Ott voltam, meghallgattam, mert érdekel. Meg akartam győződni arról, hogy amit gondolok, az helytálló-e.

Tegnap csak megjegyeztem, amolyan figyelmeztetésnek saját magam számára, nehogy hagyjam elsikkadni ezt a dolgot, s lám, hithű legények már türelmetlenkedni is kezdtek a folytatásért.
Bájos ez a lelkesedés és finom stílus, mellyel alátámasztja némelyikük érdeklődését.
De ugorgyunk!!

A Polgármesteri Hivatal B épületében zajlott a fórum. Ahogy a parkolóból evickéltem az épület felé, megkértem Anit, hogy menjen előre és ott kérdezze meg, hogy merre is kell menni, hogy ne kelljen nekem ott keveregnem, hanem rögvest a jobbik helyre mehessek. Ani előrekocogott, majd megállt, mikor már belátott az épületek közé, s visszaszólt:

- Szerintem nem kell megkérdeznünk. Odatalálunk.

Jogos volt, kicsiny idő után magam is odaértem s láthattam a népes seregletet, akik a megfelelő bejárat előtt várakoznak.
Próbáltam nem röhögni, mert ez komoly.
Nagyon komoly.
A portán megkérdeztem, hogy merre is lesz a szeánsz, aztán mentünk is a Díszterem felé. Akkor még csak a hangosítást állítgatták be és néhány helyen üldögéltek érdeklődők.
Nekem a jobb szélső szék az ideális hely egy nézőtéren (mert az előtte lévő sortól beljebb nem fér el a lábam, itt viszont szabadon előre tudom nyújtani), ám itt a legfölső sort kivéve a többihez lépcsőn kellett lemenni, s ennek pedig a legszélső ülése előtt egy oszlop takarta a terem közepét, azt pedig nem kockáztattam meg, hogy kimaradjak egyetlen részletből is a teljes látképet illetően, tehát beljebb araszoltunk.
Kis időnek utána minden hely foglalt volt már, kezdődhetett is amiért jöttünk.

Együtt elénekeltük a Himnuszt. Ez nem kíván magyarázatot, nagyon tetszett.
Először beszélt a helyi alapszervezet szóvivője
Endrész Klaudia, egy csinos, fiatal hölgy, ki öltözékét tekintve nekem inkább domina benyomását keltette -csipkés és vállát szabadon hagyó, testhezálló fekete fölsőjében s hasonló színű nadrágban, valamit éjfeketére festett hajával-, mint a politika színpadán szereplő emberét. De legyünk nagyvonalúak, ahogy a komenista időkben a hithű pártleányka a tenyerestalpas traktoros volt, mint pártjelkép, ma pedig úgy tűnik, a szép, nőies, de kétségkívül határozott domina felel meg ennek az elvárásnak. Ám, mondom, az tény, hogy üdítően okosan, helyesen, szépen beszélt.
Majd Csuti Levente kapott szót. Ő az elnök itt.
Nos, Klaudia szépen beszélt, érthetően, a közönséghez intézve szavait, s felállva helyéről tette mindezt, bemutatta a megjelenteket s megnyitotta a rendezvényt.
Csuti Levente a párt helyi elnöke és országgyűlési képviselőjelöltje volt a választásokkor, ezt előrebocsátom. Tehát, ő következett. Nem állt fel, papírjából olvasta fel a "beszédét", a sorokat ujjával követve, de néha még így is eltévesztve azt, monoton hangon, írásjelek érzékeltetését is nélkülözve, nemhogy a hangulati elemeket kiemelve tette volna a mondandóját különbbé, mint egy rekordkísérletet, melyben mondjuk a telefonkönyvet olvassa fel valaki.
Mellette ült Vona Gábor, aki néha ránézett, lopva, aztán újra jegyzeteibe temetkezett...
Csuti beszélt az országos politikáról, a FIDESZ ígéreteiről, s sok másról, de esküszöm sokkal jobban lekötötte figyelmem, hogy egyrészt a lábam elférjen, másrészt, hogy kihagyta ez az ember az általános iskola első három évét... Nem tudom, meddig beszélt, aztán végre átadta a szót a fővendégnek. (Mert voltak még ketten VG mellett, a Jobbik jogsegély-szolgálatától, akikhez konkrét helyi kérdéseket lehetett intézni egy ott körbeadott papírra írva, s melyeket később meg is válaszoltak, főként a battai társasházi botrány kapcsán, valamint a devizahiteleseket érintő kilakoltatásokra vonatkozóan.)

Vona átvette a szót -mely addig mintha egy párna mögül, vagy szélfútta nádasból igyekezett volna hozzánk érni, megjegyzem, vajmi kevés sikerrel-, s kezdődhetett az, amire nagyon is kíváncsi voltam.


