Itt tartottam.

De már aztán közben meg nem is az van, mert tegnap én annyira de annyira elfáradtam -majdnem annyira, mint ma, de azt hiszem, most
már átestem a holtponton-, hogy ihaj, úgyhogy csak eldőltem este, így a tegnap holnapja  ma lévén, sajna csak címszavakban, de összeszedem.

Fáradt és kialvatlan voltam reggel, de mire kiértünk a Hőség terére teljes mellszélességgel álltunk a vártán -ültem a székemben, ugye. Aztán szöttyögtünk, birkóztunk a cirka 80 fokos aszfalttal, a tűző nappal, a levegőtlen, de legalább árnyat adó sátorral, s közben írtuk össze a kérdéseinket, amikkel vártuk az aznapra meghívott parlamenti egészségügyi bizottsági képviselőket. Engem leginkább a betegutak érdekeltek, hogy mégis hogyan lesz az, hogy körzetesítették (már elsejétől) az egészségügyet, s például én -mert én csak magamat hozhatom fel példának-, ha 11 éve járok egy kórházba, s engem ott műtögetnek a mai napig, s én nem abban a körzetben élek, ahová jelen leosztás szerint tartozom, akkor mi van... kénytelen vagyok átköltözni, mert a "tekintetes feljebbvaló" azt kívánja?
De ez csak egy, sok-sok kérdést összeszedtünk, aztán, mikor 4 felé járt az idő, körberaktuk a székeket, majd vártunk... aztán eljött, és mi még mindig vártunk... majd olyan fél őt magasságában Kata -a fő szervező- felpattant s elkiáltotta magát:
- A képviselő urak s hölgyek bokros teendőik miatt sem lemondani nem tudták ez alkalmat, sem megtisztelni minket, tehát majd mi odamegyünk hozzájuk, így könnyebb dolguk lesz.

Ki-ki ahogy tudott, nekiindult. Az én kerekesszékem nem tudtuk vinni, mert egy már volt benn az autóban, melynek gazdija elvállalta a mi -Marianna és én- fuvarunkat is, így öten, plusz Győző kerekesszéke, utaztunk egy kocsiban, s még rajtunk kívül egy autónyi ember, valamint egy maroknyian BKV-val mentünk a Parlamenthez.

Flashmob.
A Kossuth téren összeszedtük egymást, majd odasétáltunk ahhoz a kijárathoz, amin keresztül a képviselők, parlamenti dolgozók be- és kihajtanak. A kapuőr készséggel elmondta, hogy nem, itt mi nem mehetünk be és sajnos nem, már nincsenek benn a képviselők. Kata elkért néhány telefonszámot, majd meg is próbálkozott velük, de nem sok sikert ért el, ám egyszer csak, arra vitte balsorsa,vagy jószerencséje, avagy a mi jószerencsénk Rétvári Bence államtitkárt. (Mellesleg a saját honlapja 2008. óta úgy üres, ahogy... különös tekintettel a "Véleményeim A-Z-ig" opcióra...)
Nos, mi, ott, azon vagy 15 fő, akik megjelentünk a semmiből egy heves tyúkhordaképpen elkezdtünk kárálni. Mindenki egyszerre, egymás szavába vágva mondta volna a magáét, s így ebből nem lett más, mint egy szegény ifjú letámadása nyílt színen. Ez a járdán, közvetlenül a sorompó előtt volt.
Szinte közrefogtuk, egy oldalról egy parkoló autó állta el a menekülési útvonalat, háromról -vagy majdnem háromról- pedig egy csapatnyi nekidurált rokkant. Közülünk egy valaki próbálta átvenni a szót, de mindig közbeszólt valaki, aztán a cöliákiások helyzetéről kérdezett egyikőnk, ő valamelyest értékelhető választ is kapott, majd ismét szétszaladt a "beszélgetés" fonala. Ekkorra én már odaléptem az egyetlen szabad területre az államtitkár és a szabadság között, s láttam, ebből nemhogy érdemi "megbeszélés" nem lesz, de még érthető sem, hiszen -érthető, hangsúlyozom, nagyon is érthető okból- mindenki próbálta túlharsogni a másikat.
Én ott álltam vagy egy arasznyira a célszemélytől, s elkezdtem mondani nem megemelt hangon, ami érdekelt.
S lám, legnagyobb megdöbbenésemre felém fordult, s láthatóan figyelt is.
- Mi a problémájuk?
- A felülvizsgálatok, a kommunikáció, mely szerint, mi, mindannyian csalók vagyunk. Például- válaszoltam.

