Uccu!

2012.03.02. 20:20

Vagyis betű szerint ez ,valójában meg Cucu... de ismét nem az elején kezdem, mert itt még nem tartok...

Megint nekiindultam, naná, pedig zabszem már-már stabil helyet nyert ahol kell...de én, mint a mérgezett egér, ugye...
Úgy terveztem, hogy reggel torna, aztán onnan egyenesen indulok Esztergom felé, így eleve a gyogyóba bőrönddel felszerelkezve megyek, hogy ne kelljen hazabattyognom, majd ugyanoda visszasétálnom csomaggal az induláshoz. Ám Edit -minden gyógytornászok leggyógytornászabbika- felhívott még időben, hogy el se induljak, mert megtámadta valami izé, reméli nem influenza, de dolzni így sem tud, tehát a mai lábtekerészetem elmarad. Tehát így egy bő órával hamarabb elindulhattam, ennek örömére jeleztem Szögletes Barátnémnak, hogy amennyiben munkában senyved ma, meglátogatnám, s így színt vinnék szürke napjába. Ahogy ezt nívósan tettem is már ezidáig két alkalommal, és külön érdemként élem meg a tényt, hogy e hely nevére teljesen magamtól emlékeztem! (Mely, ugye, az én esetemben nos, minimum figyelemreméltó.) Azt azért megkérdeztem -a munkarendje után ez volt a következős infó, amire feltétlenül szükségem volt-, hogy mégis merre kell mennem majdan, ha oda akarok találni a (büszkén felidézett) nevezett műintézménybe, s csak a megszokott számú alkalommal akarok eltévedni. [ht] kedves megadta a kért felvilágosítást, s én a tervvel, melyet kiötöltem -hogy Batta_Budapest_[ht]_Visegrád útvonalat bejárva megérkezem szülővárosomba- nekieredtem.
Előbb okosan-ügyesen megnéztem az utvonalterv.hu segítségével, hogy hogyan is leszek képes eljutni az Etele tértől a Flórián térig, mert tudtam, annak van speciális keresője is, mellyel már néha próbálkoztam, de eddig sosem jártam sikerrel -egyszer írtam is ez ügyben az ott megadott címre, de még reakciót sem kaptam, úgyhogy üsse kavics, gondoltam, megen megpróbálom, nos, most is épp annyi sikerrel jártam, mint korábban, de sebaj... legalább rosszabb nem lett ez az alkalmazás, mely erény szép hazémban jóformán alig valamiről mondható el az elmúlt bő másfél évben... de ez megint elkaland volt eredeti témámtól.... Melynek boncolgatásában csak ott tartok, hogy elindulok az Etele tér felé, s így, hogy nem adott semmi alternatívát az erre hivatott alkalmazás, s mert tudom a budapesti metró egyelőre retró, de pláne ahol nekem kell, nem is van, így mielőtt beértünk volna a buszvégre hívtam egy taxit, mely meg is érkezett szinte rögvest, amint leevickéltem -némi segítséggel, mankó s bőrönd által támogatva/nehezítve- a járműről.
Útban a Flórián térig, volt idő megbeszélni a taxissal a jelen helyzetet, különös tekintettel az orvosképzés jelen állapotára, melyben vitathatatlanul mindketten igen kompetensek vagyunk. De különösen én magam. Üdítő közelségben a célhoz kitett az autóból, s indultam Szögletes Barátném állomáshelyére, s lám, nem hittem volna, de meg is találtam azt.

Most voltam ott, azt hiszem harmadik alkalommal, s máris ismerősökkel találkoztam. Már a célszemélyt leszámítva ugye, s az egyik a címben tévesen jegyzett nevű alak. Mert a cím -uccu- ahogy feljebb említém, betűre megvan, csak azok sorrendje más,mert a keresztségben, avagy kedves gazdi jóvoltából a Cucu nevet kapá jószág. Aki, mármint gazdi, szintén ismerősöm, vagyis kis -vagy egy zsáknyi- eufemizmussal hagy nevezzem már így, mert én igen üdvözlöm az ilyen embereket.
(Az pedig egy külön szellem_kép, amit a kapucni, egy-egy mozdulat s néhány szófordulat megidézett. De ez már egy másik, hosszú, soha véget nem érő és mindig velem lévő köszönöm_mese.)
Ittam kávét, melyet előre megajánlott nekem [ht] kedves, s szép, asszimetrikus csészealjjal ellátott decens ibrikben tett elém, s miközben azzal végeztem, megbeszéltük a világ, s némely hely érdekes eseményeit, benne érdekesnél érdekesebb jellemekkel, sőt, jellemtelenekkel... valamint egyéb fontos dolgokat, aztán rákérdeztem, hogy lehet-e ottan nála enni valamit. Nos, a ropin kívül nemigen van más, ám uccugazdi is azonnal jelentette, hogy van a szomszédban több hely, melyek finomnál finomabb étkekkel várják a megfáradt vándort, s említettek egy lángos-lelőhelyet is.
Nos, ez a zizé... amikor a zuniverzum párhuzamosai találkoznak, mert én napok óta majd' megveszek egy igazi sajtos-tejfölös lángosért, melyet így meg is kaphattam. (Esküszöm, hogy átmentem volna érte, de nem hagytak... így boldog elégedettséggel maradtam elfoglalt helyemen -ahol is elzártam az utat a helyiség méltatlanul kicsi, de nagyon csinos szemetesétől- s várhattam elégedett mosollyal arcomon az ozsonnámat...)

