Egy a jelszó, állj mögénk!

De mér most?? Mi a retkest csináltatok 20 évig, ha szerintetek az elmúlt két évtized úgy szar, ahogy, s csak cirka féléve -na, jó, van az egy egész is már- hallom, hogy KORSZAKVÁLTÁS kell???


Az apropó, melytől kiakadtam, de nagyon, egy osztott állapot, íme:

"
úgy érzem, nem vagyok teljesen egyedül a problémámmal. van az embernek ez a néhány gyereke. nekem történetesen négy. meg jött a sárga csekk is, hogy a legkisebb tankönyveire ha volnék szíves befizetni pár fityinget...
miből, baszdmeg?!
a munkámat elvettétek.
pont ma dumáltunk a gyönyörű kedvesemmel - mármint ő dumált,én hallgattam -, hogy azért persze lehet picsázni a kádár-rendszert, de ott elő nem fordulhatott, hogy gyerek ne mehessen iskolába, csak mert nincs pénzt tankönyvre.
azt móra ferenc írta meg utoljára, sírtunk is rajta sokat.
meg most.
ez most egészen pontosan hogyan van elképzelve.
abban valaki tényleg teljesen biztos, például hoffmann rózsa, hogy nem szakad el nálam a cérna és nem megyek lángvágóval sokadmagammal a minisztérium elé?!
igen, baszki. alanyi jogon jár a közoktatás.
az egészségügy is, amúgy.
ezért tartunk benneteket, b+
itt valami rohadt nagy félreértés van. de szívesen elmagyarázom a lénegét. két ütvefúróval a kezemben.
"


Erre az első kommentben az ebben rejlő indulatot lekicsinyelve, mintegy semmibe véve, felteszi az egyértelmű kérdést, miszerint attól lesz tankönyv?
A kérdés tán, első blikkre jogos, ám amint emberként nézzük -s ez javasolt megközelítés- már sértő.
Aztán ezen persze hosszasan ellamentáltunk, okos kérdező meg én, s azóta is itt dobol bennem a kérdés, amit fenn már jegyeztem.

Ha ti, akik tudjátok a tutit, s ezzel együtt, tudjátok, s tudtátok már 20 éve, hogy rosszul mennek a dolgok, hol a retkesbe voltatok ezen idő alatt, mi a retkes getyváért nem tettetek valamit, hogy ne jussanak idáig a dolgok?.

Mert a lángszóró, nem jó, sőt, kifejezetten rossz, velejéig romlott s még csak nem is megoldás, de teljes egészében érthető, s emocionálisan magyarázható, egyértelmű reakció akár az idézetben vázolt -de hangsúlyozom, ez csak egy a  napi ezerből, ami a viktoriánus rendszerben ránk szakadt- helyzetre, s ha azt mondjátok, hogy "Ide csak a korszakváltás lehet az egyetlen megoldás!", akkor mi lenne ha tennétek is valamit?
S egy aprócska kérdés, ha így van, s eljő elementáris, évtizedek óta dédelgetett, s csakis egyetlen megoldásotok, melynek beérése nyilván nem egy-két hónap, de nem is egy-két év, sőt, akkor mi a retkes lófasz lesz azokkal a rétegekkel - tartós munkanélküliek, rokkantak, betegek, nagycsaládosok, hajléktalanok, romák és még sorolhatnám- akik most is egyik napról a másikra élnek?

Vagy ők -mi- nem számítanak? A korszakváltás létszámbeli szelekciót is jelent? Akkor miért is jobb ez mint a narancsszínben pompázó NER?

Mert ezt ti csináljátok???

Ja, értem.

Nem-e lehetne-e esetleg maradni annál, amire nincs ráhatásunk, s azon belül elérni a legjobbat? Például amíg van hazánk, s az az EU része, s annak alapelvei érvényesek ránk, s létezik a választás intézménye, a lehető legjobb, a demokráciához lehető legközelebb álló hatalmat érvényre juttatni? Nem? Ezt nem lehetne?
Inkább köpködjünk az elkeseredett kisemberre?
Én tudom, hogy van akinek szüksége van rá, hogy láthasson olyat, akihez mérten ő maga, okosabb, jobb, tehetségesebb... de ez valahogy engem nem vigasztal.

Azt a szürke taknyot kellene egysejt vastagságúra redukálni de ízibe.


/Kép ehunnan e/

A bejegyzés trackback címe:

https://talema.blog.hu/api/trackback/id/tr828242912

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

13118 2013.07.17. 18:19:20

nem, nem lesz jobb egyből "korszakváltással" se. a tartós munkanélkülieknek se lesz egyből munkájuk, a rokkantak se fognak egészséges épekké válni, a betegek talán meggyógyulnak, ha elég erős a szervezetük (öngyógyulással). amúgy milyen a demokráciához lehető legközelebb álló hatalomra gondoltál? és az itt nálunk (amikor annyifélét akarunk) hogyan tudna működni? a tankönyvhöz meg annyit: ha valakinek nincs pénze tankönyvre, akkor nem fizeti be csekket. majd ezt a befizetetlen csekket vigye a gyerek az első tanítási napra. könnyebb lesz vinni, mint a megpakolt iskolatáskát.

265594 2013.07.17. 18:32:19

Izé alapjövedelem ami mellett még kardoskodnak. Szép és jó. De a most égető kérdéseket kell megoldani vagy valóban a szelektálásnál vagyunk. E14-PM. Én ebben és -most- csakis ebben látom a jelen helyzetből élhetően kivezető utat. A tankönyv nem befizetésről nem tudom, mit gondoljak, ez a reakció csak egy azonnali indulat lecsapódás volt, s annak bizony érthető is. Nem?

251002 2013.07.17. 19:58:24

"nem, nem lesz jobb egyből "korszakváltással" se. a tartós munkanélkülieknek se lesz egyből munkájuk, a rokkantak se fognak egészséges épekké válni, a betegek talán meggyógyulnak..." De könnyű ezt kijelenteni a tutit tudóknak! Különben megkérdezem, mégis mi volna akkor, ha a munkaidőt felére csökkentenék? AZONNAL KÉTSZER ANNYI EMBERNEK VOLNA MUNKÁJA! És ha kétszer annyi ember fizet adót, akkor képzeld, még a közegészségügyre és a közoktatásra is kétszer annyi fog jutni! De nem, erről nem lehet társadalmi vitát nyitni, mert a politikusaink erre nem "nyitottak". Meg különben is hümike megmondta, hogy NEM!

251002 2013.07.17. 20:00:46

RE: 2. "Izé alapjövedelem ami mellett még kardoskodnak. Szép és jó." Az alapjövedelem másik verziója éppen a munkaidőcsökkentés. Ezen kéne kardoskodni! Akinek munkát adnak, annak a következő hónapban már lesz fizetése. Addig pedig valahogy csak ki lehet húzni...

265594 2013.07.17. 20:39:32

Addig valahogy csak ki lehet húzni? :D Aranyos... A részmunkaidő jogos, családbarát és a többi, de nem hajlandók ezt megkönnyíteni s alkalmazni. A garantált alapjövedelem és a részmunkaidős foglalkoztatás csak látszólag összefüggő fogalmak, hiszen előbbi akkor is jár, ha nincs munkája a delikvensnek, a másik pedig egy viszonylag bonyolult -de kétségkívül nagyon hasznos- foglalkoztatáspolitikai eszköz.