Erre persze visszakérdezett, hogy hol, mondtam, hogy mindenhol, a médiában -erre legyintett- s folytattam a parlamenti felszólalásokban s a törvény szövegében is.
Nem, ugyan, azt mi félreértjük.

- Nem -néz rám- nem, ön, m
agán látszik is, nem magára vonatkozik!

Nincs egyeztetés az érdekvédelemmel, válasz: de van akinek nincs is érdekvédője, ő arról nem tehet.

Én ekkor ismét megszólaltam, s nyilván remekül nyomatékosítottam szavaimat két mankómmal, amint azokra támaszkodva álltam előtte:

- Én 50%-os rokkantként, és özvegyként, amint a bizottság egy százalékkal ez alá viszi, azonnal elvesztem minden járandóságom, s dolgozni nem tudok.
- Nem, mondom, nem önre vonatkozik ez!
- Nem? Hiszen ugyanazok az orvosok ülnek most is a bizottságban, mint akik kiadták az önök szerint hamis igazolásokat!
- Ha ez így van, az törvénytelen.

Mondtam, hogy ennek ő tud utánanézni, hogy akkor mégis hogyan van ez, s megerősített abban, ha ez a helyzet valóban így van, akkor ezen változtatni kell.

Aztán még néhány percig elálltuk útját, kérdésekkel bombáztuk, ő politikushiz méltón -jelen viktoriánus kormányhoz kellőn- állta a sarat, a végén pedig úgy búcsúzott:

- Nemsokára jövök vissza is, itt lesznek még?

Vicces fiú ez a Bence. Na. És megadta az e-mail-címét....

Felvétel készült, ha megkaptam, kiteszem.
Most alszom.
Csak hogy tudjam s ne feledjem: Galkó Balázs, KlubRádió, víz, szolidaritás, zarándokhely...

A bejegyzés trackback címe:

https://talema.blog.hu/api/trackback/id/tr828243584

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

193936 2012.07.05. 07:54:23

Szia Talema! Irigyellek! Ezért a beszélgetésért a pápista színű gyerekkel.Minden pénzt megér.

265594 2012.07.05. 08:27:36

1. Most kifejezetten azt hiszem irigylésre méltóak vagyunk, mi, akik ott voltunk, mi, akik odamentünk, mi, akik kinn aszalódunk a téren, mi, akik eljárunk muszájból a Széchenyi fürdőbe WC-re, mert a meosz a vasárnapi "fellépésére" odaszervezett egy tucat mobiltoifor-t, aztán az estével, ahogy a padokat is, azokat is elvitette, mi, akikhez jönnek folyamatosan az emberek és hozzák karton számra az ásványvizet -vagy vidéki kis faluból felutazva egy néni szatyorban az egy üveg vízzel-, vagy fiatal lány, aki odasétál, és elbeszélget, vagy házaspár, akik két karton vizet hoztak, mert a KlubRádióban hallottak rólunk, szóval mi irigylésre méltóak vagyunk. Néhányunk éhségsztrájkol -köztük én magam is- jelentem, tegnap estefelé kezdett el korogni a gyomrom, de annyira, hogy azt hittem a kertben alszom, mert nem lehet megmaradni velem egy szobában. De ittam még két pohár vizet, ennek köszönhetően, mint a mérgezett egér mászkáltam éjszaka, és ma, ahogy felkeltem már ismét nem vagyok éhes. Sietek. Olyan jó érezni, hogy értik mi a frászt akarunk, olyan jó volt látni, hogy a hatalomembere pont olyan, mint azt mi, kívülről gondoltuk: mismásoló, szólamokkal operáló, felvett mosollyal élő, rögzült klisék közé szorított... (Közben meg éppen ez az.... ... ... ... na, készülök.)

34417 2012.07.05. 10:09:27

mókás ez a bence gyerek...két év múlva rákérdeznék: no, picinyem, és te itt leszel még? mert it biztosan ott lesztek. ha nem is a hősök terén, de a kerekes székben. hacsak a bence gyerek addig nem tanul meg csodát teremteni.

204112 2012.07.05. 10:15:59

Így születnek a hősök, a hétköznapokban. Gondolj csak bele, Orbán mióta szervezkedik, hogy a figyelem rá irányuljon, de ki fog emlékezni rá jó szívvel? De rólatok annyian beszélnek, és annyi szeretet árad felétek, tartson is meg benneteket, hogy célba érjetek. Elértétek, hogy azok is kinyilvánítsák a szolidaritásukat, aki eddig csak kivártak. És ez nagy dolog.
süti beállítások módosítása