Hiába. na. Nekem [ht] kisasszony örökre -már amíg bírja a 10%-om szusszal- összeköttetett az alant illesztett hölggyel, mozdulatokkal zenével, hangulattal, kellemmel.





A hely nívós háziasszonya nézett nekem buszt, melynek idejét vagyis annak figyelését, hogy én jókor induljak neki, rá is bíztam, s mikor kettőt már túlbeszélgettünk, a harmadikhoz ki is kísért. (Szóval, kettővel hamarabbival akartam jönni, de még így sem volt késő, és nagyon jó, hogy maradtam... köszönöm [ht], köszönöm Uccu, köszönöm Uccugazdi... memóriám nem is van, ezért elég leszen ez a meghatározás...)
Esztergom jelen állapota olyan, amilyen. (Nem, ez nem lemondás a hangomban, nem az, hanem az elfogadásnak olyan szintje, melyben nincs belenyugvás, csak és kizárólag az általam változtathatatlan elkönyvelése, s a várakozás, a bizodalom a jövőben.) Vagyis például nincs a városban helyi tömegközlekedés. Nem egy Budapest méretű helyről beszélek, s ahogy most mennek a dolgok, lehet holnap már ott sem lesz busz_villamos_metró_troli azaz BKV, ahogy ebben a városban már viszonylag rég nincs... tehát meg kellett oldanom valahogy a buszvég és Apu közti tetemes távolságot. Leszólítottam egy a buszvégen sétáló egyenruhás urat, akiről kiderült a menten induló ingyenes texojárat sofőrje, így azon nyomban indulhattam is.
(Persze itt is hoztam a formám, hiszen mindenáron fizetni akartam, nem tudva, hogy jótéttexo járata, tekintettel a város helyzetére mindenkit elvisz mindenhova, nem ragaszkodván a vásárlói státuszhoz, de sebaj, ennyi már meg sem lep.... miért pont itt ne lenne ilyen kalandom.)
Majdnem házhoz hozott a járgány, itt pedig Apu remek, igazi ízes krumplilevessel és tiramisuval várt. Persze reménykedve kérdezte, hogy meddig akarok maradni, s mikor mondtam, hogy hát hétfőig, kicsit reményvesztetten nézett rám, de viszonylag gyorsan túllendültünk e traumán, s megbékélve az elkerülhetetlennel már ki is találta a hétvége menüjét, melyet remek szakács-tudományával szervíroz majd nekem.





















Itt pihenek...
 
Hiszen, uccu neki, s ide is értem!
 

A bejegyzés trackback címe:

https://talema.blog.hu/api/trackback/id/tr834285148

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

talemaunique 2012.03.02. 22:11:35

@szita.: Hát még én! :)
Ja, akkor át kell kattantanom a kerekeket az agyam helyén, hogy maga kedves, nem is az én Szögletes Barátném, hanem mondjuk Szita őnaccsága. :))

szita. 2012.03.02. 22:45:51

@talemaunique: amott szögletes, emitt pöttyös(:

Legyezős Lucy 2012.03.02. 23:18:46

Ezt a lángost most nem bocsátom meg. Eszembe jutott róla... :):

talemaunique 2012.03.03. 08:06:36

@szita.: Bakker! Törpölnöm kellett, de komolyan, hogy a szitához mégis miképpen jöhet a pöttyös jelző. Mondom, egyszerűen, nem kattant össze e kettő dolog.
De már tudom!! Pöttyös Kisasszony. :))
(Oda pedig nem megyek már, életem azon szakasza szép volt, sok jót hozott, sokat tanultam belőle, de lezárult.:)

@Etruszk Mosoly: Tunnék olyat mondani, amiről kendnek nem _az_ jut eszébe?? :)
És az a lángos, óriási volt és óriási mennyire finom! :))

Legyezős Lucy 2012.03.04. 03:13:27

@talemaunique: :P :P ja meg az etruszk mosolyom... :-¸
süti beállítások módosítása