320591 2013.07.17. 20:42:16

Talema! Ami a tankönyveket illeti: A Könyvtárellátó Nonprofit Kft. (KELLO) több kafetéria-szolgáltatóval is megállapodást kötött annak érdekében, hogy a munkáltató által béren kívüli juttatásként adható iskolakezdési utalvány is felhasználható legyen a tankönyvek kifizetésére. A KELLO által minden iskolás gyermek nevére kipostázott díjbekérőt 2013. augusztus 1-jétől a kijelölt postahivatalokban, valamint a kialakításra kerülő KELLO-pontokon Iskolai Erzsébet-utalvánnyal, Sodexo Iskolakezdési utalvánnyal, Posta Paletta Iskola utalvánnyal, Edenred Ticket Service beiskolázási utalvánnyal, illetve Puebla beiskolázási utalvánnyal is ki lehet majd egyenlíteni. A KELLO-pontokon pedig az OTP Cafeteria kártyát is elfogadják majd. A befizetési határidő július 31-ről augusztus 15-re módosult. Rengeteg család számára jelent majd könnyebbséget, hogy országszerte összesen 27 ponton a munkáltató által béren kívüli juttatásként adható iskolakezdési utalvánnyal is lehetőség lesz kifizetni a tankönyvek árát. Szinte az összes hazai kafetéria-szolgáltató: az Erzsébet Utalványforgalmazó Kft., a Sodexo, a Posta Paletta, a Puebla, az Edenred utalványai valamint az OTP Cafeteria kártya – ez utóbbi postahivatalokban nem, kizárólag a KELLO-pontokon - felhasználható tankönyvvásárlásra. A Magyar Posta Zrt-vel kötött megállapodásnak köszönhetően megyeszékhelyenként egy-egy, míg Budapesten két kijelölt postahivatalban lesz lehetőség az utalványos fizetésre. Postai befizetés esetén nagyon fontos, hogy a korábban, levélben kapott fehércsekk mellett a mellékelt díjbekérőt is magukkal vigyék az érintett szülők. Másrészt a Könyvtárellátó augusztus 1-jéig országszerte 7 helyen - Budapesten, Debrecenben, Győrben, Miskolcon, Pécsett, Szegeden és Zalaegerszegen - úgynevezett KELLO-pontokat alakít ki, ahol a csekk befizetése mellett általános személyes ügyintézésre is lehetőség lesz. A kihelyezett ügyfélszolgálati irodákban a tankönyvekkel kapcsolatos teljes körű ügyintézésre, hiányzó díjbekérő pótlására, a Könyvtárellátó webshopjában rendelt könyvek, taneszközök átvételére és általános tájékozódásra nyílik majd mód. A tankönyvek árának befizetési határideje augusztus 15. Azonban a határidő lejárta után is lehetőség van kiegyenlíteni a tankönyvek ellenértékét, ebben az esetben a befizetés tényét a tankönyvek átvételekor, az iskola felé kell igazolni. A postai elfogadóhelyek részletes listája: •Budapest 112. posta; 1114 Budapest XI. Fehérvári út 9-11.; Budapest •Budapest 62. posta; 1062 Budapest VI. Teréz körút 51.; Budapest •Debrecen 1. posta; 4026 Debrecen Múzeum utca 3.; Hajdú-Bihar megye •Eger 1. posta; 3300 Eger Széchenyi út 22.; Heves megye •Győr 1. posta; 9000 Győr Bajcsy-Zsilinszky út 46.; Győr-Moson-Sopron megye •Kaposvár 1. posta; 7400 Kaposvár Bajcsy-Zsilinszky utca 15.; Somogy megye •Kecskemét 1. posta; 6000 Kecskemét Kálvin tér 10-12.; Bács-Kiskun megye •Miskolc 1. posta; 3525 Miskolc Kazinczy út 16.; Borsod-Abaúj-Zemplén megye •Nyíregyháza 1. posta; 4400 Nyíregyháza Bethlen Gábor utca 4.; Szabolcs-Szatmár-Bereg megye •Pécs 1. posta; 7621 Pécs Jókai utca 10.; Baranya megye •Salgótarján 1 posta; 3100 Salgótarján Fő tér 3.; Nógrád megye •Szeged 1. posta; 6700 Szeged Széchenyi tér 1.; Csongrád megye •Szekszárd 1. posta; 7100 Szekszárd Széchenyi utca 11-13.; Tolna megye •Szolnok 1. posta; 5000 Szolnok Baross utca 14.; Jász-Nagykun-Szolnok megye •Székesfehérvár 1. posta; 8000 Székesfehérvár Kossuth utca 16.; Fejér megye •Szombathely 1. posta; 9700 Szombathely Kossuth Lajos utca 18.; Vas megye •Tatabánya 1. posta; 2800 Tatabánya Fő tér 30.; Komárom-Esztergom megye •Veszprém 1. posta; 8200 Veszprém Kossuth Lajos utca 19.; Veszprém megye •Zalaegerszeg 1. posta; 8900 Zalaegerszeg Ispotály köz 1.; Zala megye •Békéscsaba 1. posta; 5600 Békéscsaba Munkácsy út 6-8.; Békés megye EZ IS VALAMI - HA NEM IS AZ IGAZI!

320591 2013.07.17. 20:46:46

Persze, kérdés, hogy az a szülő, aki nem részesül caffetériában - főleg vidéken! - mert vállalkozónál alkalmazott, mert feketén foglalkoztatják, vagy mert munkanélküli mit csinál? S A LEGNAGYOBB KÉRDÉS: MIT MOND A GYEREKNEK????

265594 2013.07.17. 20:49:12

Köszönöm szépen, de a hölgy, munkanélküli. Ő milyen kafetériát kap? A legnarancssárgább viktátor fogja személyesen átadni neki a felcsúti stadionból megmaradt filléreket? De a tájékoztatást nagyon köszönöm, viszem is és teszem ki az ezt író hölgynél.

265594 2013.07.17. 20:50:45

Na, egyszerre írtunk mindketten. Igen, ezek az igazi kérdések, bár az egész inkább egy hatalmas felkiáltás már.... SOHA TÖBBÉ FIDESZ-KDNP!

251002 2013.07.17. 21:20:06

RE: 5. Én teljes bér melletti részmunkaidős foglalkoztatásról beszélek, ezt tisztán kell látni! A garantált alapjövedelemhez képest a munkabér mindig magasabb lesz. Tehát az alapjövedelem megmarad segély jellegű kifizetésnek, még ha "garantált" is. Egyébként az aláírásgyűjtő ívet én aláírtam, mert végül is azt fejezi ki, hogy a társadalmi tulajdon mindenkié és annak hasznaiból mindenkinek joga van részesedni. Ez a Liska-féle modell lényege. A munkához való jog ettől függetlenül alanyi jogon jár minden embernek. Én szabad választás kérdésévé tenném, hogy valaki az alapjövedelmet választja vagy a munkához való jogot. A munkához való jogot azért tartom nagyon lényegesnek, mert a munka az ember lényege. Munkavégzés nélkül az ember elkorcsosul.

320591 2013.07.17. 21:26:30

Nemcsak Fidesz NEM - de a többi SEM! Most már, 23 év ( úristen, egy emberöltő!) után eljutottam odáig, hogy nem akarom, hogy a rendszerváltás óta regnáló, hazug, korrupt banda még 40-50 évre bebábozódjon itt a gyerekeinknek - miközben kiárulták a hazánkat. Nincs mire várni, valahogy ez arra hasonlít, mikor az embernek van egy moslék férje, aki vagy iszik, vagy kurvázik - aztán karácsony előtt mindig megigéri, hogy soha többet! - én meg rábólintok, és megpróbálom elhinni, hogy majd megváltozik! Nem változik meg - soha! Rosszabb lesz! S eljön az az utolsó pillanat, amikor ott kell hagyni, ha nem akarok beledögleni! Hogy nincs másik férfi, másik lakás? Nem baj! A nagy bummok után mindig megérkezik a megváltó - akit addig észre sem vettünk! Nincs ez másként a nagy politikában sem.. Vagy igen????

265594 2013.07.17. 21:38:16

10. aLEx 2013. 07. 17. 21:20 "Munkavégzés nélkül az ember elkorcsosul." Mondád. És aki nem tud dolgozni? Közelednek álláspontjaink egyébként és ma volt a napja, hogy én is aláírtam, mert AVM (A Város Mindenkié) tett egy olyan párhuzamot, amiből még én is megértettem a lényeget. (Anno a nyugdíjra is azt mondták, ördögtől való, hisz aki nemdolgozik... stb) 11. Quick 2013. 07. 17. 21:26 Szóval, akkor ezt hogy is tennéd meg? Vagyis te is a korszakváltásért kiáltasz?