Mint írtam, szokásomhoz híven, jegyzeteltem, most ezt -ahogy szintén tettem már- ideteszem, pirossal a jelen kiegészítéseimmel.

13-70 életkor
Erika!! Ketteske barátnője, amúgy szomszédunk, egyidősek, tehát nincs 20 éves. Rákérdeztem, hogy hogyhogy itt találkozunk (megjegyzem, szerintem ő lepődött meg rajtam jobban a sorok között), azt mondta, érdekli, s ha választani kell valakiket, akkor a Jobbikot választja.)
mozgalmi zene 1000-rel Sajnos én műveletlen vagyok ebben (is), így még rákeresés alapján sem tudtam biztosan, hogy mi is lehetett egynémely dal, amit hallottam, ha valaki tud ilyeneket, ne fogja vissza magát és linkeljen itt alant, de ízibe!! Köcce)
jogsegély a társasházi botrányban érintetteknek Miután it helyben ez egy égető probléma, megkerülhetetlen bármely politikai erőnek és tisztelet, ha ehhez hozzányúlnak. Csak tán eredmény kellene már.
Csuti Levente nem tud beszélni! Megjegyzem, olvasni még kevésbé.
Nemzeti Kríziskezelő felállítását ígéri a FIDESZ s sürgeti a JObbik, de előrelépés nem történt még
Battán akciócsoportot szerveznek a kilakoltatások ellen
"20 évet a 20 évért" folytatódik most Autentikus forrásból
történelem tanár Ezt én eddig nem tudtam, s most egy kifejezett jópontot írok jóvá neki. Ennek megfelelően -bár, mondom, ezt csak most tudtam meg- értelmesen beszél.
'81 óta csökken a lélekszám és fizethetjük az államadósságot Érdekes, beszédes párhuzam, ennek (is) utána kell majd néznem.
cigány lélekszám-növekedés sokszorosa a magyarénak Ez tény. Az sem kérdés, hogy valamit csinálni kell. Választ vártam.
VASTAPS
3. gyerektől a csp -> adókedvezmény lehet; csp: életkor minimumhoz kötve Az első nem rossz ötlet, sőt, de vigyázni kell vele, lásd a remek egykulcsos adórendszert. Adókedvezmény csak a nagy jövedelemből érvényesíthető. S ezt ott még Vona Gábor is kihangsúlyozta, hogy nem az keres jól, aki sokat s jól dolgozik. Az keres jól, aki jó helyen van, elsősorban.

A másik, a minimum életkorhoz kötés, felmerül bennem, hogy a Vona által oly nagyon -s ismét megjegyzem joggal- kritizált
olló, így tovább nyílik, sőt. De ezt a veszélyt ő ezek szerint kizárólag az egykulcsos adórendszerben látja, pedig így egy generáció bizonyos részét, ráadásul megszületett magyarokat tenne eleve jókora hátránnyal indulóvá. Mert a születendő gyerek nem tehet róla, hogy hány éves volt az anyja, mikor ő a világra jött. Ez nem számít?
szavazati jog - elvi kötelezettség megadni a határon túliaknak Meglehetősen beszédes volt a metakommunikáció amivel kísérte ezt a beszédrészt. Elvi kötelesség.
"Ha a finnugoroktól származunk és nem a hunoktól, akkor miért vagyunk HUNGÁRIA és nem FINGÁRIA? Hangulatelem, turáni származásunk bizonyítására. Nem tudom mennyire igaz, de, hogy talált, az tuti.
G8 értelmetlen iddogálás Ahol Vona szerint a világ vezető hatalmai megbeszélik, hogy mennyire nem érdekli őket a többi...
Budaházy rokonság, interpelláljon Vona szegény bebörtönzött miatt Legalább tudtam kiről beszélnek.
VASTAPS
"A Parlamentben érdemi munka nem folyik." /VG/ Elmondta, hogy a plenáris ülésekre a kormánypártokból gyakorlatilag nem jár be a többség, sőt, egy-egy szót kérő mondja a magáét a félig vagy szinte egészen üres háznak. Ez nem jól van így, tette hozzá. Akkor kérdezem, csókolom, tessen mondani, hogyan kéne, lehetne, kellene?

Eddig a jegyzeteim. Ekkor már a kérdéseken is túl voltunk, s maradt a konkrét helyi téma -a társasházi botrány- megbeszélése, amiben én nem  vagyok érintett -szerencsére-, így engedtem leporellóvá hajtogatott lábam késztetésének, s indultunk haza. Utána itthon még azt a fent jelzett szösszenetet idetettem, s lám, nem hiába.

Érdemes volt elmennem. Az érdeklődők igen sokfélék voltak, és jó volt szemtől szembe látni ezt az embert, aki a Jobbik elnöke.
Nem csalódtam.
Köszönöm Ani.

A bejegyzés trackback címe:

https://talema.blog.hu/api/trackback/id/tr514157299

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása