...és még komolyabb

2013.08.13. 19:20

Súlyos vérhiány van, még súlyosabb, mint azt első blikkre hittem, s ez nem jó hír.
Általában sem az, de most konkrétan nekem, kifejezetten rossz. Két hete a VÉRELLÁTÓBAN VOLTAM, majd el is indítottam -illetve Hármaska járt élen ebben- a donor keresést. Akadt is néhány ember -akiknek nem győzöm megköszönni ezt-, s adtak a nevemre jóváírandó vért, majd ma reggel mentem a Jánosba az Aneszteziológiai Ambulanciára műtét előtti egyeztetésre.

10:20-ra volt időpontom, de már 8 előtt ott ültem a folyosón, mert a szállító szolgálat csak így tudott felvinni -tehát vagy fél 7-kor indulok, vagy nem megyek, mert egymagam nem tudok eljutni oda-, s fél 10 felé be is hívtak.
Vittem minden papírom, újakat is és régieket is, doktornő átolvasta mindet -széles mosollyal konstatált néhány örömteli eseményt, mármint halálos közjátékot, sérülés-együttest, melyekből láthatóan kicibáltak, s ennek örültünk-, majd megbeszéltük a vért -aminek szintén utánanézett a dokumentációmban, s hümmögött egy sort.
Azt mondta, nem megoldható a műtét úgy, ahogy most ki van írva, tehát 20-án befekvés, 21-én reggel műtét, mert nekem a friss irreguláris ellenanyagszűrés eredménye szerint már két alfaktor is különleges -tehát nemhogy az az egy is valami anomália miatt lett volna, ami a 2003-as eredményen volt látható, hanem azóta lett még egy-, és ennyi idő alatt már a saját vér levétel sem lehetséges, mert nagyon vérszegény lennék a műtétig, s akkor meg azért halasztódna, tehát az egyetlen út a "nagyon választott vér" -ezt többször is így, ezekkel a szavakkal hangsúlyozta doktornő- ami nem megy olyan egyszerűen. Tekintve, hogy négynapos ünnep után lesz a műtét.
Azt mondta, ír ajánlást a háziorvosomnak, hogy spec vérhígítót írjon ki nekem, s kezdjem el hasbadöfködni vele magam, valamint hasonlóképp Tanár úrnak néhány szívhez szóló sort, miszerint a befekvést szervezze át nekem. Ezen a ponton rákérdeztem a belső szállításra, mert a szolgálat járta a várost s csak ha végeztem jöttek értem, így lemenni az ortopédiára egyedül nekem esélytelen volt, de kiderült a Jánosban -ahogy semmilyen diéta sincs, mert erre is rákérdeztem a lymphoedema okán- a szállítás sem megoldott, így doktornő felhívta Tanár urat s megbeszélte vele a macerám.
Tehát kicsit -csak egy pöttyet- megint módosult a dolog, mert nem 20-án este fekszem be, hanem 21-én reggel 7- negyed 8-ra kell ott lennem, s nem 21-én, hanem 22-én délelőtt lesz a műtét.
Vér meg nincs.
Súlyos vérhiány dúl most az országban, ezért most is nyomatékosan megkért a doktornő is -pláne látva a macerásságom alfaktorilag- s tekintve a jelen A+ kifejezett hiányt mutató voltát, hogy amennyi embert csak tudok vegyek rá, hogy menjen el vért adni, bármilyen vércsoporttal, bármilyen faktorral, de ha lehet a nevemre s ezzel nő a műtétem esélye.

Tehát, ismét:

"...
választott vérrel megoldható a dolog, így kérjek meg minden embert akit elérek, s aki mozog, s van lelke hozzá és nem okoz gondot neki -ezt én teszem hozzá-, menjen el a következő címre:

Közép-magyarországi Regionális Vérellátó Központ
Cím: 1113 Budapest, Karolina út 19-21.
Telefon: +36 1 372 4200, +36 80 324 244
Véradási időpont:
Hétköznap: 7.00-19.00



A feltüntetett időpontokban és ha tud, IRÁNYÍTOTT VÉRADÁS keretében adjon le vért, a nevemre, az adataim feltüntetésével. (Ezeket magánban köszönettel megadom, annak aki hajlandó erre.)
Elsősorban A+ vér kell, hiszen az én vércsoportom ez, de mivel választott készítmény kell nekem, így bárki adhat, bármilyen vércsoporttal, faktorral, s úgy rakják össze a számomra kellő pakkot.
"

Szóval, emilben kérdés, én küldöm adataim, s óriási köszönetem is mellé a felajánlott bármilyen vércsoportú vérért!

Holnap háziorvos, s estétől fragminutód -a nevére nem emlékszem, de megkérdeztem, ez valami fragmin-klón, amit én évekig kaptam/adtam magamnak-, pénteken pedig Tanár úr, utolsó egyeztetés a műtét előtt.

Hazafelé elaludtam a kisbuszban, olyan fáradt voltam, aztán itthon is aludtam vagy három órát, de legalább közeledem a műtéthez, illetve az azutáni fájdalommentes, nyugis időszakhoz.

A bejegyzés trackback címe:

https://talema.blog.hu/api/trackback/id/tr258242932

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

301098 2013.08.13. 22:40:26

Mi az a választott vér? Nem értem. Ahogy azt sem, hogy bármilyen vércsoport jó egy A+-nak.

265594 2013.08.13. 22:56:04

http://media.hazipatika.com/news/img/40696//tablazat.jpg Ki kinek adhat vért. :) De ez csak az általános irány, hisz a betűkkel jelzett vércsoportok alatt van az RH faktor, s még lejjebb ezeken belül, külön-külön mindnél asszem 6-6 alfaktor. Nos, nekem A+ a vércsoportom, ám én a csoportazonostól -tehát az A+ illetve 0 vértől- meghalok, mert az említett alfaktorok közül nekem kettő igen-igen ritka. Így még azon belül is választani kell nekem külön vért. Tehát igen, bárki adhat, bármilyen vércsoportú, faktorú vért irányítottan nekem most, de egyiket sem én kapom meg, ám mivel vérhiány van, így a "rajtam keresztül" szerzett vérmennyiséget a nevemre írják jóvá, így a sokkal kisebb szegmensből kiválasztható célzott vért nagyobb eséllyel kapom majd meg,tehát kisebbedik az esélye a műtétem vérhiány miatti elhalasztásának. Tehát, nem jó bárkinek a bármilyen vér, de általános vérhiány van, tehát minden csepp kincs most, és a választott vér annyit jelent, hogy a többségnek jó csoportazonoson belüli szűrés eredményeképp kimutatható eltérésekkel meghatározott vérkészítmény kell néhány csókának -pl nekem- akkor azt úgy vadásszák le, külön, célzottan a delikvensnek. Ennyi. Bár Tanár úr is és az aneszteziológus is azt mondta, valszeg nem kell majd transzfúzió a műtét után, mert ez a csípőm nem olyan összetört mint a másik volt, de egy csípőprotézisnek nem lehet vér nélkül nekimenni. Szóval, drukkot is, meg vért is kérek, ha lehet.:)

301098 2013.08.14. 01:26:09

AHA. Így már értem. Drukkot tudok adni, vért sajnos bizonyos okok miatt nem (selejt vagyok). Hipophysis nem kell valakinek? Akciós áron tudok szerezni!

265594 2013.08.14. 09:44:24

A drukkot köszönöm, agyam kevés van -90% meglágyult az oxigénhiánytól a halálok alatt-, de "remekül" boldogulok a saját maradékommal. Ám, akciós áron lehet mégis érdekel... :)
süti beállítások módosítása