36888 2013.07.17. 21:54:18

...a párt neve KP....találó!

251002 2013.07.17. 22:02:29

RE: 12. "És aki nem tud dolgozni?" Több helyen kifejtettem már egész részletesen a véleményemet. Munka nemcsak az, amit a gyárban végez az ember. A háziasszony is dolgozik, a főállású anya pláne. A művész, aki zenét szerez vagy verset ír, az is alkotó munkát végez. A lényeg, hogy mindenki megtalálja a szabadidejének a hasznos eltöltése módját. Mindez benne van abban, hogy szabad választás kérdésévé tenném, hogy valaki az alapjövedelmet választja vagy a munkához való jogot. Ebbe hadd férjen bele még az is, aki egyszerűen lusta és nem akar dolgozni. Az föl se merült bennem, hogy aki nem tud dolgozni, annak ne járna az alapjövedelem.

320591 2013.07.17. 22:08:16

Virág et! Ez a KP micsoda? Elkerülte valami a figyelmemet a beszélgetésből? És a mai ismereteink és a 23 év történései szerint olyan nagyon ördögtől való a kommunista párt, ha arra utalt? Bár, amennyire bemocskolták, az! A kommunista szót el kellene felejteni... de lassan már a kapitalistát is!

265594 2013.07.17. 22:10:11

13. Virág elvtárs s.k. 2013. 07. 17. 21:54 Mármint KorszakváltókPártja? Jogos... :) 14. aLEx 2013. 07. 17. 22:02 Akkor értetted a kérdésem, mert korábban ezért már volt köztünk némi csörte. :) De látod, mondom, közeledünk.

320591 2013.07.17. 22:20:24

Re: 14. aLEx: Szabadidejének eltöltését????? Nem a megélhetésének és megbecsülésének legmegfelelőbb módját? Humanista... emlékszik még valaki erre a szóra? Mert mintha az utóbbi időkben hiányozna a szótárunkból - az életünkből meg a valóságos tartalma...

265594 2013.07.17. 22:27:10

17. Quick 2013. 07. 17. 22:20 Ez a mondat nekem is szemet szúrt. Mondhatni nem helyénvaló ez a megfogalmazás ide. a KP, a korszakváltók pártja lenne, ha jól értem. :) De akkor te is azt mondod, korszakváltás kell? Pls, adj nekem ehhez forgatókönyvet, most 213-ban, itt, Magyarországon a jelen helyzetben a jelen társadalmi s politikai berendezkedésnél hogyan lehet ezt kivitelezni?

320591 2013.07.17. 22:59:40

Ezt a hülye megfogalmazást , hogy korszakváltás, nem tudom ki találta ki, de csak arra jó, hogy ne rendszerváltásnak nevezzék azt a változást, ami most érik. Nem vagyok történész, a történészi retorikát sem ismerem, de biztos, hogy a korszakváltás egészen mást takar, mint az éppen fennálló társadalmi rend megváltoztatása. Talán Csunderlik Peti vagy ZorroAszter bővebben és élvezetesebben ki tudná fejteni - arról már nem is beszélve, hogy tudományosan megalapozottabban is. Forgatókönyv, ma, Magyarországon? Frászt fogsz kapni: államcsőd - romok - újra építkezés: két kézzel, foggal, körömmel és ésszel Na???? - amúgy nagy smile...

265594 2013.07.17. 23:33:34

Jé, egy nulla kimaradt az évszámból... hehe... Szóval, akkor nem korszakváltást, hanem mit akarsz? A jelen helyzetben a jelen fennálló feltételek mellett, te mit javasolsz?

