Éjjel megint nem tudtam aludni. Egy megveszekedett percet sem, így filmeket néztem.

Underground - Mélybe rejtve
A gép

Majd e kettő után, olyan fél 4 felé még mindig nem tudtam aludni -amire "szokásos" alvászavarom mellett most éppen a jobb bokám és bal csípőm segített rá-, így belekezdtem egy olyanba, amiről semmit sem tudtam, de már hónapok óta kerülgetett. Igen, ő engem.
Folyton összeakadtunk, de eléggé hajhász címe miatt nem vesztegettem rá energiát, ám most, aludni nem, de elhessegetni sem tudtam e "támadást", úgyhogy hagytam magam és nekikezdtem.

HALÁLOS TERÁPIA




S mi a közös e három filmben? 
Egy olyan kérdés, melyet csak a harmadik -s a három közül igazán csak ez nevezhető filmnek, mármint nem technikai, hanem mondjuk kulturális értelemben- fogalmaz meg igazán, de az sem erről szól, de fontos része a történetnek kimondatlanul is, az eutanázia.
Sokszor írtam erről, hiszen fontos része az életemnek ez a kardinális kérdés, és azt gondolom, tőlem függetlenül pontosan szabályozandó e téma. Azt pedig tudom, akár az abortusz vagy a drogliberalizációnál, csak a kérdésfelvetéstől egyesek -s jelen torz érában a döntéshozók legjava idetartozik- heveny keresztvetésbe kezdenek s sátán eljövetelét vizionálják, mert képtelenek felfogni azt az egyszerű képletet, miszerint amit szabad -é.: nem tilos, tehát nem büntetendő-, az nem kötelező mindenkire nézve. Ezek a humanoidok a saját értékrendjüket mindenkire nézve kötelező érvényűnek tekintik, s csak azért nem raknak máglyát és égetik el rajta nyilvánosan a velük ellentmondókat -vagy csak a kérdést felvetőket-, mert lusták... Nem képesek felfogni, hogy a választás egy jog, s ha valaki olyat választ amivel nem értenek egyet mások, attól az még lehet abszolút értékben jó, de legalábbis nem árt a nem amellett lándzsát törőknek. 
S a döntésképtelenség -a parancsuralmi rendszer- ma, Magyarországon éppen 2/3-os torz uralomban van, egy nagyon is döntésképes elmebeteggel az élen. De elkalandoztam.

"

Én tudom, milyen úgy feküdni hónapokat, hogy tudom, az élet létezik... Tudom, hogy van, tudom, hogy nekem is volt valamikor... De most, ebben a pillanatban csak egy elmosódni látszó emlékkép, mely elbújik a mindent betöltő KÍN mögött... Csak néha egy varjú ül nyugodtan a kórterem ablakából látszó hatalmas fa ágai között, és néz... Tudom, milyen várni, hogy megmosdassanak, hogy megetessenek, hogy megitassanak... tudom, milyen mikor ezeket megteszik, tudom, hogy rettenetes lesz, iszonyúan fog fájni (az ivás is, bár szívószállal itattak, de a fejem annyira fel kellett emelni, hogy legalább az ne hulljon ki a számból), a mosdatás, az etetés pedig olyan megpróbáltatás, amit még érintőlegesen sem vagyok képes megemlíteni...

Van olyan, mikor dönteni kell.

De soha, senki ne dönthessen az élet végéről, illetve a nem kért meghosszabbításról, csak az, akit érint a kérdés.

Én nem voltam olyan állapotban 3 hónapon át, hogy bármiről dönthettem volna... Vagy előre megteszem ezt, vagy várom, hogy jobbra fordul...nem is, nem fordul magától: vagy én teszek arról (a rengeteg, elmondhatatlanul sok segítséggel), hogy megtaláljam magam.

Minden a döntésen múlik. Élek. Köszönöm!

"
Ez INNEN, s még ITT, meg EMITT is előjött e téma nekem leírt formában. Hol egy film, vagy egy hír, esetleg egy ellentmondásos klerikális anomália miatt manifesztálódik, de mindig velem van.
Előző életemben is foglalkoztatott a téma, de új életemben húsba vágóan éltem/haltam meg ezt és meggyőződéssel -ahogy másban is- támogatom a döntés lehetővé tételét.

Visszatérve a filmre, azt meg kell jegyeznem, hogy a "nem tud járni, tehát nem élet ez" megközelítés meglehetősen sarkos, de itt is csak azt gondolom, amit Hugh Grant el is mond a filmben, ha nem az érintett dönt, senki másnak nincs joga ítélkezni efölött. Csak neki van.
De az érintettnek igenis van joga s ezt tiszteletben kell tartani.
Mindenkinek.

Ahogy keresgéltem most, ráakadtam egy szószpark epizódra, ami Kenny elmaradhatatlan, minden epizódban előforduló -"Picsába! Megölték Kennyt!"- halálát boncolgatja a végletekig, s ez épp annyira tökéletes, mint bármely másik SOUTH PARK elem.


Képes vagy dönteni?

A kép s a következő idézet INNEN. Érdemes elolvasni a teljes cikket!

"Érdemi társadalmi vita sajnos máig nem alakult ki a témában, hisz senki nem mer, vagy nem tud erről őszintén beszélni. Egyes emberek mellette, egyesek ellene foglalnak állást, a szakmai szervezetek pedig leginkább ellene, hisz szervezetként e mellett kiállni kockázatos vállalkozás."

A bejegyzés trackback címe:

https://talema.blog.hu/api/trackback/id/tr688243238

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

14479 2015.01.29. 15:18:12

Akik nem hajlandóak beszélni sem a problémáról: álszent barmok! Mert hogy az attól még létezik, és nagyon fontos része az életünknek-halálunknak.

265594 2015.01.29. 17:33:25

Ez így van. És nem ez az egyetlen ami agyon van hallgatva.
süti beállítások módosítása