannak! Nem azokról beszéltem,akik a szembe-sávon autóznak,és nem is azokról,akik a helyes úton szembe jönnek.!Azokról,akik melletted haladnak,és csak azt nézik,mikor mondhatják azt ,hogy rossz irányba mész! Minden esetre akkor tudnék jó lelkiismerettel elmenni szavazni,ha tudom,hogy akármelyik jelenlegi ellenzéki pártnak több van a tarsolyában,mint Orbán egyszerű leváltása!Olyan alapvavető konszenzusok kellenek,amelyek garantálják,hogy az ígéretek(amelyit még nem is tudnak az ellenzéki pártok!!!!!!)azok végrehajtható,és kötelezően végrehajtandó feladatok lesznek a következő kormányzatnak,és az őt támogató parlamenti többségnek,és ami számonkérhető is lesz egyben! Nagy munka,,de ha nem érez képességet,erőt,és határozottságot akármelyik ellenzéki kormány-és rendszerváltó,akkor bele se vágjon!Nem az ellenzéki pártnak a vágyálma kell,hogy teljesüljön,hanem a nép érdekei!!Ha ez megvan.illetve lesz,akkor megyek szavazni,ha nem,akkor minek?! Az pedig,hogy kötelező legyen a normál(majdani!!) kétfordulós választásokon a részvétel mindenkinek,az még csak a jövő zenéje,és ahhoz ennek az országnak sokat kell tudatilag fejlődnie!

265594 2013.05.08. 19:56:46

[pietnik](#1586991) Szerintem meg ne legyen kötelező. A felelősségérzet az. ami kinőhetne az emberekben. Ismétlem, neked is mondom, nem a_valakire_szavazást propagálom, hanem azt, hogy elmenjen akinek joga szavazni. Mert ez olyan jog, mely kötelesség. De nem kötelező. Olvastad a linkeket amiket betettem itt a kommentekbe? Hátha segít, és menj el fórumokra, tájékozódj, nem tudom, honnan veszitek, hogy én köteleznék bárkit bármire, én elmondom a véleményem de senkit nem agitálok. Szerintem ezt megérteni nem egy túl nagy feladat.
süti beállítások módosítása