320591 2013.07.18. 08:51:39

Hogy mit akarok Talema? Emberhez méltóan élni, semmi mást. Az, hogy ezt hogyan deffiniálják a politika tudorai, mélyen nem érdekel. De ezzel nem vagyok egyedül, amint látom. A te posztod címe is így szól: "Korszak- illetve rendszerváltás kell!" Most akkor melyik is? Mindegy, minek nevezzük - a lényeget úgy gondolom, kevesen érthetik jobban, mint te. Figyeltem azt az emberfeletti akaraterőt, amivel küzdesz.. Le a kalappal előtted! Ha nem is ilyen helyzetben, mint te, de nagyon sokan küzdenek/küzdenének egy emberibb életért, aminek a lehetősége egyre inkább beszűkül...

265594 2013.07.18. 10:22:11

A cím után is olvastad? Azt, hogy a cím apropóján, ezt a zengzetes marhaságot kérdőjelezem meg éppen? Én azt mondom, illetve gondolom, hogy a jelen helyzetben kell megtalálni az élhetőt, azt az utat, melyen járva élhető lehet a hazánk. Korszakváltás szép, de nincs rá időnk, vagy ahogy fent is írom, ez ismét egy szelekciós eljárás, csak éppen nem a narancsrezsim -elmebeteg vezírével-, hanem valami ezoterikus mázzal leönt9tt értelmiségi felsőbbrendű "értelem" vezényletével? Én a b-ünk után, mikor 3 hónap múlva lett memóriám, mert rám öntö9tték gát nélkül a történteket -hogy baleset, hogy darabokra hullottam,hogy meghalt a férjem- s ott hagytak magamban, kínok között, mozdulatlanul, fejemet sem tudva elfordítani, akkor voltam kénytelen ezt végiggondolni. Szerda délután volt, s a gyerekeim vasárnap jöttek hozzám. Ködös minden, mert az azelőtti három hónap teljes amnéziából rántott a felszínre a jéghideg valóság, így néha el-eltűntem még a nihilben... de amikor tiszta voltam, tudtam, ezt nekem vasárnapig el kell döntenem. Hogy csinálom-e. Nem részletezem, csak a végsőt, mert az ide is nagyon érvényes: Az alapfeltételeken nem tudok változtatni. (Azon, hogy ott maradt az úton a családunk, az életünk, a teljesség... itt, most, azon, hogy van egy választási rendszer,melyre behatásunk nincs.) Tehát ez van, ehhez képest kell továbbmenni. (Vagy nem. Tudom, ha akkor úgy döntök, meghalok, de akkor eldöntöttem, hogy ha így, akkor így, végigcsinálom...) Itt most kereshetek ideális megoldásokat, olyanokat melyek szépek, kerekek csak éppen nem elérhetők, de jobb ha a földön járva a fennálló feltételekhez igazodva döntök a lehető legjobb mellett. S az szerintem ezen a palettán, most az Együtt2014. Elmebeteg orbánt és a haszonleső seggnyaló kádereit el kell tüntetni a döntéshozói helyekről, mert nemcsak szelekció lesz, de a hazánk is eltűnik a térképről. A "küzdelmem"... köszönöm, amit írsz. De nem érzem küzdelemnek,nekem jobb ha úgy fogom fel, ahogy fenn ítrtam: ha így, hát így.

265594 2013.07.18. 11:10:41

Módosítottam a címet. Már tegnao is beugrott ez, de valamiért nem javítottam akkor, pedig így egyértelműbb a geg volta.

320591 2013.07.18. 22:32:35

Szia! Így már jobb a cím :-)))) Most elég elfoglalt vagyok, )ma meg holnap) mert anyám szülinapja van, de szívesen beszélgetnék ezekről a dolgokról... Ha leveszik a posztodat, akkor ha egy másikat felteszel, majd jövök beszélgetni ezekről a dolgokról. Jó éjszakát, szép álmokat!

265594 2013.07.19. 19:25:14

Szívesen beszélgetek. Sok-sok, sok száz, sőt posztom van, megtalálhatóak itt is, másik blogban is, hogy mikor lesz a következő azt nem tudom, de a régiek megvannak, és még én is.
süti beállítások módosítása