Láncra verve - 'Nyuszi'

2015.04.24. 23:07

Ha láttad, tudod mit magyarázok. Ha nem láttad, nézd meg!

NEM RÉGI FILM, bár a mai életsebességnél három év már egy korszakot is jelenthet, én a minap akadtam csak rá. Eddig nem is hallottam róla, pedig pontosan azokkal az eszközökkel játszik, amik engem odakötnek a képernyő elé.

Nyomasztó, sötét, lassan, de megállíthatatlanul hömpölygő, veszélyes, mindent ellepő tömeg.
Olyan jelenetekkel, amik maguk a vészjósló rettegést és a kilátástalanság stabil tonnás súlyát hordozzák magukon.

A legjellegzetesebb ez a kép:


/Kép ehunnan, ni, s a cikk se kuty/

Mert ebben a snittben, illetve az ehhez vezető egy uszkve másfél percben mutatkozik meg a tökéletes láncra vertség... pedig ekkor éppen nincs is kézzelfogható béklyó...

Régen láttam ilyen filmet, ilyet, ami beleeszi magát a zsigereimbe, ami egyszerűen nem hagy szabadulni. Ilyet, ami az utolsó percre tartogatott, akkor éppen hatásvadász gegnek tűnő pálfordulást tartogat s melyről az idővel, míg kénytelen vagyok rágni ezt, hisz nem hagy békén, kiderül, alapjaiban változtathatja meg a világról alkotott képet. 
Persze ez túlzás, hiszen -ahogy Malacka mondja: "Ez csak egy film! Ez csak egy film!!"- ez pusztán egy drámai elem, ám mégis úgy érzem azóta is, akiben bízom, az maga a rettenet is akár...

A végét pedig -lehet, csak számomra- nyitva hagyja. Fájdalmasan. Hiszen ember maradt Rabbit, minden ellenére, ám nem tud szabadulni -ő sem-, az évtized alatt beleivódott élettől... és a kurfli miatt, ami a nézőt is fejbe vágja, nem létezik számára a_világ, hiszen minden molekulája hazugság volt.
Ez a film, tehát nálam nagyon is benn van a TOPnemtommennyiben... 


/Emez meg innen, ni, és emitt is egy cikk/

Tim annyira jellegzetes, hogy rákerestem, mert én nem ismertem ezt a színészt. Vámpírnak nagyon is beillene, csak akkor én nem valószínű, hogy felfigyelnék rá, de itt maga a tökély.


/Eamon Farren - Rabbit innen gyön mostan/

Mindenképpen azt akartam, hogy itt legyen a padomon.


A bejegyzés trackback címe:

https://talema.blog.hu/api/trackback/id/tr878243626

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása