Flash

2010.01.05. 19:25

Talán így lehetne nevezni, mert nem találtam erre megfelelő magyar szót.

Évekig napi szinten libikókáztam a feladás és a maradás között. Persze tudtam, mindig is tudtam, hogy melyik győz, de azok a pillanatok, mikor ezt elhomályosította egy mondat, a kín, egy történés, nos, azok mindennek nevezhetők, de élhetőnek nem.
Viszont abban az időben rendre az ilyen óráknak, heteknek tűnő pillanatokban megérkezett a FLASH. Bármi is lehetett az, egy jókor látott beszélgetés a tévében, amit kíntól bambulva, nem is igazán figyelve rá kezdtem nézni; egy telefon egy elveszettnek hitt baráttól; egy e-mail olyantól, és olyan témában, amire nem számítottam; egy fotó, ami régi és cakkos szélű, de én sosem láttam még és az ország másik végéről került elő az öcsémről... vagy csak egy mondat, jókor, jóról.
És ment tovább a verkli. A kín nem számít, az akadály meg tiszta tekintettel, mikor nem homályosítják el a könnyek a körvonalait, sokkal kisebbnek -még rokiként is megugorhatónak- látszanak, legyenek bármekkorák.

Ma már ritkábbak ezek, nem naponta -vagy naponta többször is- kerülök a mélybe, de azért gyakori vendég nálam a kétségbeesés.

Most a FLASH abban öltött testet, hogy reggel kaptam egy telefont. Az ÁEK-ból, hogy pénteken lesz az érfestés a lábamban, vagyis feltérképezik az érhálózat megmaradt részét.
Egy fiatal doktornő hívott, elmondta, hogy hogyan lesz és reggel várnak.
Hánykor? Kérdeztem gyanútlanul.
8-kor, ja nem, kell vérvétel is, így 6-ra érjek be.

???

Kevéssé kaptam levegőt.
Mondtam, hogy vidéki vagyok, busszal megyek, kissé rokiként, ráadásul téli hajnalon, 4 körül (mikor indulnom kellene ha 6-ra oda akarok érni) minden kockásra van fagyva, s ez annyira nem biztonságos, ugye. Ráadásul a lábamat tekintve eléggé kicsiny az esélye annak, hogy hajnalban hajlandó gond nélkül működni. Azzal folytattam, hogy én lebeszéltem a főorvos úrral, hogy befekszem ilyen esetben, s akkor reggel, akár hajnalban, kéznél vagyok az osztályon.

Nos, ezt neki senki nem mondta, nem tud segíteni, legfeljebb annyit, hogy a vérvizsgálatot itthon megcsináltathatom, s annak az eredményével elég ha 8-ra beérek.

Nem tökéletes. Messze nem az. De jobb 6-kor indulni -pláne, hogy akkor már van busz, 4-kor meg nincs-, mint két órával előbb.
Úgyhogy elmentem délutzán az sztk-ba és kértem Tóth dokitól beutalót a laborba. Készséges volt, mint mindig, olyannyira, hogy le is akarta venni a vért, már a karomon volt a mandzsetta, mikor felhívták a labort (valami kémcső kérdés miatt) s kiderült, hogy az egyik előírt vizsgálathoz nem jó ha behűtik az előre levett vért, tehát ahhoz mindenképpen be kell mennem reggel. Ám az is kiderült, hogy egyáltalán nem biztos, hogy elkészül a vizsgálat csütörtök délutánra, hogy az eredményt másnap reggel magammal tudjam vinni.
Vagyis holnap kiderül, hogy mi van.

Viszont nagyon előrelátó voltam, s felhívtam Zsuzskát, hogy ha mégis hajnalban kell mennem, mert holnap azt mondja a labor, hogy nem készül el a leletem, akkor aludhatnék-e nála, s lám, szerető rokon ő, s megengedi.
Így talán el van rendezve a dolog, és nem utolsósorban erre kellett figyelnem, nem a U2 dobolt az agyamban folyamatosan.

Tehát pénteken érfestés. Amiből kiderül hová lett az artériám, vagy volt-e valaha is és ha nem, akkor ugyan mitől létezik a jobb lábam. Mely már most is okos, erős, ügyes, szép s eme tortúra után meg TARTÓS is lesz.

Reggel ne essen a hó! Oké?
 


 

A bejegyzés trackback címe:

https://talema.blog.hu/api/trackback/id/tr801648638

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

talemaunique 2010.01.05. 20:00:14

@K ó s z a: Örülök, hogy sikerült konszenzusra jutnunk. :))

Kinga, (törölt) 2010.01.05. 20:52:10

Jó, majd igyekszem odahatni. (:

fruttipapir 2010.01.05. 22:49:04

Ne essen, de most meg eshet ?

(najó)

:)

talemaunique 2010.01.06. 07:26:01

@Kingaa: Ügyes vagy. Most nem esik. Ám...

@Bóvica: ...a tegnap leesett akkora és úgy lefagyott, hogy nem tudok eljutni a laborig.
Pontosabban sehova.
Remek.

Kinga, (törölt) 2010.01.06. 11:04:09

@talemaunique: A másik post alatt mindent megmagyaráztam. :):

Surda2 2010.01.07. 23:19:45

Ó, ha időben olvastam volna! :( Korábban háromszor is mutattam már neked, hogy olyan idő van, amilyet rendelek. Most évfordulós okból önajándékként havazást rendeltem, s be is jött, mint rendesen, bezzeg ha időben bóklászok erre, akkor csak lokálisan kértem volna, hogy mutassa meg magát nekem életem legtündökletesebb vigasza. Oroszul is az volt számomra mindig a legkedvesebb mondat, hogy "Идёт снег". :)

Amúgy van erre magyar kifejezés, amire a cím és a poszt egyaránt utal, ez pedig az "áramlatélmény". De a "Flash" címnek ütősebb, jobb, megkapóbb. ;-)

talemaunique 2010.01.09. 18:30:10

@Surda2: Bakker! El ne felejtsem! Sajnos van rá egy lukas húszasom, hogy nem marad meg a helyén ez az infó, pedig jól jön sokszor az én roki-kocsitlan életemben egy ilyen, időjárásra hatással lévő baráti boszorkány. Figyelj néha erre és ha kell, vesd be magad! Oké? :)

Utánaolvastam, és az "áramlatélmény"* nem az amiről én beszéltem/írtam most. A "flash", villanást jelent (soso), és épp ezt is akartam "mutatni", nem életút, csak azt, hogy sokszor történik ilyen engem előremozdító lökés. Ezt bátorkodtam elnevezni így. A flow épp azt takarja, hogy ilyeneket folyamatosan hajszol az ember, de ez fajsúlyában sem hasonló, hiszen nekem nem céltalan az életem, illetve én ismerem és felismerem ezt a célt, míg aki a flow-nak él, az előtt nem tiszta a kép. Én így értelmezem, gondolod, hogy félre? :)

*: www.szantal.hu/index.php?link=news%2Fnews.php&parentid=324&topic=14
süti beállítások módosítása